Skfarek -6n leichtwagen- podłoga zrobiona str 58

Tutaj możesz oglądnąć najładniejsze klubowe auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Marcin86c dlatego w bagażniku wylądowały dla dociążenia koła zapasowe :grin: Płyty chodnikowej ani worka cementu akurat w okolicy do wykorzystania nie było :grin:

Co do sztywnego holu to dokładnie taki:

http://olx.pl/oferta/sztywny-hol-CID619-IDbCVaX.html

I mam ten od gościa z powyższego linku :) Montujesz - za wahacze - w polo akurat mają idealnie otwór przez który przewlekasz łańcuch od holu - trochę upierdliwe są i lekko przeszkadzają te plastikowe owiewki co kierują strugę powietrza by chłodzić hamulce. Ale da radę założyć bez ich demontażu.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

worek ziemniaków z biedronki następnym razem :P
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Tiaaa, dopisze do listy serwisowej ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dawno nie updatowałem, ale nie martwcie się, polowagen wciąż w moich łapach i dalej się zmienia.
No to lecimy:
Od pewnego czasu myślę nad zrobieniem zdejmowanie maski na 4 zapinki i pozbyciu się zawiasów, na przeszkodzie stały jednak spryskiwaczy zamocowane na masce odpinanie przewodu za każdym razem kiedy zdejmowałbym maskę było słabą opcją. Upolowałem więc sprysk montowany na ramieniu wycieraczki, kawałek przewodu, parę trytytek i oto efekt:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsca po spryskiwaczach maski tymczasowo okleiłem folią – akurat Carbon był pod ręką. Spryskiwaczy ma 3 dysze i w sumie radzi sobie całkiem nieźle po ustawieniu.
Teraz będzie można działać z maską.
Grzebiąc po olxach, giełdach na fb itp., udało się kupić nowe oryginalne pasy 4 punktowe QMS z homologacją FIA do 2020 roku. Stare pasy bez homo zgoniłem, więc nosem wyszły za śmieszna cenę. Teraz oba pasy mają homologację i nikt na bk się nie doczepi.

Obrazek

Kolejny mod był niezaplanowany i niechciany, po dziwnej i nieprzyjemnej historii związanej z przestawianiem mojego auta przez teścia musiałem z poniższego powodu wymienić cały podnośnik szyby.

Obrazek

Przeciętny użytkownik zmienia koła dwa razy w roku, u mnie są to przynajmniej dwie wymiany na imprezę, nie licząc zdejmowania przynajmniej raz w miesiącu podczas np. modzenia, ponadto zabawy np. z dystansami o różnej grubości wymagają różnych śrub co jest nieekonomiczne dlatego by ułatwić sobie te czynności postanowiłem założyć szpilki oraz nakrętki do kół (jak się okazało skomplikowałem sobie trochę temat ale o tym za chwilę).
Założenie było takie by szpilki były jak najkrótsze lecz wystarczające do moich felg i dystansów maks. 25-30 mm grubości. W pamięci zapadła mi scena z bk kumpla na rajdzie mazowieckim/warszawskim kiedy to panowie kazali ciąć szpilki że zbyt wystają  więc po poszukiwaniach znalazłem szpilki które mają zaledwie 70 mm długości. Zamontowałem przód bez dystansu i wyszło cacy:

Obrazek

Ból pojawił się przy tylnej osi. Szpilki te mają nienagwintowany separator by ich nie skręcić za głęboko. O ile z przodu jego część została zasłonięta tarczą i nakrętki łapały gniazdo felgi o tyle z tyłu cały separator został na wierzchu i nakrętka nie dochodziła do końca gniazda w feldze  pogłówkowałem i zamówiłem więc dystanse 10 mm.

Obrazek

Wygląda ok? Felgi da się dokręcić bo separator chowa się w dystansie, oś poszerzona o 20 mm więc lepsza trakcja będzie więc problem rozwiązany i z głowy tak? Otóz ehm, nie , Error…. Kolejny….. Felga nie ma centrowania na otworze tylko „wisi” na szpilkach. Tym razem więc Michał wreszcie dokonał długich pomiarów - przedni czop centrujący ma ok 13 mm, ten z tyłu ok 15,5 mm. Gniazda śrub i otwory na śrubę w felgach oem są płyciutkie tzn ok 5-6mm, kiedy w tych nieoryginalnych mają od 8-9 mm. Sfrezowane otwory na czop centrujący też są różne. Po obliczeniach okazało się że dla moich kilku kpl. Felg na przodzie dystans 5 mm a z tyłu 7 powinny załatwić sprawę tj umożliwić dokręcenie i centrować felgę na czopie.

Obrazek

Ktoś powie że dystanse 15mm i 17mm mają własne centrowanie? Owszem ale przy moich 7x13 et25 z opona slick już jest problem z wystawianiem poza obrys a przy powyższej konfiguracji zrobiłoby się buggy. Przydługie wypociny ale może kto to przeczyta uniknie niepotrzebnych wydatków.
Ktoś kto w miarę śledzi moje poczynania pamięta że miałem montować poszerzenia bergowe po 6,5 cm na stronę. Zastanowiłem się jednak nad tym i przy seryjnej feldze nawet z 5 mm dystansem wyglądałby śmiesznie, druga sprawa że często tnąc przy szykanach zanim przyzwyczaiłbym się do ekstra szerokości pewnie nieraz przywaliłbym nimi ;) Więc na razie bergi czekaja na swoją kolej a zamiast nich przetestuje nakładki z golfa III:

Obrazek
Obrazek

Tył jak widać p&p w zasadzie, przód wymaga dostosowania:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdania będą podzielone ale mnie się w sumie podoba. Nakładki mają też inny cel zwiazany z kolejnym modem (zdjęcia później) czyli rolowaniem i poszerzaniem stalowych nadkoli (musiałem bo slicki przycierały lekko) Niestety nadkola z tyłu miały pokaźną warstwę szpachli która nie chce współpracować jakoś i mało plastyczna jest  po skończonej operacji będę musiał to zabezpieczyć antykorozyjne a że nie mam wolnych środkow na lakierowanie nakładki ładnie zakryja mniejsce naprawy. Co do samego rolowania nadkoli z braku dostępu do rolki poszedłem w metodę „getto” czyli bejsboll plus książka telefoniczna plus opalarka, efekty są zadowalające – rant ładnie zrobiony plus wypchnięcie błotników ok 1 cm na stronę.
That's all folks, stay tuned for more….
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zamiast dorabiania specjalnie szerszych dystansów nie było by lepiej skrócić szpilek o te kilka mm?

z nakładkami z golfa wygląda ciekawie :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Niby tak ale kupujesz nowe tniesz i robisz papa gwarancji i patrzysz jak koroduja :blush2: Czyli dwa głosy na plus dla golfowych :D
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Generalnie polo żyje, po długich perypetiach z blacharzem/lakiernikiem i człowiekiem który miał zrobić konwersje na mpi + wystroić go na Ecumaterze DET 3 (oczywiście nic z tego nie wyszło) - przywracam go do "życia", wrzucę przy okazji fotki choć narazie wizualnie nic się nie zmieniło - no może środek na gorsze .... ale to dłuższa historia :(

Plan jest taki jak zwykle, wreszcie coś zacząć w tym roku jeździć  :P

PS. progi, + podłoga zrobione + konserwacja i baranek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2017, 12:58 przez Skfarek, łącznie zmieniany 1 raz.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Nie udało się ogarnąć polowagena na 22 kwietnia dlatego doszło do małej zdrady :)

https://www.youtube.com/watch?v=MCbP-WbZG20
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Gdyby kogoś to jeszcze interesowało to polo po małych zmianach nadal żyje  ;)

https://youtu.be/2Xc9HAdKGWA
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Fajny filmik. Widać,że polo daje radę :)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Dzięki, dawał radę, nawet w sumie szybszy był niż kierownik  ;) Mam nadzieję że nowy właściciel go będzie lepiej ogarniał  :P
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „Projekty zaawansowane”