6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

6N2 1.4 AUD - problem z zapłonem przy dużej wilgoci

Post autor: madxmad »

Witam

Mój problem jest następujący:

Silnik (1.4 MPI AUD) gdy pada deszcz lub jest bardzo wilgotno po kilku - kilkunasto godzinnym postoju (czyli zimny silnik) ma tendencję do wypadania zapłonu tzn. po odpaleniu i ruszeniu, naciśnięcie gazu powoduje, że silnik przerywa (czuć że ciągnie ale czasami szarpnie) podczas wchodzenia na obroty. Objaw ustępuje po nagrzaniu silnika i chyba (tu moje domysły) wysuszeniu otoczenia silnika.
Świece są sprawdzone i wymienione około 2 lat temu, a miesiąc temu wykręcone i przeczyszczone.
Kable wymienione w październiku zeszłego roku z NGK na SENTECH.
Podczas sprawdzania VAG - iem czasami pokazywało błąd wypadania zapłonów na cylindrach (nie pamiętam kodu).

Myślę nad wymianą cewki zapłonowej - jednakże czy to jest konieczne, czy też po prostu mam pecha i po raz drugi (poprzednio z kablami NGK) mam ten problem?
Byłem dziś w sklepie i zaproponowano mi jako alternatywę dla ceki BOSCHA (około 280 zł) cewkę firmy JANMOR (120 - 130 zł). Co sądzicie o tej firmie, warto zainwestować w tę firmę, jeśli wymiana cewki będzie konieczna?

Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 cze 2012, 15:59 przez madxmad, łącznie zmieniany 1 raz.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Dodaj taga do tematu, popraw na 1.4, poza tym był już taki, trzebabyło się podpiąć :blush2:

Wieczorem gdy popada deszcz otwórz maskę, jeśli masz osłonę na silniku to zdejmij i niech ktoś kręci silnikiem a Ty patrz czy nie iskrzy gdzieś
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

krzychu20

Poprawiłem.

Sprawdzałem to jakiś czas temu i nie było widać chochlików pomiędzy przewodami. I dlatego się pytam.

Faktycznie znalazłem temat - muszę posprawdzać sugestie tam wyrażone. TUTAJ

Dzięki za uwagi
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Polecam cefkę z Temica ,brat wymieniał w golfie i działa jak należy
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

kumpel miał podobnie to przeczyściłem mu kopułkę i zmieniliśmy przewody i lata jak przecinak :)
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

W piątek wymieniłem cewkę. I wszystkie dolegliwości odeszły w niepamięć jak ręką odjął. Kupiłem cewkę firmy "MOBILETRON" - za 165 zł i jak na razie widzę, że było to dobre posunięcie ponieważ i samochód lepiej zapala i nie muli się tak jak dotychczas.
Dla potomności podaję numer części: 032 905 106 B.

Pozdrawiam

Po ostatnich ulewach mogę z czystym sercem powiedzieć, że wymiana cewki była tym czego potrzebował ten silnik. Pomimo wilgoci wszystkie objawy zniknęły.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”