[6N1]wymiana oleju '96

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tymonq
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2014, 12:46

[6N1]wymiana oleju '96

Post autor: tymonq »

- mam kanał w garażu
- mam podstawowe narzędzia


Pytanie:

Czy podjęlibyście się na moim miejscu samodzielnej wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów?

Czy lepiej oddać to do mechaniora?
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Poczytaj trochę o wymianie tego oleju. Da się to robić samemu ;) Wlewa się potem przez prędkościomierz ale już nie pamiętam. Jest wszystko na forum a jeśli nie boisz się ubrudzić to sam dasz radę.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Jak najbardziej samemu. W mojej skrzyni były 2 "śruby" (korki?) na imbus. Jedna na dole druga na górze. Spuszczenie banał, z nalaniem większy problem. Potrzebowałem pomocy drugiej osoby. Wężyk igileitowy wsadziłem w otwór skrzyni, wyprowadziłem go do góry. Do drugiego końca węża wsadzony lejek i powoli wlewa się olej. Wlewałem, aż olej był na równo z krawędzią otworu.

Któryś z korków (nie pamiętam który) miał utrudniony dostęp bo wahacz przeszkadzał. Bobciąłem kawałek tego imbusa (3-4 cm) i nałożyłem na niego klucz oczkowy i tak dało się odkręcić.

Co do oleju, to na forum polecają oryginalny i taki też zalałem. Tańszy był w ASO niż w internecie.
Pozdrawiam
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Ale zalewając Nowy olej, rób to przez otwór do tego przeznaczony :) patrząc z przodu samochodu bedzie to duży imbus wewnętrzny 17. Oleju od zera wchodzi około 3.2 litra. Niektórzy też lekko unoszą przód samochodu, aby było więcej oleju w skrzyni. Jeżeli poci Ci się z uszczelniacza wybieraka, to tym przy okazji zmiany oleju też możesz się zająć ;)
k
kaczor15190
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2016, 9:59

Post autor: kaczor15190 »

Witam podepnę sie pod ten temat żeby nie zakładać kolejnego.
Mianowicie podjąłem się wymiany oleju w skrzyni Polo 6n 98r 1.4 8v, spuściłem olej, zakręciłem korek i zacząłem wlewać nowy przez ten otworek: Obrazek
po wlaniu 300 ml usłyszałem jak coś sie leje ze spodu korek dokręciłem a lało się stąd:

Obrazek
i była tam blaszka aluminiowa która nie dochodziła w żaden sposób:

Obrazek
nie było tam żadnej uszczelki tylko ona. I tu moje pytanie od czego ona jest? Jaką role spełnia i czy była tam jakaś uszczelka? Czy można ją wymienić? szukałem na ten temat dużo ale nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat możliwe że źle szukałem. Jeśli był już taki temat to proszę o podesłanie linka a jak nie to o wypowiedzenie się :) z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

:banghead: Aleś chłopie sobie narobił. To jest korek dostępowy do koła zamachowego i sprzęgła. Jednym słowem zalałeś sprzęgło olejem. Jest kilka jeśli nie kilkanaście wpisów na forum z opisem jak wymienić olej w skrzyni biegów i gdzie znajdują się korki wlewowe i spustowe. Dla Twojej informacji są po lewej stronie skrzyni biegów. Teraz to trzeba zdjąć skrzynię i zobaczyć czy tarcza sprzęgła jest tłusta od oleju czy nie.
k
kaczor15190
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2016, 9:59

Post autor: kaczor15190 »

No dorobiłem sobie ładnie. To teraz nasuwa sie pytanie czy trzeba ściągnąć skrzynie czy nie da rady innym sposobem? A jak nie to czy da rade wyciągnąć ją nie mając kanału, wiem że może to być trudne ale czy jest taka możliwość?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

szkoda że nie poszukałeś, ale nie ma co teraz płakać nad rozlanym olejem :)
następnym razem będziesz bardzie rozważny.

w necie tutków na ten temat od groma:
https://chocosmith.wordpress.com/2010/0 ... n-gearbox/

powodzenia z naprawą układu przeniesienia napędu.
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”