[6n/6n2] problemy z wchodzeniem biegów (1/2/3/4/5/R)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Marcin86c
to kup cwaniaku taki zestaw bo juz pytalem w 4 sklepach moto i nie ma do polo 6n ,sa do golfa III dlatego zapytalem czy bedzie pasowac
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Tak szczerze, to trochę nie miło się zrobiło. Jeśli nie ma w sklepach z częściami zmiennymi to do serwisu trzeba się zwrócić.
Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

w sumie może nie występować jako zestaw naprawczy... możliwe że musisz kupić element który się wyrobił po prostu..
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

jeżeli chodzi o kólke przy skrzyni to jest osiągalna z topranu, i chyba febi w katalogach intercars, chyba ze chodzi Ci o coś innego
Awatar użytkownika
qoocam
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:09
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: qoocam »

Witajcie. W moim 6n2 1.4 mpi też skrzynia się buntuje. Może nie jest to przpadek z tych, które opisujecie, ale drążek zmiany biegów rusza się jakby był zanużony w beczce z zastygnietą smołą. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""qoocam""]Witajcie. W moim 6n2 1.4 mpi też skrzynia się buntuje. Może nie jest to przpadek z tych, które opisujecie, ale drążek zmiany biegów rusza się jakby był zanużony w beczce z zastygnietą smołą. Jakieś pomysły?[/quote]

Mechanizm wybieraka, ten co jest przy skrzyni do przeczyszczenia i przesmarowania na 90% ;)
Awatar użytkownika
qoocam
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:09
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: qoocam »

dziękuję :) Czy jest jakiś manual dla tej czynności? Ewentualnie krótka podpowiedź, jak się za to zabrać?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""qoocam""]dziękuję :) Czy jest jakiś manual dla tej czynności? Ewentualnie krótka podpowiedź, jak się za to zabrać?[/quote]
Wjeżdżasz na kanał i włazisz pod auto.
-Odpinasz linki od mechanizmu (jedna zawleczka i sruba na klucz 13)
-Odkręcasz srubę trzymającą wybierak (wkręcana od dołu na kluczyk 10) Uwaga! tym miejscu mozesz poruszac mechanizmem, który przesuwa wybierak do przodu i do tyłu i sprawdzic czy ciężko pracuje- jak tak to przechodzisz do nastepnych kroków
-Odpinasz kostkę od czujnika prędkosci
-Odkrecasz czujnik prędkosci(czarna plastikową część)
-Odkręcasz mechanizm wybieraka - 2 sruby na klucz 13

Obrazek

Na ponizszym zdjęciu masz pokazany wyjety mechanizm i zaznaczone dwie osie.
Dźwignie są zabezpieczone zawleczkami- zdejmujesz je, wyjmujesz osie dźwigni, czyscisz i smarujesz, po czym składasz w odwrotnej kolejnosci.
Obrazek
Patrząc od lewej masz wspomnianą wczesniej srubkę na kluczyk 10 trzymającą wybierak.

Myślę, że wszystko już jasne.
Pozdrawiam :hello:
n
nox
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 cze 2014, 13:35

Post autor: nox »

Witam,
w moim vw polo 6n 1.7 sdi rocznik 98 hatchback mam problem ze zmianą biegów podczas jazdy tj. z 2 na 3 i z 3 na 4. Podczas jazdy żebym mógł wybrać bieg 3 lub 4 muszę w obu przypadkach skierować drążek z wyczuciem w prawą stronę tak jakbym miał wrzucić bieg 5 gdy tak nie zrobię jest opór. Od tego czasu odczuwa się trochę tak jakby był luz na wybieraku wrzucając 1 i 2. Najlepsze jest to że przy wyłączonym silniku jest wszytko OK. Dodam że ok. 3 m-sc temu miałem wymianę sprzęgła (mechanik zamontował Valeo).
W związku z powyższym zajrzałem wewnątrz auta do wybieraka i nic nie dostrzegłem. Mam możliwość wprowadzenia auta na kanał tylko proszę o poradę - pomoc jak do tematu się zabrać. Proszę o pomoc. Auto służy głównie żonie i małej. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Sory za odkop.

U mnie też trzeba troszkę siły użyć aby wrzucać biegi. Olej jest gdyż nie dawno dolewałem. Był wymieniany oring na wybieraku bo ciekło. Ale widzę że znów się lekko sączy.

Doszukałem się tego wpisu z myślą że i u mnie tak jest .
krzychu20 pisze:
Wjeżdżasz na kanał i włazisz pod auto.
-Odpinasz linki od mechanizmu (jedna zawleczka i sruba na klucz 13)
-Odkręcasz srubę trzymającą wybierak (wkręcana od dołu na kluczyk 10) Uwaga!  tym miejscu mozesz poruszac mechanizmem, który przesuwa wybierak do przodu i do tyłu i sprawdzic czy ciężko pracuje- jak tak to przechodzisz do nastepnych kroków
Zrobiłem jak w opisie ale u mnie wybierak leciutko pracuje więc to nie to. Linki też .

Przypomnę że mam skrzynię ETD więc chyba mogę zapomnieć aby ,,paluszkiem,, wrzucać w niej biegi.

Aha. Gdzieś zawieruszyła mi się ta zawleczka. Na chwilę obecną założyłem drut.

Czy te zawleczki są w ogóle dostępne ?

Tak to wygląda:

Obrazek

Zdjęcie jest zrzutem ekranowym na zatrzymanym filmie na YT : https://www.youtube.com/watch?v=7TlB3i50aHA
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”