[6N]montaż modułu domykania 2 szyb PW-2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[6N]montaż modułu domykania 2 szyb PW-2

Post autor: raf7 »

Jestem świeżo po montażu centralnego, śmiga wszystko jak trzeba, mam też sterownik domykacza szyb model RTX PW2, ale nie wiem jak go podłączyć, poniżej schemat.
Obrazek
Jako, że szyby w sterowane są minusem, obowiązuje mnie schemat nr. 2
Za pomocą probówki szukałem gdzie pojawia się - "minus" po włączeniu podnoszenia szyby, załączyłem zapłon wcisnąłem przycisk podnoszenia i znalazłem sygnał na kablu białym (do rozcięcia) analogicznie z prawej strony kabel żółty.

Podpinałem tak:
CENTRALKA od góry:

czerwony -------- masa
czarny ----------- masa
niebieski --------- do przycisku
biały ------------- biały do silniczka
brązowy --------- do przycisku
biały ------------ zółty do silniczka

czerwony ------- 12V stałe z aku
pomarańczowy -- + wyzwalania z c.zamka (nie podłączone)
niebieski -------- - wyzwalania z c. zamka do kabla pomarańczowego ze sterownika c. zamka
biały ----- brązowo-niebieski 12V po zapłonie (ostatni w tej wtyczce pod osłoną kolumny kierownicy, chyba że szukać innego- który?)

Oczywiście gdy podłączyłem to wszystko, zauważalny był brak reakcji, dopiero gdy włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem w pozycji zapłon, po naciśnięciu na pilocie C. zamka "ZAMKNIJ" szyby po kolei zaczęły się zamykać. Wygląda na to, że potrzebny jest jeszcze stały plus do przełączników, ale szyby będą uruchamiane bez kluczyka, a nie o to chyba chodzi?
Czy jedynym rozwiązaniem może być ten maunal http://klubseata.pl/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=0 dostępny na forum seata?
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Kolego cały pic polega na tym ze orginalnie szyby sterowane są przez przekażnik podający napięcie na wyłącziki po przekręceniu zapłonu i dlatego szyby się nie beda domykac się jeśli zapłon nie będzie załączony
zmostkuj styki na przekażniku moim zdaniem najlepsze wyjście pozatym bedziesz mógł opuszczać szyby bez pchania kluczyka w stacyjkę
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

jeśli już się uparłeś na to by mieć podnoszenie po zapłonie(domykanie bez zapłonu) to wymień przekażnik z 4 pinowego na 5 pinów(z zestykiem przełączanym)tak jak opisane to jest na forum seata
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""bzyku777""]jeśli już się uparłeś na to by mieć podnoszenie po zapłonie(domykanie bez zapłonu) to wymień przekażnik z 4 pinowego na 5 pinów(z zestykiem przełączanym)tak jak opisane to jest na forum seata[/quote]

Dzięki za opis, jeszcze pytanie
Jeśli opcja 1
to Które styki się mostkuje w tym przekaźniku? Czy 30 i 87 - te 2 skrajne w poziomie w przekaźniku szyb ?

Jeszcze jedna rzecz, w tym manualu dot. Seata Ibizy jest napisane:
Oryginalna instalacja szyb działa w ten sposób ze na kablach silników szyb jest „+” po włączeniu zapłonu a po wyłączeniu nie ma niczego a ma być „-”.

No więc jeśli ma być stały minus, to w przypadku naciśnięcia klawisza "ZAMKNIJ" pojawi się "+" , wtedy stosując tą metodę będę musiał zastosować schemat nr.1 z instrukcji mojego modułu, tak?

Może podpowiesz jakiego kabla (kolor) najłatwiej dostępnego użyć do podłączenia 12V po zapłonie?
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Reasumując:
zasada jest taka by sie szyby domykały:
1.musisz mieć zasilony moduł domykania(bez zapłonu)
2.musisz mieć na pinie nr.1 (wyłączynik szyby)(bez zapłonu) +12v
3.moduł ma podać na pin nr.1 masę czyli obowiązuje cię schamat drugi bo jak załączysz zapłon masz na obu kablach idących do silnika +12v(pin nr.1 i 2) a jak podnosisz szybę na pinie nr.1 pokazuje się masa przy opuszczaniu analogicznie odwrotnie

po włączeniu zapłonu:
przekaznik podaje ze styku 8/87 napięcie na piny 5 i 3 z czego są zwarte 5-2 i 3-1 czyli silniczek jest podłączony 1-2 więc masz 12v na obu kablach

przy podnoszeniu:
zwarte styki:1-4 do silnika płynie masa i 5-2 +12v szyba się zamyka

chyba tak będzie najprościej

http://img69.imageshack.us/img69/8422/7112596085741.jpg
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Zmostkowac mozna, ale ja bym wolal wsadzic przekaznik 5 pinowy jak kolega wyzej napisal i zamiast mostku polaczenie bedzie na 30-87a, bo w spoczynku przekaznik tam jest zwarty. Nie wiem, ale chyba 6N nie ma przycisku zamkniecia centralnego od srodka. Bo jesli takowy by byl to przy mostku i jezdzie z otwarta szyba, po wcisnieciu guzika centralnego wewnatrz auta szyba moze sie zamknac. Po wymianie przekaznika tego nie bedzie
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”