Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Post autor: krzysztof65 »

[size=99px]Jak nazwa tematu wskazuje...tutaj pytamy o wszystkie zagadnienia związane z olejem :)[/size]


Mam polo 1,416v benzynę 80kM w serwisie doradzono mi abym lał olej castrola edge 5W30 czy to dobry produkt.Sprawdzałem na stronie castrola i też taki zalecają zgodnie z normą VW 504.Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2008, 6:44 przez krzysztof65, łącznie zmieniany 1 raz.
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Ja mam 1.4 tdi 80km i leje castrol longlife III 5w30 w instrukcji pisze ze do benzyny także jest 5w30 więc ten olej co podałeś będzie ok.
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

a co ile wymieniasz ? ja się dowiedziałem że co 30000 lub 2 lata
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Mi też powiedzieli że po 30tyś lub 2lata,ale ja przejeźdżam krótkie odcinki i robię około 12tyś rocznie a poza tym uważam że olej jaki by nie był też się starzeje i dlatego wymieniam co rok bez względu na przebieg.
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Longlife jest własnie na 30tys lub 2 lata śmiało jak robisz 12tys rocznie wymieniaj raz na 2 lata tak robia nawet w serwisie.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Może masz i rację ale ja leję edga,a co do serwisu to mam przykre doświadczenia bo kupując nowe auto zostawili mi w przednich amortyzatorach wkładki które usztywniają na czas transportu i na dodatek po pierwszej wymianie oleju nie skasowali inspekcji a o braku filtra kabinowego i ramki nie wspomne.
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Ja serwisuje autko samemu wiem, że wszystko jest wtedy ok.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Na takich rzeczach jak olej nie ma co oszczędzać, ja wywalam olej co 10k km, od początku zalewam 5W Mobil'a.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Pewnie że na oleju nie ma co oszczedzać ale uważam że te 20tys na takim longlifie można śmiało robić w Ojca Altei jest wymiana co 15tys ale wymianiamy co 10tys.
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

moim zdaniem lepiej kupić troche tańszy olej :mrgreen:
a wymieniać częściej :P
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote=""BALON""]moim zdaniem lepiej kupić troche tańszy olej :mrgreen:
a wymieniać częściej :P[/quote]

Kurde, płace w hurtowni u kumpla 120 zeta za Mobil'a 1 5W50 i 18 zeta za filtr Mann'a - to chyba nie jakieś wielkie pieniądze, kilka razy flaszki sobie odmówię i nie ma dramatu, a bryka musi śmigać :mrgreen: .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

I tu macie rację panowie jeśli się samemu coś zrobi to wiadomo że jest na pewno zrobione a i grosza się zaoszczędzi,w myśl powiedzenia,,umiesz liczyć licz na siebie,, :uklon:
m
mostu
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:06
Lokalizacja: Waraszawa

Post autor: mostu »

tak jest, wole zalać Mobila 5W50 co 15 tysi i jakieś leprze filtry sam pozakładać niż lecieć do ASO i zostawić im 650pln za jakiś tam Castrol. Jak sie dba o samochód to wszystko powinno grać jak w szwajcarku.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

sorry że się wtrącę ten Mobil 1 5W50 to nie czasem syntetyk dla sportowych samochodów?
on ma ten drugi parametr większy o 10 i czytałem o tym, że działa dobrze w obciążonych autach sportowych i ma większe opory smarowania co powoduje zwiększone spalanie po drugie specyfikacja trochę inna niż na normalne warunki drogowe
wyczytałem to tym artykule:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote=""rat4""]Mobil 1 5W50[/quote]
nie
Mobil 1 - nazwa oleju syntetycznego firmy MOBIL

5W - zakres temperatury pracy w zimie (i lepkości po części, i gęstości po części)
50 - zakres temperatury pracy w lecie (i lepkości po części, i gęstości po części)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”