[9N/9N3] Dodanie pilota centralnego zamka i kluczyka

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
duczmal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:09
Lokalizacja: Kraków

[9N/9N3] Dodanie pilota centralnego zamka i kluczyka

Post autor: duczmal »

Witam,
aby zaoszczędzić Wam wiele czasu i nerwów podaje instrukcję FOR DUMMIES
:jester:

VW POLO 9N z 2003r 1.4 16V (3 drzwiowe)


A więc zacznijmy od pierwszego etapu czyli zakupu nowego kluczyka z tansponderem (immo) i pilotem:

1. kluczyk z pilotem 3 przyciskowym można dostac na allegro nowy oryginalny VW kosztuje w granicach 130zł z nigdy nie programowanym transponderem, powinien spełniać następujące warunki:
Będzie na 3 lub 2 przyciski (2przyciskowe są droższe) i pracuje na częstotliwości 434 MHz
Kluczyk posiada transponder Crypto 48 nigdy nie programowany.
NR seryjny kluczyka 1J0 959 753 DA
Moim zdaniem lepiej wydac te 130zł i miec oryginalny niz za 25-35 chinską podróbkę gdzie nie ma w środku transpondera i pilota...
Obrazek

2. Wyfrezowanie czystego grota w nowym kluczyku (wg starego)- koszt w granicach 30-40 zł (trwało to ok 7 min). Ja zapłaciłem 30zł w Poznaniu, w jednym serwisie nie chcieli mi tego zrobic ponieważ nie kupiłem u nich klucza za 2 razy więcej, zatem za mały był by ich zarobek... (nie chce nikomu zabierać chleba, ale dzisiaj każdy grosz się liczy :)

3. Kupujemy jak juz przedmówca dobrze powiedział kabel i soft VAG COMMANDER 1.4 K + CAN w granicach 100zł-120zł
(nie będe się juz rozpisywał o porpawnym zainstalowaniu portu COM i przyporządkowaniu go do programu, jest na ten temat full wątków w necie)
Tym programem spokojnie sczytamy 4 cyfrowy PIN immo (jeżeli oczywiście nie dostaliśmy go wraz z kluczykami)
W tym miejcu warto jest nadmienić że 99% softu który można ściagnąć z neta (chomiki, fora, rapidshare etc) VAG-K+CAN COMMANDER FULL 1.4 CHINA nie działa poprawinie tzn podczas uruchamiania wyświetla się komunikat: init dog failed ! Jeżeli ktoś będzie zainteresowany posiadam dobrą wersje - instalacyjną. Link do ściągnićia poniżej, jeżeli wygaśnie pisać na PW.
http://www.sendspace.com/file/e3ri50
KONIECZNIE WYŁĄCZYĆ ANTYWIRUSA PONIEWAŻ BĘDZIE BLOKOWAŁ PROGRAM (nie wiem czmu wykrywa go jako wirus)
Dla bardziej niezorientowanych przy użyciu tego programu:
a) wybieramy Connection Type - K-line
b) Instrument / Immobilizer
c) Read
d) po jakiś ok 3 minutach -wyskakuje nam 4 cyfrowy PIN immo w oknie Login (potrzebny do zaprogramowania transpondera)

Obrazek

4. Jeżeli juz posiadamy sczytany 4 cyfrowy PIN, wkładamy stary kluczyk do stacyjki, obracamy do pozycji zapłonu - kontrolki świecą (auto nie jest uruchomione)
Wchodzimy w KEY LEARNING, wybieramy Vehicle model: w moimprzypadku - VW (k-line diagnisis KW1281)
Wpisujemy liość kluczyków: New key coint: np. 2 (stary i nowy kluczyk - który chcemy dodać)
Wpisujemy Login / Security code: czyli PIN immo (uzyskany wcześniej)
I klikamy: Learn
Kluczyk - stary jest programowany (trwa to ok 20-30 sek) jeżeli na dole w oknie wyświetli się finish, wyjmujemy kluczyk, wkładamy nowy, przekręcamy znowu do zapłonu i klikamy Learn
Jeżeli wcześniej wprowadzona ilość kluczyków zostanie osiągnięta - gotowe. ( w moim przypadku 2 - stary i nowy z pilotem)
Należy sprawdzić ich działanie ( u mnie zadziałało za 1szym razem)
Jeżeli operacja się nie powiedzie - odpalamy auto i silnik zaraz gaśnię, poza tym zaświeci się poniższa kontrolka)

Mamy już nowy kluczyk z wyfrezowanym grotem i zakodowanym transponderem (immobilizer`em) i pilotem zamka centralnego który poźniej trzeba będzie również zaprogramować.

Druga część dotyczyć będzie wymiany modułu komfortu i zaprogramowania pilota zamka centralnego - zamykania/otwierania i tylnej klapy.

1. Stwierdzenie VAG`iem jaki mamy wbudowany moduł komfortu (czy obsługuję pilota zdalnego sterowania) Wchodzimy do VAG
a. i wybieramy kanał 46-Central Conv.
b. W górnym okienku wyskakuje nam symbol moduły komfortu ( w moim przypadku był to: 6Q0 959 433 G (bez opcji zdalnego otwierania)
c. Zostajemy w programie i sczytujemy funkcje 07 – codowanie u mnie było
00065 – czyli centralny 2 drzwi + klapa i elektryczne podnoszenie szyb
Nowy moduł komfortu trzeba będzie tak samo zaprogramować
Uwaga: jeżeli ktoś posiada 5 drzwiowe Polo musi zakodować w nowym
komforcie modułu 00257.
2. Jeżeli po odczytaniu modułu komfortu nie mamy modelu: 6Q0 959 433 E będziemy zmuszeni go dokupić, ja dałem 100zł z wysyłką na allegro.
Są też modele z końcówką A , H - którę też się nie nadają (nie posiadają w środku nadajnika/odbiornika z anteną – jak na zdjęciu poniżej) Ilość wejść (wtyczek) w module jest uzależniona od wersji
tzn - 1 wejście 3drzwiowy
- 2,3 wejścia (5drzwiowy z alarmem/nadajnikiem centralnego lub bez)
6Q0 959 433 E obsługuję zarówno 3D jak i 5D wystarczy tylko przekodować jak w
punkcie 1c

Obrazek

3. Jeżeli już posiadamy model komfortu o właściwym symbolu: 6Q0 959 433 E ( najważniejsza jest ta literka E, nie ważne czy będzie to do 3D czy 5D chodzi o przekodowanie zgodnie z punktem 1 a,b,c - zazwyczaj będą to i tak 5 drzwiowe modele modułu)
Musimy wyjąć stary i włożyć nowy, znajduje się od pod pedałami (ważne jest odkręcic wyloty powietrza (1śrubka torx). Wyjmujemy wtyczkę, później moduł w miarę lekko wychodzi. Wkładamy właściwy 6Q0 959 433 E i podłączamy wtyczkę (w moim przypadku 1 sztuka ponieważ mam POLO 3D. Wkładamy i spowrotem przykręcamy tunel powietrza - gotowe.

Obrazek

Pozostane nam zakodowanie na nowo modułu komfortu zgodnie z punktem 1 a,b,c. (w zależności od posiadanej wersji naszego POLUSIA :clapping: ) i sczytanie czy nie ma żadnych błędów.

4. Jeżeli nie pozostaje nam jedynie przyuczenie nowego plilota centralnego zamka w kluczyku.

– włożyć do zamka mechanicznie pasujący kluczyk;
– włączyć zapłon;
– zablokować mechanicznie samochód nowym (do przyuczenia) kluczykiem (np. na drzwiach kierowcy) i nacisnąć przycisk na kluczyku;
– po przerwie trwającej dłużej niż 1 sekundę nacisnąć drugi raz przycisk na kluczyku;
– czynność dopasowywania jest zakończona i zostaje potwierdzona sygnałem dźwiękowym samochodu. ( u mnie nie było żadnego dzwięku... ale zadziałało)

Koszt całej zabawy (przyjmując że wiekszość z nas posiada kabel i soft):
Oryginalny Kluczyk VW z pilotem i Immo - 130zł
Frezowanie Grota - 30zł
Moduł komfortu - 100zł
------------------------------
260 zł

Pozdrawiam i życzę udanego otwierania i zamykania z pilota :yahoo:
jak coś prosze klikać pochwałę ;)
tnx

ps. pilot działa spokojnie na odległość ok 20 m

Duczmal
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 1:40 przez duczmal, łącznie zmieniany 1 raz.
FUCK THE MAINSTREAM
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”