[6N1] Wykonanie przejściówki - zegary stare na nowe

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

[6N1] Wykonanie przejściówki - zegary stare na nowe

Post autor: bzyku777 »

Nazwa czynności: Wykonanie przejściówki - zegary stare na nowe
Model samochodu: Polo 6N
Rocznik: 94-97 (w 1997 był mały lift ;) )

Dostaje wiele pytań i próśb o wykonanie przejściówki 6N ze starych zegarów na nowe (po małym lifcie)
postanowiłem więc opisać na szybko jak ja to robię.
!!!!przejściówka umożliwia podłaczenie nowych zegarów bez cięcia jakichkolwiek kablli !!!!! z
-polo 6n po małym lifcie(silniki benzynowe)(dla diesla dodatkowy kabelek od świec żarowych)
-seata arosy
-golfa 4(bez can)(do mfa potrzebna druga wtyczka t32(zielona)

Potrzebne materiały:
- Wtyczka t32(niebieska) 42 zł ASO
- Wtyczka t28(biała) 28 zł ASO (potrzebna tylko do ustalenia rozstawu pinów) można skorzystac z jakieś starej lub zdjąć jej obudowę z auta
- 2 linjki pinów do płytek drukowych rozstawem pasujące do starej wtyczki t28(dostępne w elektronicznych sklepach)(rozstaw 2,54mm)
- 2 metry przewodu wstążkowego o przekroju zył minimum 0.22mm najlepiej 0,35mm
- klej na gorąco do pistoletu (najlepsza jest masa poliuretanowa bo jest obojetna na wysokie temperatury)
- cyna, kalafonia, izolacja

Potrzebne narzędzia:
- stacja lutownicza (może być zwykła lutownica transformatorowa z ostrym i cienkim grotem)
- igła lub bardzo cienki wkrętak precyzyjny
- pistolet do kleju na gorąco lub wyciskacz do tub dla masy poliuretanowej

Wykonanie:
Jedna ważna uwaga:
NIE LUTUJEMY bezpośrednio na wtyczce t32!!!!![/(będzie nam przypalac plastik i piny bedą wypadać)
1. Wypinamy wszystkie piny z wtyczki t32(niebieskiej) odblokowując zaczep cienkim wkrętakiem lub igłą
po przylutowaniu kabelków do metalowych pinów bez problemu wepniemy je z powrotem

Piny z wtyczki t32 po wypięciu
ObrazekObrazekObrazekObrazek

2. Gdy będziemy mieli już polutowane wszystkie potrzebne piny do wtyczki t32 nie wpinamy ich jeszcze zrobimy to póżniej by nie oznaczac kabelków przygotowujemy wolne piny 2,54mm do wtyczki t28 docinamy linijki po 14 sztuk i wpinamy je we wtyczkę t28

piny 2,54mm
ObrazekObrazek
3. Teraz lutujemy (małą temperaturą) nasze wcześniej przygotowane kabelki do odpowiednich pinów
4. Gdy juz będziemy mieli przylutowane kabelki wpinamy ich drugie końce do wtyczki t32 w odpowiednie miejsca (wtyczka ma oznaczenia na końcach 1-16:17-32) więc łatwo to sobie obliczyć według schematu (zwaracając uwagę że niektóre piny są nie wykorzystane zarówno we wtyczce starej jak i nowej) np. pin t28/1 t28/4 itd(stara) i np.t32/4 itd(nowa).
Do niektórych pinów przychodzi więcej kabelków np. t28/3 sa to masy t32/6,9,19,24-proponuje połaczyc kabelki lutem poza wtyczkami gdyz będzie problem z wpięciem i przylutowaniem takiej ilości do pina t28/3

wtyczka t28(stare zegary) [wtyczka t32(nowe zegary)

Piny Piny
1. t28/2 -------------------->T32/22
2. t28/3 -------------------->T32/6,9,19,24
3. t28/5 -------------------->T32/7
4. t28/7 -------------------->T32/3
5. t28/9 -------------------->T32/10
6. t28/10 ------------------- >T32/11
7. t28/11 -------------------->T32/23
8. t28/12 -------------------->T32/20
9. t28/13 -------------------->T32/1
10. t28/16 -------------------->T32/12
11. t28/18 -------------------->T32/29
12 t28/21 ------------------->T32/5
13. t28/22 ------------------->T32/18
14. t28/23 ------------------->T32/8
15. t28/24 ------------------->T32/2
16. t28/25 ------------------->T32/17
17. t28/27 ------------------->T32/28
18. t28/28 ------------------->T32/14

Diagnoza przewód k------------ >t32/25 podłaczamy do wtyczki diagnozy- jeden przewód poza wiązką ok 1,2 metra)
piny 6 i 19 są od kontrolek airbag i abs wygaszamy je łącząc do masy t28/3 inaczej będa świecic ciągle
lub podłaczamy do kontrolek na konsoli obok awaryjnych itd..(schamat-patrz manual o kontrolkach abs i airbag)

5. Kiedy już wszystko będziemy mieli odpowiednio powpinane składamy nasza wtyczkę t32(niebieską)wsuwając w obudowę i zakłądając klips
6. Nasze piny przejścia, które tkwią we wtyczce t28 dociskamy ładnie do wtyku i oblewamy klejem na gorąco lub masa poliuretanową. Po wysschnięciu kleju dodatkowo wzamcniamy izolacją osobiście uzywam taśmy parcianej z meszkiem podobnej jaką owinięte sa wiązki w aucie
ObrazekObrazek
nasza przejściówka jest praktycznie gotowa proponuje jeszce sparwadzić miernikiem połaczenia(według pinologi) czy nie popełniliśmy jakiegos błędu.
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

[quote=""bzyku777""]nasza przejściówka jest praktycznie gotowa proponuje jeszce sparwadzić miernikiem połaczenia(według pinologi) czy nie popełniliśmy jakiegos błędu[/quote]

A nie lepiej sprawdzić zanim zaleje się klejem ? :) Ja ze swojej strony proponował bym sprawdzić jeszcze przed podgrzaniem termoskurczek. Bo później można się okląć jak trzeba rozbierać ;)
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

[quote=""Diego69""]później można się okląć jak trzeba rozbierać [/quote]
masz rację- dokładnie
najlepiej zawsze kontrolowac gdzie co lutujemy
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Przypominam że w tematach w dziale Manuale nie zadajemy pytań. Jeżeli czegoś nie rozumiemy to zadajemy pytanie na PW autorowi lub zakladamy temat w 100 Technicznych.
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”