Model samochodu: Polo 6N
Rocznik: 94-97 (w 1997 był mały lift

Dostaje wiele pytań i próśb o wykonanie przejściówki 6N ze starych zegarów na nowe (po małym lifcie)
postanowiłem więc opisać na szybko jak ja to robię.
!!!!przejściówka umożliwia podłaczenie nowych zegarów bez cięcia jakichkolwiek kablli !!!!! z
-polo 6n po małym lifcie(silniki benzynowe)(dla diesla dodatkowy kabelek od świec żarowych)
-seata arosy
-golfa 4(bez can)(do mfa potrzebna druga wtyczka t32(zielona)
Potrzebne materiały:
- Wtyczka t32(niebieska) 42 zł ASO
- Wtyczka t28(biała) 28 zł ASO (potrzebna tylko do ustalenia rozstawu pinów) można skorzystac z jakieś starej lub zdjąć jej obudowę z auta
- 2 linjki pinów do płytek drukowych rozstawem pasujące do starej wtyczki t28(dostępne w elektronicznych sklepach)(rozstaw 2,54mm)
- 2 metry przewodu wstążkowego o przekroju zył minimum 0.22mm najlepiej 0,35mm
- klej na gorąco do pistoletu (najlepsza jest masa poliuretanowa bo jest obojetna na wysokie temperatury)
- cyna, kalafonia, izolacja
Potrzebne narzędzia:
- stacja lutownicza (może być zwykła lutownica transformatorowa z ostrym i cienkim grotem)
- igła lub bardzo cienki wkrętak precyzyjny
- pistolet do kleju na gorąco lub wyciskacz do tub dla masy poliuretanowej
Wykonanie:
Jedna ważna uwaga:
NIE LUTUJEMY bezpośrednio na wtyczce t32!!!!



2. Gdy będziemy mieli już polutowane wszystkie potrzebne piny do wtyczki t32 nie wpinamy ich jeszcze zrobimy to póżniej by nie oznaczac kabelków przygotowujemy wolne piny 2,54mm do wtyczki t28 docinamy linijki po 14 sztuk i wpinamy je we wtyczkę t28
piny 2,54mm


3. Teraz lutujemy (małą temperaturą) nasze wcześniej przygotowane kabelki do odpowiednich pinów
4. Gdy juz będziemy mieli przylutowane kabelki wpinamy ich drugie końce do wtyczki t32 w odpowiednie miejsca (wtyczka ma oznaczenia na końcach 1-16:17-32) więc łatwo to sobie obliczyć według schematu (zwaracając uwagę że niektóre piny są nie wykorzystane zarówno we wtyczce starej jak i nowej) np. pin t28/1 t28/4 itd(stara) i np.t32/4 itd(nowa).
Do niektórych pinów przychodzi więcej kabelków np. t28/3 sa to masy t32/6,9,19,24-proponuje połaczyc kabelki lutem poza wtyczkami gdyz będzie problem z wpięciem i przylutowaniem takiej ilości do pina t28/3
wtyczka t28(stare zegary) [wtyczka t32(nowe zegary)
Piny Piny
1. t28/2 -------------------->T32/22
2. t28/3 -------------------->T32/6,9,19,24
3. t28/5 -------------------->T32/7
4. t28/7 -------------------->T32/3
5. t28/9 -------------------->T32/10
6. t28/10 ------------------- >T32/11
7. t28/11 -------------------->T32/23
8. t28/12 -------------------->T32/20
9. t28/13 -------------------->T32/1
10. t28/16 -------------------->T32/12
11. t28/18 -------------------->T32/29
12 t28/21 ------------------->T32/5
13. t28/22 ------------------->T32/18
14. t28/23 ------------------->T32/8
15. t28/24 ------------------->T32/2
16. t28/25 ------------------->T32/17
17. t28/27 ------------------->T32/28
18. t28/28 ------------------->T32/14
Diagnoza przewód k------------ >t32/25 podłaczamy do wtyczki diagnozy- jeden przewód poza wiązką ok 1,2 metra)
piny 6 i 19 są od kontrolek airbag i abs wygaszamy je łącząc do masy t28/3 inaczej będa świecic ciągle
lub podłaczamy do kontrolek na konsoli obok awaryjnych itd..(schamat-patrz manual o kontrolkach abs i airbag)
5. Kiedy już wszystko będziemy mieli odpowiednio powpinane składamy nasza wtyczkę t32(niebieską)wsuwając w obudowę i zakłądając klips
6. Nasze piny przejścia, które tkwią we wtyczce t28 dociskamy ładnie do wtyku i oblewamy klejem na gorąco lub masa poliuretanową. Po wysschnięciu kleju dodatkowo wzamcniamy izolacją osobiście uzywam taśmy parcianej z meszkiem podobnej jaką owinięte sa wiązki w aucie


nasza przejściówka jest praktycznie gotowa proponuje jeszce sparwadzić miernikiem połaczenia(według pinologi) czy nie popełniliśmy jakiegos błędu.