[6N] - skrzypiące sprzęgło - środki ostateczne

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

[6N] - skrzypiące sprzęgło - środki ostateczne

Post autor: Archeo »

Nazwa czynności: skrzypiące sprzęgło

Model samochodu: Polo 6n

Rocznik: 1994-1999

Potrzebne materiały:

- dużo narzędzi, ogólnie najlepiej mieć wszystkie klucze
płasko-oczkowa 18 do odkręcenia śruby mocującej skrzynię do bloku silnika
spline M6 do śrubek trzymających tuleję prowadzącą łożysko wyciskowe
spline M8 do odkręcenia przegubów półosi
gwintownik M16 do wyjęcia dolnej panewki

- tulejka prowadząca: nr 085141181
- tuleja nr 085141711A.
- panewka nr 085141715.

Części w ASO to groszowe sprawy coś koło 50zł za te trzy elementy.

Obrazek

Czas wykonania: 5h ~ 6h czas łączny z wymontowaniem skrzyni, jak robisz to pierwszy raz na pewno zejdzie dłużej.

Sposób wykonania:

Jak wiadomo dużej części osób skrzypi sprzędło przy jego wciskaniu. Czasem da sie odczuć że działa tak jak by stopniowo.
Jeśli komuś nie pomogła wymiana linki czy użycie WD40 na dźwignie/ramie od sprzęgła a ma możliwości warsztatowe to polecam.
Aby wymienić te elementu należy odkręcić półosie, od strony kierowcy dodatkowo wymontować oraz zdjąć całą skrzynie biegów.Nie będę tu opisywał co należy zrobić żeby ściągnąć skrzynie ani rozmontować półosie. Jest przy tym chwile zabawy i najlepiej robić to w kanale lub jeszcze lepiej na dużym podnośniku który dźwiga całe auto.

Po wymontowaniu skrzyni wymieniamy elementy zaznaczone na zdjęciu czyli:
1.tuleja
2.panewka
3.tuleja prowadząca.

Obrazek

Wyjmowanie dolnej panewki
Bierzemy gwintownik M16 i wkręcamy w panewkę, która zacznie nam się wysuwać.

Obrazek [zdjęcie by krzychu20]

Wkładając nową tulejke i panewkę należy zachować wszelkie srodki ostrożności, gdyż są bardzo kruche :butcher:

Przy składaniu tuleje i panewkę smarujemy smarem oraz dodatkowo miejsca zaznaczone na czerwono ( współpracujące z tuleją i panewką) i niebiesko ( współpracujące z łożyskiem wyciskowym - nie przesadzać z ilością). Panewkę prowadzącą również smarujemy ale tylko troszkę smarem do przegubów.

Obrazek
Składamy wszystko w całość i cieszymy się cichym i płynnym działaniem mechanizmu sprzęgła.

Oczywiście można by było nasmarować te elementy smarem i zobaczyć czy pomoże, ale niech każdy kto to będzie robił zada sobie pytanie czy warto ryzykować jak by samo smarowanie nie pomogło ? W ASO części dostępne w ciągu 24h za około 50zł a czasowo chwile to schodzi więc polecam kupić nowe.

Pozdro!

PS. Manual robiony na szybko jak coś to dopisze jeszcze szczegóły.


Drobne komentarze od krzychu20


[size=99px]Manual w PDF[/size] :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B4ZI5W ... BKZDg/view
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 11:13 przez Archeo, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Exit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:53
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Exit »

Czy może ktoś posiada nie wyświetlające się zdjęcia do tego tematu ?
6N 1997 AEX LD5D 3d - było 2004-2015
6N 1997 AEX LP3G 5d - jest od 2015
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""Exit""]Czy może ktoś posiada nie wyświetlające się zdjęcia do tego tematu ?[/quote]

Manual w PDF :arrow: https://drive.google.com/file/d/0B4ZI5W ... BKZDg/view
Awatar użytkownika
Exit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:53
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Exit »

Dziękuję bardzo, bo muszę się za to zabrać z moim mechanikiem. Auto kupiłem w maju z przebiegiem 115 tys. (teraz są 123 tys.), ale dziadek chyba jeździł z małym stanem oleju bo oprócz łożyska, synchronizator 5 biegu nie jest idealny. W poprzedniej Polówce łożysko dawało znać przez 6 lat ale jazda bez problemu, w obecnej jest już nieciekawie.
6N 1997 AEX LD5D 3d - było 2004-2015
6N 1997 AEX LP3G 5d - jest od 2015
ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”