Schemat:

Potrzebujemy:
- włącznik z opcją halogenów (ja mam z Up!)
- kratki halogenów inne dla 9N i 9N3
- halogeny - inne dla 9N i inne dla 9N3 (dla 9N3 pasują od Transportera t5, Fabii II)
- wkręty N10412804 6 sztuk
- żarówki HB4 dla Polo 9N3 (w 9N są chyba inne)
- wtyczki typu HB3
- kabel 1,5 mm kw około 3 metry w czarnym i czerwonym (każdego)
- konektor do grodzi (kabel naprawczy nr 000 979 225 lub konektor N 906 845 05)
- konektor N 906 845 05
- konektor N 103 190 05 lub kablem naprawczym 000 979 226
- konektor N 906 845 05
- konektor N 907 326 03 lub kabla naprawczego 000 979 227
Zrobiona i zamontowana wiązka halogenów w komorze silnika, jeszcze tylko światełka i reszta wiązki:

Potrzebujemy do tego:
- Kabel 1,5 mm kw około 3 metry każdej żyły
- 2x wtyk do żarówki HB3

Można kupić oryginał ale nie koniecznie polecam. Kosztuje 17 zł bez konektorów i uszczeleczek na kabel.
Ja kupiłem po 16 zł za sztukę kompletne w sklepie samochodowym do zaprawienia na kabel.
- konektor do grodzi (kabel naprawczy nr 000 979 225 lub konektor N 906 845 05)
Wiązka do halogenów i podłączenie to sprawa oczywista więc nie będę się rozpisywał. Trzeba pociągnąć od prawej kratki do przez odgałęzienie do lewej, następnie po lewej podłużnicy do np punktu masowego pod filtrem powietrza (stąd wziąłem masę) i do grodzi.
Musimy odkręcić zatem gródź. Zdejmujemy ECU, filtr powietrza, wygłuszenie. Odkręcamy kilkanaście śrubek torx i ściągamy blachę. Aby mieć swobodę dostępu należy odkręcić wycieraczki.
Polecam poradę:
http://translate.googleusercontent.com/ ... WA#p371624
Oczom ukarze się nam zespół wtyczek grodzi. Będą to dwie wtyki 10x10 cm. Interesuje nas lewa (patrząc na strony auta).
W środku widocznego otworu. Klucz torx 30

Szukamy wtyczki T6q. Jest to ta w żółtym kółku. Dokładnie interesuje nas pin 1 (są opisane).

Zdejmujemy plecki wtyki, zatrzaski są na górze. Wypychamy przez otwór pinu gumeczkę uszczelniającą.
Aby włożyć pin trzeba wyciągnąć nieco różowe zabezpieczenie wtyczki:

Wówczas możemy wciskać zaprawiony kabel do wtyki. Oczywiście musimy na końcu zatknąć gumeczkę. Lepiej aby wtyka nie zaszła wilgocią.
UWAGA:
Proponuję wyposażyć się w większą liczbę wtyczek. Możemy przez to rozbudować nasze auto.
Np:
Pin 2 - ogrzewane dysze spryskiwaczy
Pin 4 - czujnik płynu do spryskiwaczy
Wiązka wewnętrzna:
od włącznika (pin nr


podłączamy się za pomocą konektora N 906 845 05:

Np kabel naprawczy nr 000 979 225 lub konektor N 906 845 05 jak mamy zaciskarkę (polecam warto co by uniknąć miliona połączeń).
Dostajemy się do skrzynki bezpieczników po odpięciu wtyk boardnetz i wypięciu go z zatrzasków:
Wysupłujemy skrzynkę z wnętrza i ściągamy jej plecki:

Wpinamy się w bezpiecznik np 44 za pomocą konektora N 907 326 03 lub kabla naprawczego 000 979 227. Potrzeba jeden kabel naprawczy lub dwa konektory. Ja użyłem kabel bo tylko on był od ręki dostępny.


Po przepiszczeniu przez bezpiecznik kierujemy się do zespołu wtyk grodzi. Teraz dobrze jest zapalić bo interesująca wtyka jest tam(strzałka). Taaa oczywiście, że jej nie widać...:

Najpierw trzeba przesunąć w lewo blaszkę między wtykami - główne zabezpieczenie. Następnie na dole wtyczni nacisnąć zatrzask i wyciągnąć wtykę. Jak? Siłą woli, umysłu... trzeba kombinować bo miejsca nie ma...

Jak już w końcu wyciągniemy tą wtykę to wpinamy się w pin nr 1. Uprzednio jednak trzeba zwolnić różowe zabezpieczenie we wtyczce:

Wpinamy się pinem N 103 190 05 lub kablem naprawczym 000 979 226


Teoretycznie powinniśmy zrobić odnogę do licznika (kontrolna przeciwmgielnych) pod kostkę T32 pin 19 za pomocą pinu N 907 647 01, kabel naprawczy 000 979 009:



Ale u mnie kontrolki nie ma...
Dowiedziałem się już po pociągnięciu. Oczywiście w schemacie jest...
Kratki:

Do TDI prawa kratka jest inna. Ma otwory wentylacyjne oraz zatrzaski do tunelu powietrza IC.

Halogeny (zamienniki z homologacją):

Żarówki HB4:

Po pociągnięciu wiązki wyciągamy kratkę i przykręcamy halogeny wkrętami 5x16 torx (nr OE N 10412804)



Prawa kratka ma wspomniany tunel powietrza dla TDI, trudno dostępny w zamienniku. Oryginał 90 zł


Prawidłowo powinniśmy ustawić świecenie halogenów.



PS: kupiłem kratki w zamienniku ze względu na cenę oryginałów i stan używanych oryginałów. Niestety będę musiał się przeprosić z używanymi oryginałami.
Pasują średnio. Tragedii nie ma ale nie podoba mi się.
Jakby ktoś miał jakieś pytania to proszę w temacie.
Ogólnie trudno strasznie nie jest. Pasztet jest przejście przez gródź jak w fabryce. Poza tym dość banalne.