Volkswagen Polo 6N by Jabolek OEM+

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Volkswagen Polo 6N by Jabolek OEM+

Post autor: Jabolek »

Witam wszystkich PoloManiaków po raz kolejny :) pewnie większość nie pamięta moich poczynań z 6n-ką ponieważ za pierwszej kadencji niewiele się działo, potem sprzedałem Polę a teraz znów odkupiłem ze względu na sentyment do tego autka, napiszę trochę teraz o samochodziku i planach :)

Model: Polo 6n 3D
Silnik: 1,3 ADX
Moc: 55KM
Kolor: LP3G FlashRed
Przebieg: 208000 km
Wyposarzenie: 2xAirBag, wspomaganie, centralny popsuty

W aucie przez ostatnie 2 lata zostało zrobione duuuużo pod względem mechanicznym, tzn. wymienione zostało kompletnie zawieszenie (amortyzatory olejowo-gazowe przód KYB, tył Bilstein, łożyska, klocki, tarcze, bębny, szczęki, cylinderki, końcówki drążków, sworznie, wachacze, wszystko firmowe, INA, SKF itp.), kompletny rozrząd (pasek rozrządu, pasek wieloklinowy, pompa wody, rolki, naciagacze, wszystlo firmowe, GATES, SKF), wymienione chyba 3 razy oleje i filtry, niestety nie wiem jaki był wcześniej lany olej wiec wolałem dla pewności wlac 15w40. Ostatnio wypatroszony został katalizator, i wymieniona reszta tłumika, akumulator, świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, jednak te ostanie naprawy robili "mechanicy" i nie dość że polecieli po kosztach z częściami to jeszcze źle spasowali tłumik i nie zabezpieczyli pastą... wiec czeka mnie jeszcze parę poprawek... Zaraz po zakupie musiałem wymienić mechanizm wybieraka ponieważ był już dość zmęczony i linka była urwana co bardzo utrudniało zmianę biegów (jak dobrze mieć przynajmniej kanał i trochę narzędzi :) ) praktycznie wszystkie naprawy wykonuje własnoręcznie bo lubię grzebać i ryzyko :D . Technicznie autko jest bez zarzutu jednak stan blacharski pozostawia dużo do życzenia...
Siostra miała kilka przygód z krawężnikami i innymi przeszkodami a po za tym Polo jest konsekwentnie zżerane przez rudzillę, więc samochodzik niedługo dostanie nowe błotniki (chyba wszystkie), załatana zostanie dziura w podłodze i przejdzie gruntowną konserwację, a wisienką na torcie będzie nowy lakier... :) kolor najprawdopodobniej zostanie oryginalny lecz jeszcze nie mówię, że napewno ;)

Plany pod względem modyfikacji:
:arrow: odświeżenie blach i lakieru
:arrow: zderzaki szerokie
:arrow: lampy przednie (zamówione już ponieważ nadarzyła się okazja kupna bardzo rzadkich lamp :))
:arrow: lampy tylne (jeszcze nie podjąłem decyzji)
:arrow: gwint + koło
:arrow: centralny zamek z alarmem i kluczykiem typu "scyzoryk"
:arrow: porządne CA łącznie z wytłumieniem i całego wnętrza
:arrow: elektryka - szyby, lusterka, podgrzewane fotele
:arrow: remont silnika bądź SWAP
:arrow: i pewnie wiele wiele innych rzeczy po drodze :)

________________________________________________________________________________________________________

Powyższe można uznać za temat zamknięty ponieważ auto zostało kompleksowo odbudowane, końcówkę roku 2011 i początek 2012 poświęciłem na rozbiórkę Polki i zbieranie gratów do odbudowy
auta. Jako pierwszy wpadł prawie kompletny SWAP 1,6 AEE ze skrzynią CWV, następnie karoseria bez rdzy i co najważniejsze - ori szyber, jak dla mnie najfajniejsze wyposarzenie :), po kolei wpadały SWAP hamulców 256 na przód, tarcze 232 na tył z zaciskami od Golfa 4 tłoczek 38mm, "nowa" ława silnika, tylna belka, drzwi, szeroki zderzak tylni i klapa bez zamka, Eibach Pro KIT, amory MTS, gumy zawieszenia + ori nówki śrubki z ASO, i praktycznie wszystkie nowe części zawieszenia i układu kierowniczego, łożyska i dużo dużo innych pierdułek. Obecny stan oceniam na 75% wykonania projektu i jakieś 9,5k zł.

:arrow: Polo dostało nowa karoserię bez oznak rdzy z ori szyberdachem
:arrow: pakiet "mały lift" - szerokie zderzaki i klapa z przetłoczeniem a dodatkowo usunięty zamek z klapy
:arrow: zawieszenie MTS + Eibach Pro Kit + nowe gumy
:arrow: stabilizator przedni 19mm
:arrow: rozpórka Witchers, przednia górna
:arrow: Big Brake SWAP (front 256 mm, rear 232mm)
:arrow: Engine SWAP 1,6 AEE
:arrow: nowe łożyska, śruby, końcówki, drążki, łączniki, sworznie, ława, belka tylna
:arrow: pakiet wnętrza Samtschwratz (fotele półkubełkowe + czarna deska poliftowa + czarne boczki z miescami na głośniki)
:arrow: licznik poliftowy z białym podświetleniem
:arrow: tłumik końcowy od SDI
:arrow: CA + wygłuszenie całego auta
:arrow: Alu FOMB 15"

Plany również nowe:

:arrow: nowy lakier - chyba bez zmian
:arrow: kpl. wydech z kwasiaka wykonany w RM Motors
:arrow: dolot ze stożkiem K&N
:arrow: ładna zabudowa CA co by sprzęcior nie latał po bagaju i zostało jeszcze troche miejsca
:arrow: poliuretanowe tuleje zawieszenia i wieszaki tłumika
:arrow: jeśli nie zabraknie zapału i $ to zakup drugiego AEE i konkretne "usportowienie" (sportowy wałek, odelżony wał i zamach, mocne panewki, generalka głowicy z planowaniem itp.)
:arrow: i pewnie wiele wiele innych rzeczy

Autko po pierwszym kupnie wyglądało tak:
Obrazek

A teraz wygląda tak...
Obrazek

Zapraszam do śledzenia tematu :)

12.03.2011 :)

Obrazek

16.04.2011

ObrazekObrazek

prace trwają a ja zbieram kaskę na następne gadgety :)

29.09.2012

ObrazekObrazek

KOSZTORYS BUDOWY
Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 17:22 przez Jabolek, łącznie zmieniany 1 raz.
K
KoKo

Post autor: KoKo »

po wykonaniu tego co masz w planach to będzie ładne polo

życzę spełnienia planów:D
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

widze ze dziury w podlodze to choroba prawie wszystkich 6nek.. jak ogarniesz to wszystko to tak jak napisal polo91 bedzie mega miazga ;) powodzenia w realizacji Planow i na pewno bede sledzic Twoj watek;) oby dupowoz odplacil Ci sie co najwazniejsze jak najmniejsza awaryjnoscia;)
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

zaczynają przychodzić fanty, na pierwszy ogień...
Obrazek
l
luki8448
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2010, 23:02

Post autor: luki8448 »

jak masz remontować silnik to nie lepiej własnie swapa jakiegoś zrobić? moze gti? :D
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

Jabolek rozsądy ruch z grubej rury na start :D
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
Awatar użytkownika
Przem0
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 629
Rejestracja: 18 cze 2010, 22:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Przem0 »

no, jeśli kolejne fanty będą równie dobre co lampy, to będzie ciekawe polo :)
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

No lampiony i plany zacne. Działaj, działaj :oki:
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

lampy wymagają trochę pracy bo dwa szkła parują i plastiki trzeba polakierować, ale wszystko do zrobienia :)
a co do silnika to sie skłaniam ku 1,4 16V 101HP, muszę się jeszcze wdrążyć w temat bo nie wiem jak ze skrzynią, czy zostawić od ADXa o ile to możliwe i tylko półosie od GTI wstawić czy kompletnie żeźbić.
Muszę jeszcze parę narzędzi kupić bo to co mam w garażu to troche żaaal.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

oko jest, xenon jest, szeroki jest (podziękować Tofikowi):) kierunki jedynie nie pasują i się zastanawiam nad czarnymi sonarami albo motipem do lamp
działamy działamy :)
fotki w pierwszym poście...

jeszcze duuużo jest do zrobienia... po rozbiórce zderzaka okazało się, że wzmocnienie przednie całkowicie do wymiany, błotniki lewy i prawy, trochę się nazbierało ale nie ma nic trudnego dla chcącego :)
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

[quote=""Jabolek""] półosie od GTI wstawić czy kompletnie żeźbić.
[/quote]

mam oski z gti i nie róznia sie niczym od tych z 1,0 :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

więc skrzynka pewnie też podoła :D najwyżej się zeszrotuje i nową kupi ;)

następne rzeczy do zrobienia bo plan modyfikacji się zmienia ze względu na zauważone problemy z poniektórymi podzespołami...
- poducha skrzyni (usterka zlokalizowana podczas ustawiania drążka wybieraka)
- wymiana zimeringu wybieraka (olej ucieka :( )
- dziura w podłodze (na razie włókno szklane i żywica, przy lakierowaniu będzie wspawana blacha)
- zderzak szeroki na tył.

to plany na kwiecień, zobaczymy co z tego wyjdzie :) po sprzedaży netbooka może jeszcze sprawie sobie springi obniżające, alu i opony :)
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

[quote=""Jabolek""] kierunki jedynie nie pasują i się zastanawiam nad czarnymi sonarami albo motipem do lamp[/quote]

polecam folie przyciemniajaca do lamp
jezeli dobrze ogarniesz , efekt super!
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

z kierunkami pokombinuje w tygodniu bo do roboty będę jeździł służbowym autem.
Po tygodniowym "przepalaniu" autka zauważyłem parę pozytywnych atutów i wad...
1. szarpanie i pukanie przy dodawaniu i puszczaniu gazy - walnięta poducha skrzyni biegów - naprawiłem wczoraj, wycieczka na szrot i odnaleziona w dobrym stanie za 20 zł :)
2. lewe lusterko było urwane i klejone, jw. 50 zł
3. znikło "masło" spod dekielka wlewy oleju :)
4. autko odporne na benzynkę zza wschodniej granicy :D
5. poli nie lubi wilgoci... problem przy odpalaniu i do momentu nagrzania silnika, parę pomysłów na to mam...
- zaizolowanie przytartego kabla na sondzie lambda,
- wymiana kabli WN
- zakupienie osłony komory silnika
6. zimering wybieraka do wymiany... (roz* przez uszkodzoną poduchę skrzyni...)

projekt staną do przyszłego miesiąca czyli do następnej wypłaty :D jednak i tak nie zrobię wszystkiego do końca roku 2011, bo jest duuuużo do zrobienia :)
Awatar użytkownika
Diego69
Swój
Swój
Posty: 988
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:47
Lokalizacja: LLB

Post autor: Diego69 »

Oo widzę druga Polówka w takim samym kolorze i z takim samym motorem :)
Tyle nawymieniałeś gratów pod maską, że zastanawiam się czy nie taniej i prościej było by kupić 1.6 AEE z małym nalotem... ;)
Tak jak pisał Larson, folia do lamp i ogień :) kierunki do przyciemnienia na początek, bo nijak się komponują z lampami na ten moment.
W mojej polówce było dokładane wspomaganie, nie wiem czy u Ciebie jest tak samo, ale po założeniu springów -40 półośka tarła o przewód wspomagania przy nierównościach, ale z tego co piszesz kumaty z Ciebie człowiek więc ogarniesz to bez problemu :grin:
Działaj działaj, osobiście życzę Ci coby Ci się portfel sam gotówką napełniał, bo jak jest kasa to są i mody :grin:
Pozdro :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta sprzedane /kasacja”