Grudzień 06, 2019, 07:11:07 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność  (Przeczytany 186311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Listopad 17, 2008, 06:33:50 am
Przeczytany 186311 razy
Offline

krzysztof65


Jak nazwa tematu wskazuje...tutaj pytamy o wszystkie zagadnienia związane z olejem :)


Mam polo 1,416v benzynę 80kM w serwisie doradzono mi abym lał olej castrola edge 5W30 czy to dobry produkt.Sprawdzałem na stronie castrola i też taki zalecają zgodnie z normą VW 504.Co o tym sądzicie?
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2008, 06:44:00 am wysłana przez krzysztof65 »

Listopad 17, 2008, 07:35:57 am
Odpowiedź #1
Offline

dacjano


Ja mam 1.4 tdi 80km i leje castrol longlife III 5w30 w instrukcji pisze ze do benzyny także jest 5w30 więc ten olej co podałeś będzie ok.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 17, 2008, 09:25:52 pm
Odpowiedź #2
Offline

the_cure


a co ile wymieniasz ? ja się dowiedziałem że co 30000 lub 2 lata
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 20, 2008, 06:42:59 am
Odpowiedź #3
Offline

krzysztof65


Mi też powiedzieli że po 30tyś lub 2lata,ale ja przejeźdżam krótkie odcinki i robię około 12tyś rocznie a poza tym uważam że olej jaki by nie był też się starzeje i dlatego wymieniam co rok bez względu na przebieg.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 20, 2008, 07:25:10 am
Odpowiedź #4
Offline

dacjano


Longlife jest własnie na 30tys lub 2 lata śmiało jak robisz 12tys rocznie wymieniaj raz na 2 lata tak robia nawet w serwisie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 21, 2008, 12:28:10 pm
Odpowiedź #5
Offline

krzysztof65


Może masz i rację ale ja leję edga,a co do serwisu to mam przykre doświadczenia bo kupując nowe auto zostawili mi w przednich amortyzatorach wkładki które usztywniają na czas transportu i na dodatek po pierwszej wymianie oleju nie skasowali inspekcji a o braku filtra kabinowego i ramki nie wspomne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 21, 2008, 05:04:44 pm
Odpowiedź #6
Offline

dacjano


Ja serwisuje autko samemu wiem, że wszystko jest wtedy ok.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 21, 2008, 05:17:42 pm
Odpowiedź #7
Offline

Trancer_GTR


Na takich rzeczach jak olej nie ma co oszczędzać, ja wywalam olej co 10k km, od początku zalewam 5W Mobil'a.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Listopad 21, 2008, 05:23:23 pm
Odpowiedź #8
Offline

dacjano


Pewnie że na oleju nie ma co oszczedzać ale uważam że te 20tys na takim longlifie można śmiało robić w Ojca Altei jest wymiana co 15tys ale wymianiamy co 10tys.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 21, 2008, 07:49:03 pm
Odpowiedź #9
Offline

BALON


moim zdaniem lepiej kupić troche tańszy olej  :mrgreen:
a wymieniać częściej :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Było 86c coupe 1985r :mrgreen:
a wymieniać częściej :P

Kurde, płace w hurtowni u kumpla 120 zeta za Mobil'a 1 5W50 i 18 zeta za filtr Mann'a - to chyba nie jakieś wielkie pieniądze, kilka razy flaszki sobie odmówię i nie ma dramatu, a bryka musi śmigać :mrgreen: .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »



Listopad 22, 2008, 06:47:27 am
Odpowiedź #11
Offline

krzysztof65


I tu macie rację panowie jeśli się samemu coś zrobi to wiadomo że jest na pewno zrobione a i grosza się zaoszczędzi,w myśl powiedzenia,,umiesz liczyć licz na siebie,,  :uklon:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 25, 2009, 12:03:19 pm
Odpowiedź #12
Offline

mostu


tak jest, wole zalać Mobila 5W50 co 15 tysi i jakieś leprze filtry sam pozakładać niż lecieć do ASO i zostawić im 650pln za jakiś tam Castrol. Jak sie dba o samochód to wszystko powinno grać jak w szwajcarku.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 25, 2009, 05:21:41 pm
Odpowiedź #13
Offline

rat4


sorry że się wtrącę ten Mobil 1 5W50 to nie czasem syntetyk dla sportowych samochodów?
on ma ten drugi parametr większy o 10 i czytałem o tym, że działa dobrze w obciążonych autach sportowych i ma większe opory smarowania co powoduje zwiększone spalanie po drugie specyfikacja trochę inna niż na normalne warunki drogowe
wyczytałem to tym artykule:
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 25, 2009, 05:50:23 pm
Odpowiedź #14
Offline

mmmarcin


Cytat: "rat4"
Mobil 1 5W50
nie
Mobil 1 - nazwa oleju syntetycznego firmy MOBIL

5W - zakres temperatury pracy w zimie (i lepkości po części, i gęstości po części)
50 - zakres temperatury pracy w lecie (i lepkości po części, i gęstości po części)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »