Grudzień 12, 2018, 12:50:15 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: [9N] POLO Witek6935 - cockpit lifting  (Przeczytany 7048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwiec 11, 2011, 11:16:04 pm
Przeczytany 7048 razy
Offline

Witek6935


Witam.
Postanowiłem wreszcie przedstawić moje autko :) Jest to mój pierwszy samochód, o który staram się dbać jak tylko się da. Priorytetem dla mnie jest, aby auto miało w 100% idealny stan techniczny, więc wszelkie większe mody robię dopiero gdy wszytko w aucie chodzi jak należy.

 :arrow: Trochę info o samym samochodzie:
Model: 9N 5D
Rok produkcji: 2002r, rok modelowy 2003
Przebieg: Przy kupnie (25-03-2010) 107 986km, obecnie (22-05-2014) 151 800km
Silnik: benzynowy 1.4 16V BBY 75KM, skrzynia GDL
Kolor: srebrny metalik, LA7W

 :arrow: Wyposażenie (Comfortline):
- ABS
- wspomaganie kierownicy
- elektryczne szyby z przodu
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
- CLIMATIC - klima półautomatyczna
- welurowa tapicerka
- uchwyt na kubek
- regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
- Immoblizer
- elektryczna regulacja wysokości świateł
- centralny zamek sterowany z kluczyka
- halogeny przeciwmgłowe
- hamulce tarczowe z tyłu
- światełko w bagażniku  ;)
- fotele regulowane góra/dół z szufladami
- lusterka i klamki w kolorze nadwozia
- bogatsze oświetlenia wnętrza, materiałowa podsufitka.
- 4x AIRBAG

 :arrow: Dotychczasowe MODYod kupna samochodu
- swap tylnych lamp na 9N3
- montaż aluringów w zegarach
- wymiana fabrycznego radia. Był kaseciak BETA V, teraz jest RADIO NAVIGATION SYSTEM MCD
- dołożenie zdalnego sterowania centralnym zamkiem - kluczyk scyzoryk (ori moduł komfortu oraz ori elektronika w kluczyku)
- zakup alusów: DEZENT RE 15x6" ET38 z nowymi oponami: BARUM Bravuris 2 185/55 R15 (asymetryczne).
- wymiana mieszka drążka zmiany biegów - Uszyte przez mojego wuja tapicera - materiał lepszy jakościowo niż oryginał, nitka szwów pod kolor nadwozia samochodu :)
- montaż układu elektronicznego (własne wykonanie przy pomocy qqurydzy) odpowiadającego za zdalne opuszczanie i podnoszenie szyb
- montaż tempomatu :D Działa jak z fabryki. Nie ma tylko kontrolki na blacie, ale to pewnie dlatego, że to jest benzyna 1.4 16V a nie diesel.
- montaż lampki podświetlenia schowka :)
- montaż schowka na okulary w miejscy rączki w podsufitce

 :arrow: Dotychczasowe naprawy:
- naprawa zaworu recyrkulacji spalin EGR - PIERBURG - mój MANUAL
- naprawa elektrycznej regulacji wysokości świateł - mój MANUAL
- wymiana łożyska prawego, tylnego koła - FAG
- dwukrotna wymiana gum stabilizatora -oryginał
- wymiana czujnika STOPu - oryginał
- czyszczenie przepustnicy
- wymiana cewki zapłonowej - oryginał (x2)
- wymiana oleju i filtru oleju - Mobil 1 5W50
- konserwacja podwozia
- naprawa silniczków sterujących klimą - V68 - V154 - wymiana na nowe, oryginały Boscha
- wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody + wymiana paska wielorowkowego i rolki napinacza - RUVILLE, INA, DAYCO, CONTITECH
- wymiana łożysk w kolumnach McPhersona - SACHS
- wymiana amortyzatorów przednich - SACHS Super Touring
- wymiana oleju i filtrów - Mobil1 5W50 full syntetyk, filtr oleju KNECHT, filtr powietrza i paliwa FILTRON
- wymiana amortyzatorów tylnych - SACHS Super Touring
- wymiana odbojów i osłon - tył - KYB
- wymiana tarcz tył - TRW
- wymiana klocków tył - BRECK
- wymiana płynu hamulcowego ATE - DOT4
- wymiana tylnego, prawego łożyska z piastą (uszkodzenie mechaniczne) - FAG

 :arrow: Najbliższe plany:

- oklejenie konsoli środkowej folią - grafitowe szcztokowane aluminium.
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2014, 08:17:25 pm wysłana przez Witek6935 »

Czerwiec 12, 2011, 09:53:25 am
Odpowiedź #1
Offline

przem_polo


Ja do planow dorzucilbym smooked przednich lamp na tym lakierze robi swietna robote.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)

Czerwiec 12, 2011, 09:56:31 am
Odpowiedź #2
Offline

bartek_tychy


fajne zadbane polo i widze ze w stanie technicznym igla jest/ bedzie :) co do kola nie myslales o jakis 16" i tak jak przem_polo pisze smoked to dobra opcja :) zreszta popatrz na polo Wojtsen'a :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 12, 2011, 10:54:06 am
Odpowiedź #3
Offline

Witek6935


Cytat: "przem_polo"
Ja do planow dorzucilbym smooked przednich lamp na tym lakierze robi swietna robote.

Chodziło mi to po głowie. Jednak jak założyłem listwy chrom na przód, stwierdziłem, że będzie to się kłócić - listwy chrom i czarne lampy... ale teraz jak je ściągnę to można się ponownie zastanowić.

Cytat: "bartek_tychy"
co do kola nie myslales o jakis 16"
Myślałem o 16" i nadal się zastanawiam. Jednak bardziej jestem przy 15", bo auto jest podstawowym i jedynym samochodem w rodzinie, którym jeździ się wszędzie - do lasu na grzyby też  :rotfl:  W związku z tym, nie chcę mieć zbyt dużej utraty komfortu po nierównościach. Dlatego też nad gwintem tak bardzo się teraz nie zastanawiam, bo nawet jakbym go założył, to auto by poszło może ze 2cm w dół w stosunku do tego jak jest teraz - nie więcej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 12, 2011, 11:03:40 am
Odpowiedź #4
Offline

przem_polo


Cytat: "Witek6935"
Dlatego też nad gwintem tak bardzo się teraz nie zastanawiam, bo nawet jakbym go założył, to auto by poszło może ze 2cm w dół w stosunku do tego jak jest teraz - nie więcej
To kup sobie kit 40/40,bo tyle ma najmniejszy.Komfort zostanie ,a prezencji przybedzie i poprawi sie prowadzenie auta.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)

Czerwiec 12, 2011, 11:07:16 am
Odpowiedź #5
Offline

mari88


Musisz wybrać odpowiedni kierunek modzenia, przemyśleć brniesz w to na maxa, czy tez nie, ja bym tutaj widział koło 16 i delikatna glebe, jeśli nie chcesz stracić duzo na komforcie i praktyczności auta.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 12, 2011, 02:43:29 pm
Odpowiedź #6
Offline

barmaz91

Global Moderator
Polo zacnie sie prezenci  :D  :D

Co do gleby to jak mowisz ze komfort jazdy ma byc to moim zdaniem zaladuj KIT i fele z opona na wyzszym profilu wtedy bedzie komfort sama opona na niskim profilu bez gleby pogarsza komfort wiem po sobie jezdzilem na 70 a potem przesiadlem sie na 50 i juz czulem nierownosci  :D  :D  :D  Ale jak to mowia do jazdy na obnizonym zawiasie trzeba sie przyzwyczaić  :D  :D    teraz nie wyobrazam sie jedzic bez gleby  :D  :D  :D  :D  :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html

 

Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....

Lipiec 13, 2011, 12:40:48 pm
Odpowiedź #7
Offline

Witek6935


Ostatnio trochę porobiłem w Polci, więc warto zaktualizować temat :)
Tak więc:
- zdjąłem listwy z frontu - teraz standardowy przód Poli o wiele bardziej mi się podoba. W sumie nie wiem co mnie wtedy podkusiło, żeby je założyć  :-D
- wymieniony został kompletny rozrząd z pompą wody + pasek wielorowkowy i rolka napinacza paska - podobno miała być przyczyną wycia klimy. Jak się okazało, nic z tego, dalej wyje jak klima chodzi. Ale faktem jest, że była do wymiany, bo miała luz na łożysku. Jeśli chodzi o firmy: Pompa wody RUVILLE, rolki i napinacza INA, paski DAYCO, pasek wielorowkowy CONTITECH, rolka napinacza BTA - mechanik powiedział, że pudełko BTA, a tak na prawdę do środka pakują to samo co SKF, tyle że tańsze ;). Do tego wymiana 3L płynu chłodniczego - koncentrat G12 oryginalny z ASO rozcieńczony w stosunku 1:1. W sumie z robocizną 840zł w Polcię wpakowane...(Robocizna 150zł) Teraz mam przynajmniej pewność, że mogę jeździć ze spokojem ducha  :yahoo:


Następny najbliższy krok jaki będzie, to wymiana łożysk kolumn McPhersona wraz z amortyzatorami - standardowe, oryginalne. Ostatnio, trochę przemyślałem temat i doszedłem do wniosku, że gleby nie będzie. Nie w tym aucie. Polcią jeździ się wszędzie, więc głupotą byłoby potem wszędzie obcierać podwoziem. Fakt, wygląd auta poszedłby znacznie na plus, ale mija się to z celem - auto stawało by się po części bezużyteczne. Gdyby to był 2 samochód to ok, ale w tym przypadku nie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 15, 2011, 09:19:47 am
Odpowiedź #8
Offline

Witek6935


Witam
Ostatnio w Polówce sporo się zmieniło...  w sumie zapomniałem o tym tutaj napisać.
Po pierwsze wymienione zostały amortyzatory i łożyska w kolumnach McPersona. Amorki seryjne - olejowo-gazowe SACHS. Do tego łożyska SACHS (czyli FAG :D Pudełko było SACHS, ale na samej części wybity FAG - identyczne jak fabryczne wyjęte z auta. Mechanik mówi, że najczęściej SACHS, FAG i SKF to to samo. Rzadko kiedy ich części to co innego). Przy wymianie trafił się mały bubel. Mechanik próbował nakręcić starą nakrętkę dwunastokątną od piasty i niestety udało mu się zerwać gwint... Nie tylko w nakrętce, ale także na przegubie zewnętrznym... W efekcie tego, lewy przegub też mam nowy - PASCAL

No i ostatnia, bardziej przyjemna zmiana. W Polci siedzi oryginalny "Radio Navigation System MCD".

Wreszcie jest możliwość odtwarzania płyt CD  :yahoo: Nawigacja też działa pięknie, także jest w 100% zadowolony. Do tego okazało się, że nawet na fabrycznych głośnikach, słychać wyraźną różnicę w jakości dźwięku. Jakby ktoś pytał dlaczego  kupiłem to a nie np. Radio RCD200 z mp3, to już odpowiadam: Polo 9N nie ma magistrali CAN. Żeby RCD działało, potrzebny jest emulator który kosztuje prawie 200zł.. Wolałem kupić to radio, bo tego nie potrzebuje, a w dodatku ma nawigację :D A Radio CD mi wystarczy. Nie jeżdżę po długich trasach, także dwie, trzy płyty w schowku mi starczą :D

Co do kolejnych zmian. Są już przygotowane, a raczej zaplanowane fundusze: Na wiosnę albo na lato - to jest bardziej prawdopodobne, Polcia będzie miała alusy (15"). Do tego planuję przerobić przednie lampy na smoked.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 17, 2012, 09:57:04 pm
Odpowiedź #9
Offline

FlashBolt


dziś widzialem na żywo przy okazji spota :)

Ladnie wygląda :) ale Alu na pewno dodadzą akcentu :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 27, 2012, 03:05:01 pm
Odpowiedź #10
Offline

wojtsen1


Według mnie super posunięcie z tym radiem . Sam szukam takiego , leję na dvd i inne wynalazki z allegro... Trzymaj się ori, będziesz zadowolony ;) Ile Cie kosztowało ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 27, 2012, 04:52:26 pm
Odpowiedź #11
Offline

Witek6935


Cytat: "wojtsen1"
Według mnie super posunięcie z tym radiem . Sam szukam takiego , leję na dvd i inne wynalazki z allegro... Trzymaj się ori, będziesz zadowolony ;) Ile Cie kosztowało ?
Dzięki, dzięki za pozytywną opinię :D. Za radyjko (używka oczywiście) dałem 390zł z wysyłką. Do tego dokupiłem antenę GPS (40zł), żeby móc chociaż sprawdzić czy nawigacja działa. Wszystko działa super, jednak w rezultacie z nawigacji w ogóle prawie nie korzystam... Mapę mam z 2007 roku, a poza tym mam znacznie czytelniejszą nawigację w telefonie... Co prawda nie działa ta źle, ale jakoś do własnego miasta niepotrzebna ;)

Dzisiaj solidnie doinwestowałem Polo :D Największa kwota wpakowana za jednym razem :D

Przyszła wiosna, zatem zawitały nowiusieńkie aluski, a także nowiutkie (Po przejechaniu 25km jeszcze się nawet kolorowe paski nie wytarły) oponki:
Fotka na szybko strzelona telefonem:


Felgi to DEZENT RE 15x6" ET38, ponadto opony BARUM Bravuris 2 185/55 R15. Jak dla mnie w zupełności wystarczą :D Jestem w 100% zadowolony i usatysfakcjonowany ze zmiany :D Muszę jeszcze kupić śruby antykradzieżowe, bo Polo nie ma swojego garażu, a jak widać, okolica taka, że cholera wie co komu może strzelić do głowy...

Wkrótce zrobię jakąś sesję polówce, także wrzucę jakieś lepsze fotki :D

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 03, 2012, 08:10:59 am
Odpowiedź #12
Offline

Iceman


ładnie polo wygląda na tych felgach ;-)

dobry zakup
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Kwiecień 03, 2012, 06:15:24 pm
Odpowiedź #13
Offline

Witek6935


Porobiłem dzisiaj fotki aparatem Polówie, więc umieszczę ich tutaj trochę:D

Zanim jeszcze fotki, zapomniałem wcześniej się pochwalić - w sumie to już chyba 3 miesiące temu, w Polo wymieniłem moduł komfortu, a także dokupiłem kluczyk scyzoryk. Dzięki temu, teraz mam zdalnie sterowany centralny zamek.  :yahoo: Wszystko porobiłem sam (poza frezowaniem grotu) więc jestem tym bardziej usatysfakcjonowany :D


No, a teraz fotki: Stan na 3.04.2012 - poza widocznymi od razu zmianami doszła też inna - ktoś, gdzieś przywalił mi w tylny zderzak i mam dość spory odprysk lakieru - do tego pionowa rysa, prawie na całej wysokości  :banghead:


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 11, 2012, 08:27:01 pm
Odpowiedź #14
Offline

patrykmp3


No no :D śliczniutka polóweczka :D

podobają mi się z tyłu lampy od 9N3 w 9N :)
oby mody szły naprzód :D

Powodzenia i pozdrowienia :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Moje 6n2 \":)\"
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015