Luty 17, 2020, 07:40:08 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [6n] Ściąga na lewo  (Przeczytany 10342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Luty 04, 2012, 12:13:30 am
Przeczytany 10342 razy
Offline

Sloth


Witam!
Tej zimy pojawił się problem w moim Franku... A mianowicie autko zaczęło mi ściągać na lewo. Dlaczego? Właśnie nie mam zielonego pojęcia.
W wakacje wpadłem w taki mały poślizg i przydzwoniłem właśnie lewym kołem w krawężnik - dość ładnie przez niego przeleciałem. No ale wtedy wszystko było normalnie i wątpię by z tego powodu teraz nagle (jakiś miesiąc temu - po tych opadach śniegu większych zacząłem to zauważać) to wyskoczyło. Jadąc, muszę mieć kierownice delikatnie obróconą by autko jechało prosto. No i jeszcze jedna wada: strasznie (nie zawsze) przeskakuje przy kręceniu kierownica do oporu. Niezależnie od strony w którą kręcę - przeguby padnięte?
Co to może być? Nie mam zielonego pojęcia. Dlatego też Was pytam...

Sprawdzałem powietrze i wszystko w najlepszym porządku. Co jeszcze mam sprawdzić?
PS mieszkam w bloku, sprawdzam na świeżym powietrzu bez kanału więc troszkę wyrozumiałości w te mrozy ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 04, 2012, 11:57:10 am
Odpowiedź #1

KoKo

Gość
Cytat: "Sloth"
przeskakuje przy kręceniu kierownica do oporu
ale co masz dokładnie na myśli szarpie kierownicą czy skręcisz do oporu i wtedy jeszcze możesz skręcać kierownicą tylko z przeskokami
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 04, 2012, 12:03:50 pm
Odpowiedź #2
Offline

Czasiu


Co do skręcania auta to powinieneś zrobić zbieżność kół na sam początek
I sprawdź w jaki stanie jest felga,jak przeleciałeś przez krawężnik to może ją uszkodziłeś i dlatego ci skręca
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 04, 2012, 12:13:22 pm
Odpowiedź #3
Offline

krzychu20

Global Moderator
Jedź na stacje diagnostyczną zapłacisz ok. 20zł bedziesz mógł sobie obejrzeć auto od spodu i diagnosta poszarpie zawiasem oraz powie co nie tak jest ;)

Zbyt wiele rzeczy mogło się stać żeby jednoznacznie określić co się zepsuło  :closedeyes:
Wachacz, jego tuleje, jak przeskakuje to może maglownica  :scratch:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 04, 2012, 11:04:57 pm
Odpowiedź #4
Offline

Sloth


Cytat: "Eltor"
ale co masz dokładnie na myśli szarpie kierownicą czy skręcisz do oporu i wtedy jeszcze możesz skręcać kierownicą tylko z przeskokami
powiem tak,przy skręcaniu kół słychać przeskok - pod sam koniec. I tyle ;) Na tyle głośno to jest, że słyszę w środku. Co do oporu to nie wiem czy rośnie czy nie - mam wspomaganie.

Cytat: "Czasiu"
Co do skręcania auta to powinieneś zrobić zbieżność kół na sam początek
I sprawdź w jaki stanie jest felga,jak przeleciałeś przez krawężnik to może ją uszkodziłeś i dlatego ci skręca
Ale nagle tak zbieżność się posypała przy uderzeniu w krawężnik? I wyszło to zimą?
Co do felgi to była proszona bo na skutek wjechania w w/w krawężnik dosłownie spadła z niej opona ;) Wulkanizator ładnie ją naprawił (tylko ten 'rant' ucierpiał, wystarczyło zapewne zbić młotkiem, wsadzić oponę na nowo i wyważyć koło)

Cytat: "krzychu20"
Jedź na stacje diagnostyczną zapłacisz ok. 20zł bedziesz mógł sobie obejrzeć auto od spodu i diagnosta poszarpie zawiasem oraz powie co nie tak jest ;)

Zbyt wiele rzeczy mogło się stać żeby jednoznacznie określić co się zepsuło  :closedeyes:
Wachacz, jego tuleje, jak przeskakuje to może maglownica  :scratch:
No w przyszłym tygodniu będę musiał się tam wybrać, ale jestem ciekaw czy przemiły pan w taką piździawicę będzie chciał się ruszać ;p
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2012, 12:11:42 am
Odpowiedź #5
Offline

Czasiu


Cytuj
Ale nagle tak zbieżność się posypała przy uderzeniu w krawężnik? I wyszło to zimą?
Co do felgi to była proszona bo na skutek wjechania w w/w krawężnik dosłownie spadła z niej opona ;) Wulkanizator ładnie ją naprawił (tylko ten 'rant' ucierpiał, wystarczyło zapewne zbić młotkiem, wsadzić oponę na nowo i wyważyć koło)
No jak uderzyłeś tak że aż ci opona spadła to mogłeś np: uszkodzić drążek,jego końcówkę,amortyzator,tuleje wahacza jak pisał krzychu,więc ja na twoim miejscu bym się przejechał na diagnostykę.
A jak już tam będziesz to dla ciekawości sprawdź tarczówki i stabilizator
A dawno była to spotkanie z krawężnikiem ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2012, 01:48:24 am
Odpowiedź #6
Offline

Sloth


Cytat: "Czasiu"
A dawno była to spotkanie z krawężnikiem ?
Pod koniec wakacji tak, nie wiem, wrzesień? Jego koniec?
A strzyka w kole przy kręceniu od zawsze ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 05, 2012, 11:46:54 am
Odpowiedź #7
Offline

krzychu20

Global Moderator
Cytat: "Sloth"
A strzyka w kole przy kręceniu od zawsze ;)

U brata w 6n-ce też tak przeskakiwało/stukało przy kręceniu kierownicą i winny okazał się krzyżak w kolumnie kierowniczej ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Luty 26, 2012, 06:03:08 pm
Odpowiedź #8
Offline

cambridge


Spróbuj może zamienić opony z lewej na prawą i zobacz czy się coś poprawi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Marzec 25, 2012, 05:54:56 pm
Odpowiedź #9
Offline

tomsson


Zobacz czy przypadkiem sprężyna Ci nie pękła, pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Pozdrawiam

Lipiec 23, 2012, 10:42:40 pm
Odpowiedź #10
Offline

Sloth


Wybaczcie że piszę dopiero teraz :)
Autko nie przeszło przeglądu - musiałem wymienić tuleje z przodu - wymienione wszystkie (po 2 na strone podobno są). Auto nadal ściąga w lewo ;s Na przeglądzie nie pasowały tylko te tuleje, koła mam wyważone, ciśnienie takie samo... Co jeszcze może być przyczyną?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 24, 2012, 12:05:31 pm
Odpowiedź #11
Offline

krzychu20

Global Moderator
Cytat: "Sloth"
Wybaczcie że piszę dopiero teraz :)
Autko nie przeszło przeglądu - musiałem wymienić tuleje z przodu - wymienione wszystkie (po 2 na strone podobno są). Auto nadal ściąga w lewo ;s Na przeglądzie nie pasowały tylko te tuleje, koła mam wyważone, ciśnienie takie samo... Co jeszcze może być przyczyną?

Po wymianie tulei geometrię sprawdzałeś ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 30, 2012, 10:20:11 am
Odpowiedź #12
Offline

Sloth


Nie sprawdzałem, wydawało mi się, że to taka bardziej 'stała' część i nie potrzebne to ;)
Jaki koszt sprawdzenia geometrii?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Lipiec 30, 2012, 10:37:31 am
Odpowiedź #13
Offline

matdaw


miałem to samo. Zbieżność, wyważanie na nowo i wyrównanie ciśnienia jeszcze ustawiłem kąty przód efekt - nic nie ściąga  :grin:

cennik
kąty + zbieżność 180 zł
wyważanie + wyrównanie 50 zł

a z tym krzyżakiem krźychu20 ma racje  :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Październik 02, 2012, 09:17:04 pm
Odpowiedź #14
Offline

Sloth


Olałem sprawę i tu był mój błąd...
Wczoraj będąc obok stacji zdecydowałem, że sprawdzę ciśnienie w oponach, podjechałem i mając dopuścić powietrza zauważyłem że opona nadaje się tylko i wyłącznie do wywalenia - całkowicie zebrana od wew strony, z drugą oponą jest identycznie.
Dzwoniłem już do zakładu gdzie ustawiają 'geometrię kół' - cena to około 60 zł (tak się dowiedziałem przez telefon), czas roboty to od 10 do 40 minut (w zależności od tego jak bardzo są kółka rozjechane). I tu się pojawia pytanie - nie za tanio? Wyelminuje to moje przypadłości (ściąganie podczas jazdy bez trzymania kierownicy, jeżdżenie na lekko przekręconej kierownicy, ściąganie podczas hamowania)? Czy za tą cenę zrobi mi wszystko to, co powinien?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »