Grudzień 06, 2019, 07:34:15 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [9n] Wyciek oleju.  (Przeczytany 20418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwiec 14, 2009, 09:20:16 pm
Przeczytany 20418 razy
Offline

lks001


Mam wyciek oleju ze skrzyni biegow przez jakis czujnik. Jak to uszczelnic? (POLO2002 1,2 )  :beg:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Czerwiec 17, 2009, 12:04:42 pm
Odpowiedź #1
Offline

Cooyon


Jeśli na gwincie - oring.
Jeśli przez czujnik, to wymienić czujnik. Uszczelnianie bez odtłuszczenia na niewiele sie zda.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)

Październik 02, 2009, 04:54:08 pm
Odpowiedź #2
Offline

krzysztof65


Zauważyłem że spodnia część kolektora ssącego jest brudna od oleju,skąd może pochodzić ten wyciek może ktoś wie.W około jest czysto.Mam silnik 1,4 benzyna 80 kM.Proszę o pomoc mam przejechane 32 tyś.Przepraszam pomyłka to smar wylatuje z przegubu chyba osłonę trzeba wymienić.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 11, 2009, 02:10:40 pm
Odpowiedź #3
Offline

rafcioss


Wymień jak najszybciej gumową osłonę przegubu bo jak dostanie się do środka piasek to ci cały przegub wyszlifuje i koszty się zwiększą
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 11, 2009, 07:53:30 pm
Odpowiedź #4
Offline

krzysztof65


Wyrzucało smar z przegubu ale rozkręciłem to i guma jest dobra.Skręcając podłożyłem silikon pomiędzy blachę osłony a przegub i jak na razie nic się nie dzieje.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 11:50:07 am
Odpowiedź #5
Offline

pawnow


Witam wszystkich.

Dzisiaj po zdjęciu osłony komory silnika zauważyłem, że spod śruby w misce olejowej (tej do spuszczania oleju) wycieka małymi kropelkami olej. Podejrzewam ,że podczas wymiany oleju przy wkręcaniu tej śruby została przycięta uszczelka. Próbowałem dokręcić śrubę ale siedzi bardzo dobrze i nie chce też przesadzić żeby jej nie uszkodzić.
Moje pytanie jest następujące. Jeżeli spuszczę cały olej żeby zająć się tą  śrubą będę mógł wlać go jeszcze raz?? Zrobiłem na nim jakieś 600 kilometrów.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 01:19:05 pm
Odpowiedź #6
Offline

krzysztof65


Olej możesz wlać,przecedź go przez pończochę lub jakąś rajstopę.Co do korka to podgrzej miskę wokół niego i lekko uderzając w klucz powinien dać się odkręcić.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 04:53:30 pm
Odpowiedź #7
Offline

misiek89


Weź kup silikon wysokotemperaturowy czerwony, objedź nim korek i tyle. Przy następnej wymianie oleju, wymień korek na nowy i tyle.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=150] sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.[/size]

Listopad 06, 2010, 05:29:04 pm
Odpowiedź #8
Offline

pawnow


Cytat: "misiek89"
Weź kup silikon wysokotemperaturowy czerwony, objedź nim korek i tyle. Przy następnej wymianie oleju, wymień korek na nowy i tyle.

Chyba tak zrobię bo szkoda się z tym bawić, spuszczać olej itp.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 08:37:54 pm
Odpowiedź #9
Offline

krzychobal


Silikon to zły pomysł bo na tłustej powierzchni nie będzie trzymał. Kup nową miedzianą uszczelkę pod korek taką  zgniataną podobnie jak przy świecach zapłonowych lub cały korek z uszczelką. Podstaw czyste naczynie pod miskę i wykręcaj korek.najlepiej z kolegą.Kiedy puści całkiem z gwintu zatkasz otwór palcem drugiej ręki. Kolega zmieni uszczelkę i szybko staraj sie go wkręcić na gwint.Trochę sie ubrudziszczęść oleju wyleci do naczynia ale operacja jest możliwa. Najlepiej Zeby silnik był zimny bo moźna się poparzyć.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 10:15:44 pm
Odpowiedź #10
Offline

dziobak


Kupujesz śrubę z miedziana podkładka i to kosztuje około złotówki. Tak naprawdę taka podkładka miedziana nadaje się tylko do jednokrotnego przykręcenia. I nie próbuj takiej podkładki robić samemu, gdyż miedz musi być odpowiednio rozglinowana. Natomiast silikonu to nawet sie nie wypowiadam... NATOMIAST CO DO PORAD TEGO FORUM- NAPISZE KRÓTKO - PORADY OD KTÓRYCH TRZYMAJCIE SIĘ DALEKO. SAM JESTEM MECHANIKIEM W MONTOWNI SAMOCHODÓW TOYOTY, JEŻDŻĘ VOLKSWAGENEM, ALE NIE GRZEBIE KOŁO SAMOCHODU BO MECHANIK MASZYN TO NIE SAMOCHODY...INNA PROFESJA. TAK JAKBY GINEKOLOG LECZYŁ GARDŁO, CHOĆ TU I TAM OTWÓR. JAKO MECHANIK PRZESTRZEGAM PRZED PORADAMI NA TYM FORUM I SAM CZASAMI SIĘ NIEŹLE BAWIĘ CZYTAJĄC JE....OCZYWIŚCIE WSZELKIE KRYTYKI TAK SAMO PRZYJMUJE JAK PORADY NA TY FORUM...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 06, 2010, 11:47:07 pm
Odpowiedź #11
Offline

czaja

Global Moderator
Cytat: "dziobak"
NATOMIAST CO DO PORAD TEGO FORUM- NAPISZE KRÓTKO - PORADY OD KTÓRYCH TRZYMAJCIE SIĘ DALEKO. SAM JESTEM MECHANIKIEM W MONTOWNI SAMOCHODÓW TOYOTY, JEŻDŻĘ VOLKSWAGENEM, ALE NIE GRZEBIE KOŁO SAMOCHODU BO MECHANIK MASZYN TO NIE SAMOCHODY...INNA PROFESJA. TAK JAKBY GINEKOLOG LECZYŁ GARDŁO, CHOĆ TU I TAM OTWÓR. JAKO MECHANIK PRZESTRZEGAM PRZED PORADAMI NA TYM FORUM I SAM CZASAMI SIĘ NIEŹLE BAWIĘ CZYTAJĄC JE....OCZYWIŚCIE WSZELKIE KRYTYKI TAK SAMO PRZYJMUJE JAK PORADY NA TY FORUM...
Szanowny użytkowniku - jeżeli nie odpowiadają ci "porady" na forum - nikt cię nie zmusza ich do czytania. Łatwo jest "mechanikowi maszyn z Toyoty" krytykowac innych, nie wnosząc nic od siebie. Może tak byś obalał takie mity jak silikon i innego typu druciarstwo?? Masz doświadczenie - podziel się.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 07, 2010, 11:50:45 am
Odpowiedź #12
Offline

Grzela300


Taka śruba-korek w ASO kosztuje 6 zł, wymieniałem ostatnio, i ma podkładkę :acute:. Już się nie dziwę że w Toyotach
"gaz był do dechy"  czasami he he.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Listopad 07, 2010, 04:09:01 pm
Odpowiedź #13
Offline

misiek89


kolego dziobak to po co w ogóle korzystasz z tego forum? przecież nikt Cię tu nie trzyma :wave:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
[size=150] sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.[/size]

Listopad 07, 2010, 10:05:21 pm
Odpowiedź #14
Offline

pawnow


Dzięki za wszystkie porady. Z tym nowym korkiem jest chyba najbardziej sensowna. Myślę, że chyba tak to załatwię :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »