Październik 21, 2019, 06:48:06 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant  (Przeczytany 216401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Styczeń 16, 2017, 10:45:39 pm
Odpowiedź #945
Offline

Gesiu_15


Gostek mi powiedział że AUA są dwa rodzaje że różnią się miskami olejowymi , i EGR . Ze w jeden wersji EGR jest z przodu a drugi z tyłu w kolektorze  :o Dlatego pytam :)

Styczeń 16, 2017, 10:53:54 pm
Odpowiedź #946
Offline

Jaco-


No to sam jestem ciekaw bo właśnie mam AUA 1.4 16V w swojej polówce. EGR mam z przodu.

Styczeń 20, 2017, 10:15:01 pm
Odpowiedź #947
Offline

Gesiu_15


Dziś kupiłem silnik taki sam . Co okazuje się że trzeba zwracać uwagę na miskę olejową bo jest stalowa i aluminiowa , EGR jest z przodu a w nowszym AUA z tyłu , i mocowanie rozrusznika się różni  :) to chyba tyle w poniedziałek będzie SWAP mam nadzieję że odpali  ;D

Styczeń 21, 2017, 10:38:07 pm
Odpowiedź #948
Offline

Mirkins


Witam Kolegów jestem tu nowy i nie zbyt się odnajduje w temacie. A nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego się podpinam tutaj.
A więc co powinienem wiedzieć przy swapie silnika w polo 6n z 1.0 aer na 1.4 aex. czy trzeba przekładac wiązke elektryczną czy może zostac od 1.0 no i oczywiście czy dużo jest rzeźby i o czym powinienem pamiętać.
silnik pochodzi z takiej samej polóweczki co moja. Z góry dziękuje  :D :D :D :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 10:42:32 pm wysłana przez Mirkins »

Styczeń 30, 2017, 08:14:57 pm
Odpowiedź #949
Offline

DzonyM


Ja jestem świeżo po zmianie silnika z 1.0 aer na 1.4 aex, jak na razie jest ok. Silnik pracuje na osprzęcie i skrzyni od 1.0. Wchodzi bez problemu.

Luty 14, 2017, 05:37:59 pm
Odpowiedź #950
Offline

Duzzzy


Pacjent:
Variant 2001r.
Sprawa:
Swap z 1.4 AUD na 1.6 AJV
Jak wygląda temat z wiązką ? co może zostać a co trzeba położyć ?
Już jest Polo na daily.

Kwiecień 11, 2017, 07:55:51 pm
Odpowiedź #951
Offline

Egon-26


Witam wszystkich. Mam pytanie? pewnie dla nie których będzie banalne, ale kieruje je do ludzi, którzy robili to lub mieli z tym styczność!☺
Czy do polo 6n2 ktoś robił SWAP 1.9tdi ?? Jak tak.. to jaki silnik + skrzynie włożył i które auto lub model silnika najlepiej pasuje jako dawca? Albo podać namiary do osoby która coś takiego robiła. Pozdrawiam.

Lipiec 04, 2017, 10:51:24 am
Odpowiedź #952
Offline

yakubo1990


Rozpoczynam SWAPa vr5 do polo 6n :) właśnie wylatuje mój 1.4 60ps ze skrzynią. Jest ktoś na forum  kto wsadzał V5 do polo ?

Lipiec 31, 2017, 08:57:24 am
Odpowiedź #953
Offline

Kllaudiiusz


Mam kilka pytań i myślę ze znajdę tu na nie odpowiedź:)
Czy do 6n2 zmieszcze silnik vr6 czy obejdzie sie bez ciecia podluznic itp. ?
I i jakie autko z vr6 wziąć najlepiej jako dawce ? Golf passat czy moze Sharan?

Wrzesień 07, 2017, 09:49:41 pm
Odpowiedź #954
Offline

tom13


Koledzy czytam cały temat ale coś może źle szukam. Kupiłem 6N2 z 2001r 1.0 AUC ale to kurna jechać nie chce. Starczyłby może 1.4 już. Proszę wskazać jaki 1.4 powinienem szukać żeby bezboleśnie i najprościej można było te silniki podmienić. Co jeszcze byłoby potrzeba itd. Doczytałem tyle że skrzynię i komp, może coś jeszcze. U mnie nie ma immo i wolałbym dalej nie mieć. Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2017, 09:51:28 pm wysłana przez tom13 »
6N2 1.4MPI AUD 2000r. z Białego Boru

Październik 23, 2017, 09:20:27 pm
Odpowiedź #955
Offline

xKamiLx


Witam jestem posiadaczem Polo 6n 60km 44kw i silnik w nim wyzionął ducha.Jaki silnik jest najłatwiej włożyć myślałem nad jednostką z Golfa II 1.8 RP 66 kW 90 KM.Co wy na to ?

Grudzień 13, 2017, 11:38:53 pm
Odpowiedź #956
Offline

Fikssu2


Witam ,nieco odświeżę temat  :)
Mam kilka pytań dotyczących swapa ale czytając forum mało KONKRETNYCH informacji znalazłem na ten temat.
Pacjent 1.0 AER jeżeli bym robił swap na 1.4 AFH lub 1.6 AJV to:

1. Czy osprzęt będzie pasował do tych silników? Chodzi mi np o rozrusznik ,przepustnice itd
2. Przy wymianie silnika na jeden z powyższych półosie mogą zostać czy muszę je wymienić? (ukręci czy pojeździ?)
3.  O pompe paliwa by wymienić raczej nie muszę pytać prawda?
4. Czy skrzynia od 1.4 8v podejdzie do tego silnika AFH lub skrzynia od 1.6 8v podejdzie do tego AJV?
5. Czy tanie rzeczy jak ukł. chłodniczy zostaje czy muszę też cały wymienić?
6. Łapy trzymające silnik od 1.0 zostają czy muszę wymienić na mocniejsze?
7. Ciężko zrobić swap hebli z bębnów na tarcze? (tył)
8. Dolot ,filtr powietrza zostają? czy też muszę wymienić?
9. Wszystkie linki np. od sprzęgła zostają czy coś przerabiać trzeba?
10. Jak sprawa z licznikiem i obrotomierzem? Muszę coś przerabiać/zmieniać czy wszystko p&p?
11. Jak sprawa z immo? 1.6 lub 1.4 w/w posiadają takowy czy nie? (w swoim 1.0 nie mam)
12. Jak sprawa z cewką zapłonową? Zostaje czy wymienić?
13. Serwo hamulcowe - wymieniać od 1.6 lub 1.4 czy może zostać oraz jak sprawa z pompą hamulcową?

Jeśli mi coś jeszcze przyjdzie na myśl to napiszę  :D

B. Pod tym podpunktem zapytam o swap silniczka poliftowego 1.6 16v czy podchodzi do przedlifta plug&play czy trzeba rzeźbić?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2017, 11:51:39 pm wysłana przez Fikssu2 »

Styczeń 16, 2018, 12:51:49 am
Odpowiedź #957
Offline

Daniel 30


Witam wszystkich kolegow na forum jestem tu nowy. Dolaczylem do was bo sporo tu madrych glow w sprawie swapu. Przechodzac do tematu posiadam polo z 2000r 1.4 mpi w 8 6N2ktore juz umarlo. Podjelem sie swpu na starszy silnik 1.4 w 86N gdyz posiadam stare polo po dzwonie i mam wszystko od niego. Problem tkwi w elektryce. Musze teraz wpiac sie pod skrzynie bezpiecznikow i przekaznikow czy jest ktos w stanie mi pomoc jak sie za to zabrac i jak to przerobic ?? Z gory dziekuje i pozdrawiam

Maj 04, 2018, 10:26:57 pm
Odpowiedź #958
Offline

critt89


Witam Forumowiczów,
Szukałem, ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem. Posiadam polówkę z 2000 r. (6N2) z silnikiem 1,4  16V (AUB), który niestety się zatarł i jest nie do odratowania. Kupiłem silnik AUB ze Skody Fabii 1,4 (AUB), okazało się, że silnik nie pasuje, ponieważ skrzynia do niego nie podchodzi (skrzynia o kodzie ETB), mechanik coś wspominał jeszcze , że mocowanie do ramy z tyłu nie  pasuje. Silnik muszę niestety odesłać......
 I oto moje pytania:
1. Czy muszę szukać silnika tylko z takiej samej polóweczki  i tylko z polo będzie pasował?
2. Czy ewentualnie są zamienniki silników, które mógłbym wsadzić i by podeszły pod tą skrzynię?
3. Czy AQQ i AFK, które również były produkowane do tej wersji polo, będą pasowały bez problemu?

« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2018, 10:31:16 pm wysłana przez critt89 »

Październik 16, 2019, 03:24:52 pm
Odpowiedź #959
Offline

Kordziax


Witam panowie!
Potrzebuję wszystkich możliwych informacji o swapie z 1.0 AEV na 1.6 AEA  ;)