[6R] Wyłączenie opcji skandynawskiej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
vaaks
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 mar 2011, 17:53

[6R] Wyłączenie opcji skandynawskiej

Post autor: vaaks »

Zamarzyło mi się wyłączenie opcji skandynawskiej - po włączeniu zapłonu włączają się światła mijania i pozycja tył. Chciałem przejść na światła dzienne w halogenach. I co? I nic. Dwóch fachowców elektroników samochodowych ze swoimi komputerami nie dało rady wyłączyć tej opcji, tzn komputer dezaktywuje opcję, a światła świecą się nadal. ASO było ostatnim ratunkiem -pomyślałem, gdzie jak gdzie, ale tam sobie poradzą . I co? I nic. Panowie stwierdzili to samo co poprzedni fachowcy - to se ne da. Zainwestowałem w podwójne halogeny i zostałem z ręką w ....
Może jest ktoś kto przerabiał ten problem i wie jak to ugryźć? Pomoże ktoś?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Napisz skąd jesteś i czy możesz coś sam podziałać, czy nie. bo żadna z tych informacji nie została przez ciebie podana.
v
vaaks
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 mar 2011, 17:53

Post autor: vaaks »

[quote=""czaja""]Napisz skąd jesteś i czy możesz coś sam podziałać, czy nie. bo żadna z tych informacji nie została przez ciebie podana.[/quote]
Jestem z Wolsztyna, a nie wiem co masz na myśli mówiąc o działaniu. Nie są mi obce majsterkowanie i wiedza techniczna, mimo, ze jestem mańkutem, do techniki mam dwie prawe ręce. :grin:
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""vaaks""]a nie wiem co masz na myśli mówiąc o działaniu. Nie [/quote]
Masz kabel hex-can + vcds? jeżeli tak to możesz sam próbować. natomiast jeżeli nie masz to musisz się ustawiać z kimś kto taki kabel ma i ci pogrzebie w module od centralnej elektryki (jeśli dobrze pamiętam). Problemy bywają przy wyłączaniu opcji bo trzeba to zakodować. może stąd były problemy. W pastuchu B6 u kolegi tez był podobny problem z wyłączeniem opcji USA. jutro go podpytam co i jak robili że w końcu się udało.
W module wchodzisz w adaptacje - pomocnik długiego kodowania i szukasz w bitach trybu skandynawskiego.

BTW. Niezła skucha jak gość z ASO nie dał rady wyłączyć tego trybu. Ja bym już nigdy tego ASO nie odwiedził w celach naprawczych.
v
vaaks
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 mar 2011, 17:53

Post autor: vaaks »

Dzięki, czekam na szczegóły działania.
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

jeżeli po przekręceniu stacyjki od razu zapalają Ci się światła mijania a chcesz przejść na światła dzienne sterowane BCMem to musisz wypiąć pin TFL (nr 3) z kostki włącznika świateł, ja jeszcze dodatkowo słyszałem o wypinaniu pinu B (nr 6).
Silver opisał to tutaj: http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.ph ... 61#p603561 generalnie jeżeli masz to wpięte w kostkę to nie zrobisz tego VCDSem (próbowałem), wyciągasz przełącznik świateł i wypinasz pin trzeci, silver tam podpiął do niego bezpośrednio światła dzienne (wtedy nie są sterowane BCMem).
v
vaaks
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 22 mar 2011, 17:53

Post autor: vaaks »

Możesz jeszcze napisać co daje wyłączenie pinu B? A swoją drogą to bardzo głupie rozwiązanie, że nie można wyłączyć opcji skandynawskiej VCDSem.
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

Nie wiem dokładnie co daje wyłączenie, ale w schemacie elektrycznym właśnie dzienne na światłach dziennych są zrealizowane właśnie z użyciem wyjścia tych dwóch pinów.
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Dla zainteresowanych jeszcze tym tematem.

Nie wiem jak to jest w waszych samochodach, ale w moim dotychczas po przekręceniu stacyjki świeciły wszystkie światła (przód oraz tył) w pozycji 0 przełącznika.
Przy użyciu VCDSa istnieje możliwość wyłączenia świateł postojowych.
Po wyłączeniu tej opcji świecą tylko przednie światła mijania (bez żarówek postojowych oraz tylne światła również są wyłączone).

Obrazek
Obrazek
k
karso
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:12

Post autor: karso »

Witam
A jak można jeszcze wyłączyć podświetlenie tablicy rejestracyjnej bo w pozycji 0 przełącznika wyłączyłem pozycję przód i tył tylko nadal świeci się podświetlenie tab.rej. jak to wyłączyć.
Proszę o pomoc możne ktoś to robił.
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Witam,

Jeśli dobrze pamiętam to wyłączenie oświetlenia tablicy rejestracyjnej w pozycji "0" przełącznika, to już tylko ingerencja w okablowanie (chyba okablowanie na przełączniku). Ale stwierdziłem, że dla tych dwóch żarówek, chyba nie warto (i tak jest do dziś) ;)
Obrazek
k
karso
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2016, 12:12

Post autor: karso »

Witam
Dzięki, ale nie daje mi to spokoju dlaczego można wyłączyć przód i tył pozycje a nie można wyłączyć podś. tab. rej. Będę szukał dalej jak coś to dam znać :agree:
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

Hej,

ostatnio sprawdziłem dokładnie:
  • wypięcie TFL (nr 3) z kostki włącznika świateł wyłączy dzienne w formie świateł mijania
  • wypięcie  B (nr 6) z kostki włącznika świateł wyłączy pozycje i podświetlenie tablicy
Jak ktoś ma jakieś osobne światła dzienne (np. domontował fabryczne) to może je podpiąć bezpośrednio pod pin TFL i będą działać tak jak powinny. 
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”