[6R] Zacinająca się stacyjka

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Tokar
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2014, 12:45
Lokalizacja: Szczecin

[6R] Zacinająca się stacyjka

Post autor: Tokar »

witam wszystkich, To mój pierwszy post na tym forum.
Tydzień temu kupiłem WV Polo 6R z ASO, używane, rok produkcji 2010. Niestety komfort odpalania samochodu pozostawia wiele do życzenia. Kluczyk w pewnym momencie (przed pozycją zapłon oraz przez zapaleniem się kontrolek) napotyka opór. Jak się jakoś uda go pokonać, dalej idzie łatwo ( nie jest to wiec ciężkie chodzenie stacyjki w całym zakresie, a jedynie opór...a potem lekko). Od razu napiszę, że nie jest to związane z blokadą kierownicy, przy niezablokowanej też problem występuje. Jak u Was chodzi stacyjka? Mam porówanie jedynie do innych aut, nie WV. Tam chodzi o niebo lepiej.

pozdrawiam,
Tokar
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

U mnie jest podobnie, najpierw napotykam na opór, a potem to już leci lekko. Auto też z 2010 roku.
Obrazek ;)
T
Tokar
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2014, 12:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tokar »

Może to jakaś fabryczna wada. Byłem a ASO to nasmarowali ją jakimś smarem do zamków. Jest lepiej, ale nie jest tak jak w innych auta. Poza tym raz na jakiś czas jest ten mocny opór. Boję się, że uszkodzę kluczyk. Dziwna sprawa bo auto przecież nie jest stare i przebieg też nieduży(45tys km).
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Od jakiegoś czasu w mojej polówce…rok 2010, też był taki problem. Też nie było to powiązane z blokadą kierownicy. Na przekręcenie klucza przy blokadzie kierownicy pomagało przekręcenie/dociągnięcie kierownicy i wtedy klucz przekręcał się bez problemu. Ja sprawę rozwiązałem banalnie prosto. Wystarczyło psiknąć WD40. Na metalowej krawędzi bębenka zamku…chyba tak to się nazywa, jest mały otworek. Tam psiknąłem w dwóch małych dawkach WD40, po ok 30min trzy małe dawki. Delikatnie pokręciłem kluczem w stacyjce. Minęło kilka dni od „zabiegu” i teraz przekręcanie klucza idzie gładko za każdym razem.
s
snakemen
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 24 wrz 2012, 17:25

Post autor: snakemen »

Witam,

U mnie też jest ten sam objaw. Tak więc widać, że problem dotyczy większej ilości samochodów. Moje autko też jest z końca 2010 roku.


Pozdrawiam
Obrazek
n
n3o
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 16 gru 2013, 0:52
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: n3o »

Hej,
moje auto z 2010 też miało ten problem, pojechałem do ASO, przesmarowanie nic nie dało, wymienili blokadę zamka (na kolumnie kierowniczej) i problem ustąpił.
k
kruchacz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:40
Lokalizacja: PO/DW

Post autor: kruchacz »

U mnie ten sam problem, też 2010 rok. Muszę wkładać kluczyk tak, żeby przyciski na kluczyku były skierowane w górę inaczej bez szans. Kiedyś pożyczyłem auto kumpeli, 10 minut od wyjścia dzwoni do mnie "Stary jak to się odpala" :)
s
skatte
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 28 wrz 2014, 9:28

Post autor: skatte »

spryskałem ostatnio teflonem z gianta do łancucha od roweru smiga jak nowa, wd40 podobno też może być
Awatar użytkownika
Artur-776
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:13
Kontakt:

Post autor: Artur-776 »

Witam wszystkich z zacinającymi się stacyjkami :). Jeśli chodzi o kwestie zacinania to nie jest to wada fabryczna, ale zużycie zapadek w stacyjce. Oczywiście jest to do naprawy. Mogę to naprawić. Koszt to 150 zł + wysyłka. Zdecydowanie odradzam wd 40. Nie dość ze nie pomoże to jeszcze pogorszy sprawę. Należy wyjąć wkład stacyjki i wymienić zapadki na nowe.
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

Panowie to co oni teraz robia ze auto 45tys. Przebiegu i juz zapsdki do wymiany. Co to ma byc
T
Tokar
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2014, 12:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tokar »

Witam wszytskich ponownie.
Jak wasze stacyjki? Robiliscie coś z nimi? Dalej sa problemy czy po zastosowaniu pomyslu z wd40 czy teflonu ustąpiły raz a dobrze?
Awatar użytkownika
Artur-776
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2016, 22:13
Kontakt:

Post autor: Artur-776 »

Przy przebiegu 135 tyś. km wymieniłem wszystkie 8 zapadek w stacyjce. Chodzi jak z salonu. Pozdrawiam.
T
Tokar
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 06 sie 2014, 12:45
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tokar »

Może podzielisz sie sposobem na zrobienie tego? Niektórzy na co dzien jezdza autem i nie moga sobie pozwolić na odstawiwnie auta na kilka dni..a nie maja dwóch lewych rąk
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

W końcu zdecydowałem się na wymianę stacyjki, może zbyt późno ..
Ale wcześniej nie było to aż tak problematyczne, a teraz to już coraz częściej.
Głównie działo się to w upalne dni a szczególnie jak słońce padało na przednią szybę.
Zapewne jak tu  @Artur-776  wspomniał, że to wina zamka,a właściwie zapadek w nim,
więc psikanie w ten tzw. otworek jak piszą inni by nic nie dało a i możliwie że faktycznie pogorszyło,
niepotrzebnie rozpuszczając smar w zapadkach..

Ten otworek jest potrzebny do wyjęcia wkładki , w niego wkłada się drucik by odblokować zatrzask.
Obrazek

Toteż zniechęcało mnie to do działań , czego skutkiem kiedyś było że rozpad się korpus co trzyma grot w kluczyku,
wtedy na chama przekręcałem i tylko problem się zrobił :(  :-[
Tutaj jak wymieniałem grot, a właściwie obudowę kluczyka :
https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1

Zamówiłem używaną stacyjkę ze skody City Go,bo nie ma co szaleć a i ryzykować że to faktycznie niby wkładka winna ma być jak piszą..
Ale opisy na allegro też do niczego, towar jak na foto , a prawie nikt nie pisze czy sprawna i z jakiego przebiegu auta.

Filmików na YT można dość znaleźć , więc mi pomogło,
długo szukałem by odpowiednie wyselekcjonować, ruskie najlepiej mi pomogły do polo sedan.

Pierwsze oczywiście zdjęcie klemy z akumulatora,
bo po co ewentualne błędy z poduszki miałyby wyskoczyć  ;)

Bez zdjęcia kierownicy nie da sie, bo dolną osłonę cza do przodu wysuwać.
Manetki też cza zdemontować, bo cza mieć dostęp aby te śruby zrywalne majzelkiem odkręcić.
Dość tak trzymały , dobrze że łebki były odsłonięte na wierzchu,
w innych modelach są schowane w zagłębieniu korpusu mocującym stacyjkę.

Obrazek


I teraz chwila prawdy jak przekładałem wkładki , no i mój kluczyk w zamku kręci się idealnie  :cheer:
Po podmianie wkładek w korpusach , celowo jeszcze odkręciłem z tej mojej stacyjki kostkę 6 pin,
by wykluczyć czy czasem w niej coś się zacinało , no i okazuje się, że to na szczęście w obudowie / korpusie się blokuje.

Obrazek


Przykręciłem na zwykłych śrubach M8 z łbem sześciokątnym 13, bo jak dla mnie totalny bezsens
kupować nowe śruby zrywalne, skoro każdy na filmiku potrafi je odkręcić, a co dopiero złodziej..

Obrazek

Jakiś typowo specjalistycznych narzędzi nie potrzeba,
Spline to kupiłem kiedyś extra skuli wymiany zamka drzwi, więc się przydały :)

Obrazek

__

Bardzo jestem zadowolony, że w końcu problem rozwiązany i to za 110 zł - koszt stacyjki .
Nie wiem ile mechanik by skasował, a co dopiero ASO  :headbang:
Za 3 tyg jeszcze wymiana oleju i filtrów mnie czeka, korci mnie filtr paliwa wymienić,
ale obawy mam by tych zatrzasków nie urwać, ciasno tam trocha..
____

Jak znajdę czas, to rozbiorę ten korpus by sprawdzić co ewentualnie tam siadać zaczyna.
Filmiki też mam na ten model , więc powinno dać rady.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2024, 22:52 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

No i udało się rozebrać, ale jak na moje spostrzeżenia
to nic specjalnego nie widzę, co mogło powodować to przycinanie..
Obrazek

Sprężynka z bolczykiem nr 1 nie była jakoś zniszczona,
bardziej ten bolczyk 2 ze sprężynką może coś powodować, ale nie potwierdzę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dobrze że była puszka po piwie,bo cza było wyciąć pasek z tak cieniutkiej blaszki,
bo żeby włożyć z powrotem wkład, to nie ma szans by ten boczny wystający bolczyk
przeskoczył za tą ostrą krawędź w dnie cylinerka/korpusu.

Ważne że zamontowana póki co chodzi  :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6R”