Wrzesień 21, 2019, 03:11:43 pm
VWPolo Klub

Autor Wątek: Polo 6n2 Mercato Blue  (Przeczytany 6367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grudzień 25, 2015, 02:37:29 pm
Przeczytany 6367 razy
Offline

AndzejMasny


Witam serdecznie.
W wieku 5 lat na moje urodziny moi rodzice zakupili w salonie Polo 6n2 w kolorze Mercato Blue, w full opcji Basic z zabójczo mocnym silnikiem 1.0 eMPeI, generującym 50 kilochomików. Do wyposażenia  dodano radio Pajjonier, w kolorach podświetlenia współgrającym z podświetleniem deski rozdzielczej. Później Ś.P. znajomy dobry elektryk dołożył alarm oraz central zamek. Przez 15 lat Polówka miała się dobrze, robiąc 7tyś km rocznie. Najdalsza trasa wyniosła 250 km. Odkąd zacząłem sięgać dachu stając na kole myłem ją i pucowałem co sobotę. Dbałem bardziej niż Niemiec o Passata. Przez takie starania, modliłem się do bogów tjuningu, żebym kiedyś mógł go odziedziczyć. Stało się to w sierpniu tego roku, kiedy to rodzice zakupili nowsze Polo 6r, znowu z salonu. I tutaj historia auta zaczyna się zmieniać, przestaje już być seryjnym Polo Basic. Moja osoba, nasiąknięta motoryzacją i tuningami nie może zmarnować tak dobrej bazy, więc odkąd już mogłem poruszać się samochodami, w głowie powstawały plany, stage i inne dziwactwa. Plany są przemyślane z grubsza, niektóre są takimi "must have". Największą zaletą jest fakt, że jest niebita, ani nie malowana, a lakier jest prawie idealny (drobne ryski od standardowego mycia) i zawsze się błyszczy.

Zdjęcia z dnia kupna:



Na początku jak pewnie u większości wpadło radio Clariona, za śmieszne pieniądze, do tego tuba i wzmacniacz 2k Wat z Peyinga.
Trzepało każdym luźnym elementem, a lusterko wsteczne było bezużyteczne, pod wpływem bassu, pomimo, że głośniczek był jeszcze słabawy.

Później zacząłem odwiedzać fora, przeszukiwać liste modów w większości Polówek, wiedziałem co i jak, co warto zmienić co warto dodać. Przyszła pierwsza praca, która otwiera drogę do modów.

Po długich poszukiwaniach na portalach aukcyjnych, dopadłem za dobre pieniądze gwint Pro Sport, który wyczyściłem z wszelkiego brudu i rdzy, zabezpieczyłem przed korozją i pomalowałem. Dodatkowo u tego samego pana kupiłem Cup holder, co prawda z angola, ale przełożyłem później szufladki.



Następnym modem były kierunki Hella Black + boczne TYC Black.



Już zamontowane





Później dorwałem lekko przepłacając jak się później okazało, grill z Gti oraz halogeny, do tego jeszcze sam licznik z Gti w cenie zwykłego. Po przyjściu paczki grill od razu wyczyściłem APC i zamontowałem.





Chcąc dopełnić czarne kierunki po głowie mi krążył smoked front, a że dorwałem lampę z urwanymi zaczepami, postanowiłem sprawdzić trudność rozklejania plastikowego klosza, po czym na szybko pomalowałem lampę czarnym połyskiem. Wyglądała całkiem całkiem, ale raczej będzie mat, bo Hella są też w macie.



Cały czas po zakupie gwintu na koniec sezonu uparcie chciałem założyć go po zimie, jednak chcąc przypasować koło, postanowiłem wrzucić gwint. Niestety, ale tylne amorki miały już zżarte kielichy na sprężynach i takim sposobem skręconym do połowy gwintem, powstał winter setup. Większość na zimę idzie w górę, a ja będąc inny, idę w dół :D

Porównanie przodu Gwint vs Ori






Parę dni później doszło do pierwszych przymiarek, Keskiny 16" - 7,5j. Chowały się aż za mocno, a cena względem wyglądu i stanu felg, powiedziała mocne nie.



Była jeszcze przymiarka XXR 527 16"- 8,25j Et0 zakochany od pierwszego wejrzenia, zaślepiony fenomenalnym concave`m. Była to rolka, która miała być docelowa, jednak 8,25 przy et0 wystawała masakrycznie, a nie chce jeszcze poszerzać budy, tym bardziej o tyle.

Koniec sezonu, wielkie poszukiwania gratów. Codzienne poszukiwanie dobrej rolki w dobrym rozmiarze. Zacząłem też szukać kratek pod wcześniej kupione halogeny, które tylko czekały na montaż. Znalazłem kratki z Gti. Dzwonie, do gościa, ma tylko jedną... Dalsze poszukiwania trwały, nic nowego, cały czas tylko jedna sztuka. Uparty uzupełnianiem frontu kratkami z Gti, dorwałem ebnięty zderzak z angola, z dziurką w jednej kratce. Cena była dosyć niska, więc bez zastanowienia kupiłem. Kratka halogenu z dziurą zastąpi nowa ori z Aso, która jak sie okazuje jest tańsza niż stara czasem połamana na alledrogo. Standardowo po przyjściu paczki po robocie, czyszczonko i montaż.





No i tak do tej pory Polóweczka się toczy, niektóre graty leżą, na swoją kolejność, a ja nadal szukam jakieś zacnej rolki. Jest już zarys, coś nietypowego, co spasuje się z moimi marzeniami, a do tego świeża rolka.

Szybki strzał na święta, szybkie ustrajanie i przyciemnienie lamp resztą jakieś tam badziewnej folii. Po zdjęciach była wymiana oleju na Castrol Magnatec.



 :!: Realizacja planów na sezon 2016:
 :write:  Drobna korekta lakieru + zabezpieczenie najlepszą ceramiką od 4nano   Done!
 :write:  Pospawanie, pomalowanie dokładki z Gti oraz montaż + przyklejenie EZLIP Done!
 :write:  Pomalowanie wszystkich listw w piano black + przednia na gładko Done!
 :write:  Przeróbka przednich lamp na soczewkę bixenon  + pomalowanie odbłyśników na czarno + przeróbka długich na DRL Done!
 :write: Montaż nowego alarmu ( stary ma już jeden pilot z jednym działającym przyciskiem) Done!
 :write: Siedzenia w skórze ColourConcept Done!
 :idea: Oczekiwanie na zakończenie produkcji pewnych felg znad Hamburgerolandii
 :idea: Airride z własnym  sterownikiem
 :idea: Podgrzewane dysze spryskiwaczy
 :idea: Elektryczne lusterka oba duże
 :idea: Elektryczne szyby




 :amen:
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2016, 09:26:58 pm wysłana przez AndzejMasny »

Grudzień 25, 2015, 11:13:05 pm
Odpowiedź #1

Anonymous

Gość
czy ja dobrze widzę że pomalowałeś odbłyśnik na czarno? :shock:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 25, 2015, 11:39:07 pm
Odpowiedź #2
Offline

AndzejMasny


Tak, raczej będzie tak pomalowane. Te zdjęcie to tylko lampa testowa. Będę zakładać soczewkę bixenon, która w swojej budowie ma drogowe, przez to śmiało można zamalować. W miejsce długich wpadnie jakaś tam żaróweczka jako dzienne ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 26, 2015, 09:28:46 am
Odpowiedź #3

Anonymous

Gość
no to jestem ciekaw czy uda ci się dobrze ustawić ten bixenon tak aby nie oślepiał, oraz jak szybko stracisz dowód
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 26, 2015, 10:07:22 am
Odpowiedź #4
Offline

AndzejMasny


Początkowo będzie tam żarówka, jak wpadną spryski to będzie hid. Wszystko prawie legalnie, więc nie powinno być problemów z miśkami. A jak dobiorę odpowiednią barwę xenonu później to nawet nie będzie, aż tak poznać.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 26, 2015, 12:32:20 pm
Odpowiedź #5
Offline

Filipovic


Co do lamp, kup ori ksenon. Najlepiej wygląda, świeci etc. Nie żadne hidy sridy. Wiadomo, że ciężko w dobrej kasie EU dostać ale warto poszukać. I zamiast dawać full smoked, trzasnąć tylko rameczkę wewnętrzną lampy na czarno, bo całkowicie pomalowane dziwnie wyglądają dość.. :D

Co tam za gwint masz, jakiś po renowacji?

Co do środkowej kratki w zderzaku, u siebie zrobiłem to bez ściągania zderzaka w minutę. :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 26, 2015, 01:42:01 pm
Odpowiedź #6
Offline

rudy165


Ładnie sie prezentuje :) oby tak dalej  :oki:  powodzenia w modach :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 26, 2015, 02:50:02 pm
Odpowiedź #7
Offline

AndzejMasny


Cytat: "Filipovic"
Co do lamp, kup ori ksenon. Najlepiej wygląda, świeci etc. Nie żadne hidy sridy. Wiadomo, że ciężko w dobrej kasie EU dostać ale warto poszukać. I zamiast dawać full smoked, trzasnąć tylko rameczkę wewnętrzną lampy na czarno, bo całkowicie pomalowane dziwnie wyglądają dość.. :D
Właśnie jakoś ori mi się nie podoba, taki upośledzony jest. Może zmienię zdanie jak mój pomysł będzie wyglądał słabo.
Cytat: "Filipovic"
Co tam za gwint masz, jakiś po renowacji?
ProSport po czyszczeniu z brudu i rdzy, zakonserwowany, pomalowany, a gwint zabezpieczony taśmą, żeby po zimie móc go skręcić z łatwością.
Cytat: "Filipovic"
Co do środkowej kratki w zderzaku, u siebie zrobiłem to bez ściągania zderzaka w minutę. :D
Pewnie się da, ale przy wyciąganiu jej z zakupionego zderzaka trochę było podważania i na razie sobie daruję. Przy okazji zmiany lamp ją dorzucę ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Grudzień 27, 2015, 10:02:07 am
Odpowiedź #8
Offline

WojtekPolo


Bardzo ładne Polo na tym etapie prac fajnie się prezentuje. ;)
Wpadają dobre graty i będą wpadać więc czekać tylko na mody!  :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Styczeń 01, 2016, 03:46:03 pm
Odpowiedź #9
Offline

AndzejMasny


Dzięki za ciepłe słowa.
Wczoraj przyszła paczka z soczewką. Pierwsze przymiarki:



Docelowo obudowa soczewki będzie czarna, raczej w połysku, a lampa w mat, żeby pasowało do kierunków Hella Black.
Teraz nowy rok nowe możliwości :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Styczeń 04, 2016, 12:22:19 pm
Odpowiedź #10
Offline

lukasz6oo


Daj et tych keskinów  :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
RUMAK

Styczeń 04, 2016, 08:42:33 pm
Odpowiedź #11
Offline

AndzejMasny


Cytat: "lukasz6oo"
Daj et tych keskinów  :grin:

Miały ET35, jak interesują to dam namiary na sprzedającego ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Styczeń 05, 2016, 07:12:05 pm
Odpowiedź #12
Offline

lukasz6oo


Jedynie 17 na ten rok wchodzi w grę  :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »
RUMAK

Maj 15, 2016, 10:18:13 pm
Odpowiedź #13
Offline

AndzejMasny


Niuch niuch  :shock:

Zaśmierdziało tutaj trupem. Spokojnie, Poli żyje ma się nawet dobrze. Płacze tylko o kapcie, ale nic nie mogę poradzić  :roll:
Dosyć często nie było mnie w kraju, więc zabrałem się w sumie niedawno. Ale już mówię co się podziało.

Jeszcze w zimę pierwszym modem była dwuetapowa korekta lakieru, tylko dwu co mnie dziś cieszy, żeby nie zbierać tak jeszcze orginalnego lakieru. Niestety POLSKA firma sprzedająca najlepszą i najtwardszą ceramikę, troche nas robi w bambuko i po paru miesiącach pojawiły się swirle  :cry:
Tak wyglądała dzień po nałożeniu:







Jak widać przód samochodu zrobił się nieco czarny i miodowy. Lampy poleciały całkiem w czarny połysk, dzięki soczewce bixenon, która rozprzestrzenia światło generowane przez żarówki Osram Extreme 130%. Pustkę po odbłyśniku z świateł drogowych, zastąpiłem ledową żarówką 5W barwy zimnej białej, która służy jako do jazdy dziennej. Niestety cewka sterująca soczewkę na światła drogowe, spaliła mi tranzystory w licznikach ( w tym jednym z Gti  :cry: ). Jednak znalazłem przyczynę po większym zainteresowaniu, obecnie jestem w fazie testów i ustawiania.
Przy okazji potrzeby malowania dokładki z Gti i posiadaniu drugiej listwy przedniego zderzaka, zmieniłem kolor wszystkich listw w czarny połysk. Dokładka dostała jeszcze pod spód Ezlip, co nadało kontrowersyjnego JDM`owego wyglądu.



Zaciekawiony szukałem również jakiś lepszych siedzeń głównie Recaro Colour Concept. Analizując i planując budżet, byłem wręcz za kupieniem takowych. Liczył się komplet w kolorze Jazz Blue, który miał ładnie współgrać z całością. Aż pewnego dnia przeglądając znowu te same nic warte i przecenione stołki, wpadłem na dobrą ofertę z okolicy. No i kupiłem, są w dobrym stanie. Lekkie przetarcie na fotelu kierowcy, ale zostaną wkrótce zregenerowane.



Teraz pozostaje mi czekać na felgi, które mają status End of Production, później wysyłka z USA do Szwajcarii, no a potem do Polski.
Przez to Poli nie zalicza zlotów, jedyny na który pojedzie to Vag Nysa. Po niej zaś mam w planach zrobienie Air Ride.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »

Maj 15, 2016, 10:28:21 pm
Odpowiedź #14
Offline

Kuba


To jakie to są felgi   :?:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 am wysłana przez Guest »