Listopad 13, 2019, 06:25:23 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: VW golf mk4 generation by krzychu20  (Przeczytany 7807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maj 16, 2017, 06:24:31 pm
Odpowiedź #30
Offline

BraHOL 12


Jak zwykle profesjonalna robota, gratuluje ;)
ps chyba się wybiore do ciebie z podsufitką  :P
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember

Czerwiec 05, 2017, 07:18:06 am
Odpowiedź #31
Offline

Kamaz


to chyba lejesz mu mazut lub cośgorszego ;D
Jak to było pierwsze mycie EGR w jego historii to nic
Zaslep będzie mniej problemów
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe

Lipiec 03, 2017, 10:19:52 pm
Odpowiedź #32
Offline

krzychu20

Global Moderator
Prawie dwa miesiace minęły, co nie oznacza, że nic się nie dzieje w temacie  :grin:

Kupiłem drugi komplet lamp-  VALEO z myślą o przeróbce na double blinker.
Jednak niosąc jedną z nich do domu, upadła mi i mocowanie się złamało  :grrr:

Jak się okazało valeo ma inną budowę w środku od Hella, więc z przeróbki wyszły nici, bo chciałem odbłysniki przełożyć do swoich Helenek.

Później spierniczył się czujnik ABS w tylnym lewym kole- wymieniłem.

Kupiłem nowe wahacze febiego oraz pełne tuleje, które wprasowałem.



Przy próbie demontażu starych wahaczy był zonk, bo śruby nie chciały puścić i złamałem klucz  :rotfl:


Pojechałem więc do ziomka i kluczem elektrycznym zruszył śruby i poszło z górki :grin:

Stare wahacze wyglądały okropnie- dokładniejszych zdjęć może lepiej nie bede wrzucał :banghead:



Wyczyściłem też dolot powietrza koło lampy



Na wymianę czekają nowe poduszki amorków Lemfordera, oraz sprężyny przednie eibacha -30.

W piątek wymieniałem czujnik ABS-u - tym razem lewy przód- poszło gładko, tylko wymysliłem sobie, że przy okazji zdejmę zacisk i obczaje jak tam sytacja.
No i to był błąd- górna prowadnica wyszła z gwintem  :banghead:
Szybkie wertowanie neta i znalazłem prowadnicę QB11202 , która ma M10x1,25i 12,8mm grubości zamiast 12.
W okolicznych sklepach niestety niemieli tego na stanie.
Ale autofren posiada zestawik, który też się nadaje i jest zamiennikiem wyżej wspomnianej prowadnicy.


Problemem okazało się zdobycie gwintownika M10x1,25 :grrr:
Pojechałem do typka który jest znajomym ojca i ma tokareczkę - z tej dłuższej prowadnicy zrobił gwint M10x1,5 oraz stoczył ją na 12mm
Porównanie ori - z zestawu i przerobiona z zestawu metodą "rzemiosła"  :jezor:


Pożyczył mi gwintownik, zamontowalem i ma latać  :bajer:


Narysowałem sobie w CADzie zaślepkę EGR, ale chwilowo w pracy nic nie frezują, więc z blachy miedzianej wyciąłem i zaślepiłem.

Dzisiaj performance- dostałem tel od kumpla, że są wtryski 216 z koncówkami WZM po drobnym przebiegu ~2000km w dobrym pieniążku.
Kupiłem podkładki i zostały zamontowane - jest szatan  :bajer:

Więcej modów nie pamiętam  :helm:

Lipiec 11, 2017, 10:19:40 am
Odpowiedź #33
Offline

getter


Bardzo zadbany golfik, gratuluję :) Ile na niego w sumie wydałeś?
..

Lipiec 19, 2017, 10:14:13 am
Odpowiedź #34
Offline

krzychu20

Global Moderator
Bardzo zadbany golfik, gratuluję :) Ile na niego w sumie wydałeś?

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach  :P 8)


W sobotę przeprałem fotele - tym razem do akcji wkroczył proszek RM760, który znacznie lepiej sobie poradził

Póki co spalanie wg obliczen podskoczyło o 0,5l.
Zjechałem dawką VCDS-em z 3.2 na około 3.8
Dzisiaj spontanicznie nagrałem filmik z przyspieszenia
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vm5FlAnzX6o&feature=youtu.be[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ckqygBkjFpU&feature=youtu.be[/youtube]

Lipiec 25, 2017, 08:46:45 pm
Odpowiedź #35
Offline

zxxck


Powiem Ci że jak na 90 PS to dość to jedzie :D

Lipiec 25, 2017, 08:49:39 pm
Odpowiedź #36
Offline

krzychu20

Global Moderator
Powiem Ci że jak na 90 PS to dość to jedzie :D

Po dokonanej zmianie wtryskow wg kumpla moze byc okolo 120KM ;)
Fajnie sie tym smiga

Czerwiec 03, 2018, 03:55:47 pm
Odpowiedź #37
Offline

krzychu20

Global Moderator
wrzesien 2017
Na liczniku pyknęła okrągła liczba.


Kumpel ma ozonator, więc dostał sesje ozonującą
W zeszłym tygodniu przegląd + ubezpieczenie szarpnęło mnie po kieszeni, dodatkowo remontowałem silnik w simsonku więc postępów w modach brak  :?

Folie do przyciemniania szyb kupiłem niedawno i próbnie okleiłem tylne, boczne szyby, ale nie wyszło mi to najlepiej, więc będę oddawał do specjalisty.
Przynajmniej wiem w jaki stopień przyciemnienia celować



Niebawem wymiana oleju z filtrami się kroi, bo 10tys za pasem

Polo mam - gwint wyjęty, sprzedany i wróciłem do kitu. Tata będzie ujeżdżał polóweczkę ;)
Natomiast dla mk1 szukam nowego domu.


Edit: 03.10.2017

Zmodziłem sobie gniazdo ładowania do telefonu.
Zasilanie podpięte pod radio- po włożeniu kluczyka do stacyjki pojawia się napięcie.

   ___   

Edit: 17.10.2017
Zapowiadana relacja z wprowadzonych zmian:

- Zmieniona oliwa z filtrami - znow wleciał SHELL 5w40 + filtry Knecht

- Schowek na okulary w podsuitce


- Pozmieniane żarówki na LEDowe z mocnymi diodami 5630, w kopertówkach, schowku itd
(na górze nowa dioda, na dole poprzednia, która siedziała w lampce podsufitki)


 - Udało się zdobyć oryginalny podłokietnik, wraz z elementami mocującymi, lecz niestety czarny a nie szary  :?  Ale cena była przystępna, więc wziąłem.
Domówiłem jeszcze brakujący przycisk do klapki i czekam na przesyłkę.


Miał złamany zawias, ale ogarnąłem temat, dorabiając z blachy ALU  :grin: (już pryśnięty na czarno)
     _____     

Kupiłem i wymieniłem czujnik temperatury na oryginał, bo poprzedni EPS na zimnym silniku pokazywał głupoty  :banghead:


Edit: 24.10.2017

Profilaktycznie postanowiłem zamontować sprężynki do tylnych zacisków- groszowe sprawy, a sumienie spokojniejsze  :grin:
    _____     


Czerwiec 03, 2018, 03:58:51 pm
Odpowiedź #38
Offline

krzychu20

Global Moderator
Ciąg dalszy, bo nie zmiesciło się w poprzednim poscie:
09.11.2017
Przyjechał kolejny element do wnętrza


Edit: 13.11.2017
Taki niewyraźny jubileuszowy przebieg  :helm: (ciekawe ile cofniete :rotfl: )


Edit: 17.11.2017
Z racji tego, że zrobiło się chłodno, przydałyby się podgrzewane lusterka, które miałem teoretycznie...
Teoretycznie, gdyż obie maty były spalone, więc kupiłem i zamontowałem nowe, podgrzewane, niebieskie wkłady  :-)

26.11.2018
Wczoraj golfik został wyposażony w tempomat  :grin:

    ____        ____   



Nie świeci jedynie kontrolka na liczniku, pomimo, że jest, bo podczas testu licznika VAGiem się podswietla :?


Luty 2018
Przełącznik sterowania lusterkami w formie pasującej do włącznika świateł i przełączników szyb


20 kwietnia 2018
W koncu na przód wskoczyły spreżyny eibacha -30.
Przy montażu okazało się, że stare sprezyny były pęknięte.
Do kompletu wleciały nowe poduszki MCPersona od Lemfordera z nowymi łożyskami
    _____     

Majówka w Bieszczadach
    ____   


    _____     


Sierpień 05, 2018, 02:31:08 pm
Odpowiedź #39
Offline

krzychu20

Global Moderator
W piątek 1 czerwca 2018 odebrałem auto od masjtra
Wymieniony został lewy błotnik, oraz lewy próg. Zgodnie z moją prośbą zachowane zostały oryginalne naklejki :)

    _____   

No to teraz odkładamy na drugą stronę  :?

Z ostatnich rzeczy zrobionych przy aucie:
Wymieniona tylna lewa lampa, która miała pęknięcie.

Wymiana poprzeczki podpierającej układ wydechowy - zamówiona na znanym portalu aukcyjnym za kilkadziesiąt złotych, w stanie bardzo dobrym.
Moja była w stanie agonalnym - przy odkręcaniu pourywały się niektóre śruby, więc musiałem dospawać do podłogi nowe.



Następnie wymiana łaczników stabilizatora:


Wpadła zaślepka tylnego haka:


Wymieniony został także olej oczywiscie wraz z filtrem oleju, powietrza oraz kabinowym.

No i w koncu udało sie zamontować przerobione lampy, z nowymi żarówkami Tungsram:
     _____     

Grudzień 24, 2018, 12:21:14 pm
Odpowiedź #40
Offline

krzychu20

Global Moderator
Zbliża się koniec roku, to czas na jakies podsumowania z ostatnich akcji

We wrześniu do auta kupiłem hak

Znajomy mi go wypiaskował, dokupiłem nowe gniazdo i zamontowałem do golfika od razu zmieniając tylny zderzak z dokładką w kolorze, który czekal w garażu.



17 listopada 2018
Nadszedł czas wymiany tarcz i klocków z przodu.
Krzydolar doradził mi tarcze FEBI oraz klocki BRECK (dzięki jeszcze raz za ogarniecie tematu ;) )

    ____   

Osłona tarczy była mocno skorodowana, więc też kupiłem nową i wymieniłem

    ____ ->    ___->>

22 grudnia 2018
Miałem w domu licznik 1/2fis z passata, który był dawcą wskazówek do licznika.
Postanowiłem podjąc próbę montażu.
Manetka leżala w garażu, więc dorobiłem wiązkę, podłaczylem licznik i zonk - nie do konca działa przełączanie fisa - mozna przełaczyc tylko raz.
Aby przełączyc drugi raz, należało wyłączyc i włączyc zapłon.
Multimetrem obmierzyłem manetkę, później wiązkę - wszystko było OK, wiec podejrzenie padło na uszkodzony licznik.
Na grupie FB, koleś podesłał mi wsad licznika z bory, wgrałem go, później edytowałem jeszcze wsad pod kątem kontrolki tempomatu i jeździłem tak kilka dni.
[media]https://photos.app.goo.gl/Nru9B9AUQKWD8d2A6[/media]
Dokupiłem czujnik temp zewnętrznej i z uwagi na to, że w garazu jest zimno, prowizorycznie podciągnąłem przewód do licznika.

Dorobiłem blaszkę mocującą czujnik w zderzak





Przeglądałem ogłoszenia i upolowalem licznik z B5 FL też z 1/2fis 3B0920929A



Uaktywniłem we wsadzie podświetlenie wskazówek po zapłonie:



Oprócz tego, kontrolka tempomatu swieci tylko gdy aktywna, poprawione wskazania predkosciomierza, bo passat ma inną wartość K-Value.


Na koniec smaczek - test wskazówek
[media]https://youtu.be/cniXlfUT3Wk[/media]

Zabawa z licznikami trwała tydzień - siedzenie przed lapkiem i czytanie o edytowaniu wsadow, próby itp. - moja kobita traciła już do mnie cierpliwość  :kwiat:

Do weryfikacji pozostaje mi jeszcze wskazanie poziomu paliwa w zbiorniku - zatankowałem do pełna i bede obserwował jak sie zachowa wskazówka  :okej:
Życzę wszystkim forumowiczom Wesołych, spokojnych Świat Bożego Narodzenia :-)

Kwiecień 25, 2019, 05:10:15 pm
Odpowiedź #41
Offline

krzychu20

Global Moderator
Odkurzamy temat  :bajer:
W styczniu 2019 kupiłem licznik z Bory 1/2 FIS SE i aktywowałem te same "bajery" co w poprzednim liczniku, bo zaczęła mnie wkurzać tarczka w milach.

W lutym 2019 wymienilem prawy tylny zacisk, bo się zapiekł.
W efekcie tego, klocek i tarcza dostała, trochę po tyłku. Przyspieszyło to po prostu tylko planowaną wymianę tarcz i klocków tylnych  :helm:
Tarcze FEBI, klocki TRW zawiatły na pokład.



Przy okazji kupiłem zbiornik płynu spryskiwaczy z czujnikiem poziomu, oraz pompką pod spryskiwacze lamp.
W swoim zbiorniczku zrobiłem otwór i zamontowałem czujnik, po czym podciągnąłem przewód do licznika.

Początek marca przywital mnie wyciekiem płynu wspomagania - jak się później okazało winowajcą był oring przy przewodzie sztywnym na przekładni kierowniczej.
Kupiłem jednak nowe przewody z oringami i wymieniłem cały ten przewód, przy którym był wyciek.
Zakłady zajmujące się naprawą przekładni zapraszały mnie na regenerację maglownicy, bo rzekomo jak mnie informowano samych przewodów nie można kupić - bzdura, więc nie dajcie się zrobić w bambuko.


Pakiet letni zamontowany:
  ____   

21-szego marca 2019 turbina została zregenerowana i przerobiona na hybrydę - większe koło kompresji.
Przy tej robocie zmieniony został od razu olej i fltry.

No i na koniec - strojenie  :grin:
Korzystając z okazji przyjazdu Darona (jeśli to czytasz to dzięki jeszcze raz Darku), załapałem się na strojenie.
Sofcik bezdymny, w efekcie blisko 150KM i 313Niutków bardzo przyjemnie odpycha auto do przodu  :bigok:
Wyres poniżej


Na chwile obecną chyba tyle z atrakcji - w planie wymiana prawego błotnika przedniego, bo rudy chrupnął po zimie oraz próg też prosi o ogarnięcie.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2019, 05:32:16 pm wysłana przez krzychu20 »

Październik 22, 2019, 07:24:20 pm
Odpowiedź #42
Offline

krzychu20

Global Moderator
Kwiecień w Bieszczadach  ;D


Mój tłumik koncowy się przepalił, więc za parę złotych kupiłem oryginalny tłumiczek w całkiem dobrym stanie.
Musiałem dospawać wieszak i gitara - lepsze to niż te zamienniki, kosztujace krocie.


Czerwiec 2019
Kupiona przyczepka i zestaw gotowy do transportowania  ;D


Lipiec 2019
Na pokład wpadło radyjko 2din na androidzie (GPS itp bajery posiada)
Jakość dzwięku jest zaskakujaco dobra, ale to zapewne zasługa dobrej koncówki mocy TDA


Sierpień 2019
Orygialne głosniki, które miałem w tylnych drzwiach się poddały - membrany oderwały się od zawieszenia i zaczęła się "pierdziawka", więc zamontowałem nowe


Przeglądając ogłoszenia, natrafiłem na lotkę w kolorze mojego nadwozia - nie mogłem się oprzeć i pojechałem kupić  ;D
   ___   

Miałem oryginalny prawy błotnik w kolorze - co prawda nie igiełka, ale lepszy niż mój, więc wymieniłem.
W progu była też dziura więc wyciałem kawałek i dorobiłem z blachy.
Trzeba będzie i tak ogarnać cały próg, więc jakis czas wytrzyma


Wrzesień 2019
Tylne amortyzatory na przeglądzie podczas testu pokazały, że czas je wymienić.
Wybór padł na Bilstein


Październik 2019
Wskazówka temperatury nie stała w pionie na 90stopni, więc postawiłem na oryginalny czujnik temperatury, nie bawiąc sie już w półśrodki w postaci zamienników i pseudo-oryginałów


10tys pykło, więc wymiana oleju i filtrów zrobiona.
Filtr paliwa zamieniłem na zwykly filtr z golfa mk2 bez tego smiesznego zaworka - dzięki temu auto lepiej odpala i nie ma cofania się paliwa.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2019, 08:00:28 am wysłana przez krzychu20 »

Październik 23, 2019, 07:16:57 am
Odpowiedź #43
Offline

adek1983

Global Moderator
Wszystko super, ale fotki się nie wyświetlają.