Maj 27, 2019, 10:04:59 am
VWPolo Klub

Autor Wątek: [9n3] Błąd P0441 EVAP  (Przeczytany 778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marzec 24, 2018, 03:53:06 pm
Przeczytany 778 razy
Offline

djmcg


Witam
OD czasu do czasu pojawia mi się bład P0441 - Zawór oparów EVAP - nieprawidłowy przepływ (incorrect flow detected)
Moj silnik to 1.6 16V
Czy ktoś z was orientuje się jak to naprawić?
Poczytałem w internecie w tym temacie ale nie znalazłem mojego silnika.
Czy ktoś z was moze podpowiedzieć gdzie moze się znajdować filterek znalazłem coś za filtrem powietrza.



Marzec 25, 2018, 10:10:20 am
Odpowiedź #1
Offline

qwertypol


Sprawdź zawór czy działa i nie przepuszcza oparów..

Marzec 25, 2018, 04:26:00 pm
Odpowiedź #2
Offline

djmcg


Możesz podpowiedzieć gdzie tego zaworu szukać i jak go sprawdzić?


Marzec 26, 2018, 12:20:27 pm
Odpowiedź #3
Offline

qwertypol


Masz go na zdjęcie, poszukaj bardzo dużo jest na ten temat w necie

Marzec 31, 2018, 09:08:27 pm
Odpowiedź #4
Offline

Wolga85


Przeważnie zapchany jest zawór EVAP przez drobinki węgla aktywnego z filtra/zasobnika par. Trzeba go naprawić albo wymienić na nowy. Aby sytuacja się nie powtórzyła zalecam założenie przed zawór filtra paliwa z malucha/poloneza (taki przezroczysty uniwersalny) zapobiegnie ponownemu zapchaniu przez drobiny węgla. Można też iść po grubości i wymienić cały zasobnik/filtr ale to tylko dostępne w ASO za gruby hajs.
Lenistwo drogą do postępu \":)\"

Kwiecień 01, 2018, 09:18:52 am
Odpowiedź #5
Offline

djmcg


Dzięki za odpowiedz.
Udało mi się troche przeczyśći ten filtr i po odkręceniu nakretki/srubki która znajduje sie wewnatrz otworu na który zakłada się waż .
Zawór zaczał działać - jak wcześniej podłączałem go do aku to nie reagował i cały czas był zatkany.
Teraz słychać że działa i jak dmucham to się otwiera.
Zamontowałem zobaczymy czy bład bedzie wyskakiwał dalej.



Fatalne to miejsce do montażu..


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2018, 09:24:18 am wysłana przez djmcg »

Kwiecień 19, 2018, 06:14:23 pm
Odpowiedź #6
Offline

djmcg


PO 2 tygodniach bład ponownie wystapił.
Zdemontowałem zawór przeczyściłem i zauważyłem ze na wężu od strony silnika jest sporo sadzy.
Od drugiej strony czyli filtra weglowego jest czysto.
Zawór po podłaczeniu do aku się załaczał tym razem nie był zatkany.
Testuje dalej nie do konca rozumie czy to jest normalne ze jest tyle sadzy od strony silnika?


Lipiec 01, 2018, 03:03:23 pm
Odpowiedź #7
Offline

djmcg


Wymieniłem kilka dni temu korek wlewu paliwa oczywiście OEM.
Narazie po tygodniu błędu nie ma zobaczymy co dalej . Taką informacje dostałem w serwisie, że przyczyną może być korek. ::)

Lipiec 23, 2018, 08:31:24 am
Odpowiedź #8
Offline

djmcg


Po tygodniu znowu poławił się bład - zakupiłem nowy czujnik OEM.

Narazie jezdze 1 tydzień błędu nie ma zobaczymy co dalej koszt czujnika 120zł.

Maj 14, 2019, 05:41:59 pm
Odpowiedź #9
Offline

djmcg


Witam
Bład sie pojawił po 6 miesiacach użytkowania. Czujnik padł.
Jest ktoś w stanie gdzie szukać tego czujnika  na "ETKA" mecze sie juz chwile i nie moge go wyszukać
https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php

Maj 15, 2019, 02:45:56 pm
Odpowiedź #10
Offline

qwertypol


Witam
Bład sie pojawił po 6 miesiacach użytkowania. Czujnik padł.
Jest ktoś w stanie gdzie szukać tego czujnika  na "ETKA" mecze sie juz chwile i nie moge go wyszukać
https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php

jaki czujnik szukasz?