[Classic] Spalone styki,co to jest?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

[Classic] Spalone styki,co to jest?

Post autor: Marqess87 »

Witam. W komorze silnika tuż nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego mam jakąś kostkę,z góry jest uchylana klapka a pod nią styk który jest przepalony,widać nawet lekko przypaloną plastikową klapkę. Mam pytanie co to za kostka i do czego ona służy? Nie wiem od kiedy tak jeżdżę,nie wiem kiedy się te styki przepaliły. Proszę o informację. Vw Polo Classic 1.9 SDI,68 KM Zdjęcia poniżej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 maja 2018, 17:58 przez Marqess87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A miniaturek zdjęć to nie można wstawić. Weź teraz to obejrzyj jak się ekran rozjeżdża.  :P
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

Sprawdzając po numerze jest to przekaźnik z bezpiecznikiem świec żarowych
Obrazek
Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Marqess87 »

Rozumiem że to co u mnie jest przepalone powinno być na nowo połączone tylko jaki ma cel cały ten przekaźnik? Auto pali bez problemów
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Pali bo nie ma mrozów. Kup nowy bezpiecznik płytkowy i sprawdź czy dochodzi prąd na świece.
Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Marqess87 »

Dowiedziałem się, że to co jest przepalone to bezpiecznik blaszkowy i jego zamierzam wymienić pytanie tylko jaki tam występuje amperaż? Zapewne jest jakiś określony w danych technicznych
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

80A, z tym że trzeba znaleźć przyczynę palenia bezpiecznika. ECU uruchamia grzanie świec dopiero jak czujnik temperatury poda sygnał że temperatura otoczenia jest poniżej +5st C. Da się to zaobserwować dłuższym czasem świecenia kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka.
Awatar użytkownika
Marqess87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:16
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Marqess87 »

80A to dużo za dużo,zajrzałem jeszcze raz w tą kostkę i tam pod tą przeźroczystą klapką jest zaznaczone 30A także wszystko wiemy
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

no nie byłbym tego taki pewien,
po numerze wynika że to np w vw golf jest bezpiecznik 80A dla grzania świec żarowych. Po za tym na oko po wielkości blaszki to na pewno nie był bezpiecznik 30A. 30A to są nawet zwykle małe bezpieczniki w skrzynce koloru białego bodajże i tam jest drucik grubości mniej jak 1mm. Może to gniazdo nie jest od grzania świec a np od wentylatora chłodnicy. Sprawdź po kablach gdzie one idą, kolor grubość... czy takie same dochodzą do świec czy może właśnie do wentylatora? Bo wtedy prawidłowy byłby bezpiecznik 30A.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”