[9n3] 1.9 TDI, chwilę kręci zanim odpali.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
danniooz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 cze 2018, 2:53

[9n3] 1.9 TDI, chwilę kręci zanim odpali.

Post autor: danniooz »

Witam. Mam problem tego typu, że moja Polóweczka od kilku dni musi chwilę zakręcić, zanim odpali(3-5 sekund).
Miałem taki sam problem jakieś pół roku temu, ale po tygodniu problem zniknął.
Znajomy twierdzi, że mogą to być ringi na wtryskach.
Dodam jeszcze, że rozrząd był robiony miesiąc temu, więc nie ma to związku.
Pozdrawiam :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Powodów może być kilka. Pierwsze czy sygnał z czujnika położenia wału i wałka rozrządu są prawidłowe i obecne (VCDS lub VAGcom ) plus sprawdzenie ewentualnych błędów. Drugi problem jaki może być to brak paliwa (musi nabić w kanały i węże ,wypchnąć powietrze). Można założyć przezroczyste węże paliwowe od filtra do  Tandem-pompy i obserwować czy na postoju nie schodzi paliwo do filtra z pompy i musi sobie zaciągnąć. Trzecia możliwość to oringi na pompkach.  Jak będzie stwierdzone że tu jest problem ,to przed założeniem nowych weryfikacja stanu gniazd pompek. Często gniazda są rozjechane lub tylko z ostrymi rantami. Założenie nowych gumek bez spolerowania rantów kończy się ich pocięciem nieraz problem się nasila mimo ich wymiany (pocięte przez ranty są bardziej nieszczelne niż stare).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
danniooz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 cze 2018, 2:53

Post autor: danniooz »

Wolga85 pisze: Powodów może być kilka. Pierwsze czy sygnał z czujnika położenia wału i wałka rozrządu są prawidłowe i obecne (VCDS lub VAGcom ) plus sprawdzenie ewentualnych błędów. Drugi problem jaki może być to brak paliwa (musi nabić w kanały i węże ,wypchnąć powietrze). Można założyć przezroczyste węże paliwowe od filtra do  Tandem-pompy i obserwować czy na postoju nie schodzi paliwo do filtra z pompy i musi sobie zaciągnąć. Trzecia możliwość to oringi na pompkach.  Jak będzie stwierdzone że tu jest problem ,to przed założeniem nowych weryfikacja stanu gniazd pompek. Często gniazda są rozjechane lub tylko z ostrymi rantami. Założenie nowych gumek bez spolerowania rantów kończy się ich pocięciem nieraz problem się nasila mimo ich wymiany (pocięte przez ranty są bardziej nieszczelne niż stare).
Najpierw zacznę od wymiany oleju i filtrów, bo wymieniane były rok temu w styczniu i wtedy będę sprawdzał co może być przyczyną dłuższego odpalania.
Awatar użytkownika
danniooz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 01 cze 2018, 2:53

Post autor: danniooz »

Sytuacja powtarza się znowu i po tygodniu problem znowu zniknął, ale tym razem podjade do mechanika, żeby sprawdził co mogło być tego powodem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”