Autor Wątek: 9N3 gaśnie na włączonej klimie.  (Przeczytany 465 razy)

Offline grzesiek80

  • phpBB Raczkujący
  • *****
  • Wiadomości: 36
  • Pomógł: +0/-0
    • Zobacz profil
9N3 gaśnie na włączonej klimie.
« dnia: Lipiec 02, 2019, 01:15:38 pm »
Witam.
Jakiś czas temu po montażu gazu okazało się, że samochód gaśnie po wciśnięciu sprzęgła przy dojezdzaniu do skrzyżowania. Dzieje się tak tylko wtedy jak jest włączona klimatyzacja niezależnie od tego czy pracuje na gazie czy na benzynie. Na gazie częściej gaśnie, na benzynie obroty faluja i czasem zgasnie. Po wyłączeniu klimy wszystko działa jak należy, nie zależnie od tego czy jest na benzynie czy na gazie. Macie jakieś pomysły co sprawdzić. Błędów nie ma żadnych.
Silnik 1,4 80KM
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2019, 01:22:07 pm wysłana przez grzesiek80 »

Offline qwertypol

  • phpBB Namiętny pisarz
  • *****
  • Wiadomości: 1 236
  • Pomógł: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: 9N3 gaśnie na włączonej klimie.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2019, 03:58:39 pm »
wyczyść i zaadoptuj przepustnicę :P u mnie pomogło

Offline Wolga85

  • phpBB Swój
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Pomógł: +3/-0
    • Zobacz profil
Odp: 9N3 gaśnie na włączonej klimie.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2019, 10:11:27 am »
Jak jest gwarancja na gaz a na benzynie chodzi ok to niech gazownik poprawi co spartolił.
Lenistwo drogą do postępu \":)\"

Offline grzesiek80

  • phpBB Raczkujący
  • *****
  • Wiadomości: 36
  • Pomógł: +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: 9N3 gaśnie na włączonej klimie.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2019, 08:44:21 pm »
Wlasnie poprawia juz trzecie podejście, ale chciałem poszukać przyczyn poza instalacją. Wiadomo że na gazie zawsze wychodzą nawet niewielkie usterki. Na razie wygląda na to że udało się, zmienił wtryski i ustawienia w sterowniku i póki co auto chodzi normalnie.

Offline Wolga85

  • phpBB Swój
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Pomógł: +3/-0
    • Zobacz profil
Odp: 9N3 gaśnie na włączonej klimie.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2019, 08:56:10 am »
Wolne wtryski się nie sprawdzają (długi czas otwarcia i zamknięcia) druga sprawa to długość przewodów od wtrysku do kolektora jak i miejsce montażu dysz w kolektorze. Dysze jak najbliżej wytrysków benzyny a przewody gazowe do dysz jak najkrótsze (Najlepiej wtryski bez szyny na króciutkim wężyku do dysz). Niestety normy spalin  i to że sterowniki benzyny są coraz szybsze spowodowało że gazu nie da się wsadzić na pałe jak do polo z 95 r.  Długie przewody to opóźnienia (podobnie jak słabe wtryski) i sterownik  benzyny reagując szybko za późno dostaje reakcje  skład mieszanki wylatuje poza zakres palności i  silnik gaśnie.
Lenistwo drogą do postępu \":)\"