Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
elektryka + centralny zamek / Wymiana zamka kierowcy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez irdeto dnia Wrzesień 26, 2021, 07:08:15 pm »
Witam
Jakoś niedawno zauważyłem, że po otwarciu drzwi pompa paliwa włącza się po czasie, w różnych odstępach za każdym razem, no i wyświetlacz między zegarami też milczy :(
Dalej analizując, okazało się że nie oświeca się światło sufitowe oraz ikona otwarcia drzwi na liczniku.

Więc pozostała wymiana zamka, bo póki co nie mam czasu by się bawić w naprawianie poprzez wymianę włączników krańcowych.
A po drugie jak coś by nie poszło tak, to całkiem przerypane.
Dlatego wolałem zamówić zamiennik za 180 zł , bo za oryginalny wariaty chcą ponad 550 zł.
Fakt, że ceny zaczynały się od 96 zł no name , poprzez VIKA, Febi  do ok 300 zł  inne...
Ale jak poczytałem parę informacji co ruscy mieli za problemy, to miałem obawy bym nie musiał zwracać zakupu i daremnej roboty.
W trzech przypadkach mieli problemy ( pewnie z tymi NO NAME ) , że jak przekroczyli 15 km/h to zaczynała wariować autoblokada.
dotyczyło to oznaczenia - 6RD 837 015 A , ten co u mnie był zamontowany ma - 5K1 837 015 B
Ja mimo to zamówiłem ten 6RD 837 015 A , bo w opisie na allegro było wymienione że pasuje do 6r i około 91 modeli.
Zaś 6RD 837 015 E pasuje do ponad 200 modeli grupy VAG w tym również polo 6r .
Ten kupny to też chińczyk , tylko lutownicą ktoś seryjnie zamazuje napis, rzekomo to niemiecka firma, w kodzie kreskowym 4 ,
ale zlecają produkcje w chinach. Na oficjalnej stronie producenta również jest napisane, że pasuje do 6r.

Miałem trochę obawy co do ewentualnego popsucia spinek jak i wyrwania czegoś z boczku, ale poszło dobrze.
By w ogóle się do tego dać, to zamówiłem też nasadki XZN dwunastokątne za 40zł , nazywane również SPLINE, ale te to bardziej są nasadowe, na zewnątrz śruby a nie do środka śruby.
Dokładnie to jest potrzebna nasadka M6 do śrub od zamka, Torx T30 do odkręcenia boczku no i plastikowe łopatki do tapicerki.



Kabelki fajnie się odłącza, z linkami również nie było problemu. No i dobrze że udało się bez demontażu wkładki zamka, wystarczyło trochę pokombinować i wyjąć zamek. Ale w razie czego też poznałem jak odkręcić dwie śrubki, by wyszła wkładka z klamki gdyby były problemy.



U mnie wersja dwudrzwiowa, ale to nie ma najmniejszego znaczenia, wszystko tak samo, jedynie inny rozstaw spinek.




Pora spinek zostało mi w drzwiach reszta w boczku , cza było je przywrócić do stanu przed zatrzaśnięciem ,
trochę siły cza było jednak użyć i znaleźć trik by to zrobić.



Wszystko poskładane, drzwi nawet zamykają się tak choćby ciszej.. że nawet chętnie bym od pasażera teraz wymienił :)

Ale najważniejsze jest , że wszytko działa znowu tak jak powinno  :D


2
elektryka + centralny zamek / Odp: Problem światło wewnątrz kabiny po otwarciu drzwi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez irdeto dnia Wrzesień 26, 2021, 06:05:36 pm »
Witam,
Ostatnio po otwarciu drzwi kierowcy światło w kabinie zapala się dopiero po ok 10 sekundach. Czy w drzwiach jest jakiś mikro wyłącznik, który np. może być uszkodzony?

Witaj.
Jeśli tu zaglądasz, to proszę daj znać jak rozwiązałeś problem..
Znaczy ja już wiem w czym tkwi przyczyna, dlatego napiszę że nie pomoże takie rozwiązanie jak napisał przedmówca,on ma inne polo,więc możesz zapomnieć o czyszczeniu.
Fakt,można go wymontować, ale to wymaga już większej cierpliwości i zdolności manualnych.
Po pierwsze trzeba rozebrać zamek, zeszlifować/ściąć łebek nitu, reszta to zatrzaski no i jakimś ostrym narzędziem otworzyć miejsce składania/klejenia korpusu.
Po drugie w środku jest aż pięć mikro styków i dwa silniczki  ( 5K1 837 015 B ).  Są wersje co mają 4 mikro i jeden silniczek ( 6RD 837 015 A )
Więc cza jeszcze wiedzieć który z nich uległ uszkodzeniu, no i wtedy delikatnie go wydłubać, ta zalaną spoinę klejową.
Po trzecie musisz go zamówić, lecz nie licz na nasze allegro, pozostaje chińczyk  DJ1G AG29
Choć tu jakieś pseudo polskie sklepy, w co wątpię że u nas lokalizacja:

https://lulany.pl/darmowa-wysylka-5-sztuk-partia-dj1g-ag29-wodoodporny-przelacznik-mikroprzelacznik-pionowy-maly-limit-przelacznik-podrozy/

https://nowinky.pl/dj1g-ag29-wodoodporny-mikro-przelacznik-pionowy-maly-limit-przelacznik-skoku-oryginalny-s/

https://pl.aliexpress.com/af/DJ1G-AG29.html?tt=API&d=y&aff_platform=api-new-link-generate&origin=n&dp=370997-192359.3078272&SearchText=DJ1G+AG29&aff_fcid=6594b7ade87d4743b828c56785c0b0f2-1632670214975-00157-_pwaEmRN&aff_fsk=_pwaEmRN&sk=_pwaEmRN&aff_trace_key=6594b7ade87d4743b828c56785c0b0f2-1632670214975-00157-_pwaEmRN&terminal_id=7a008c5313de4d239924e46e56741279

Zazwyczaj na ruskich stronach było widać,że wymieniają jeden i ten sam,ale czy to reguła który odpowiada za światło sufitowe..

Tak to wygląda, to nie moje fotki, masz rozebrane obydwie wersje, on robi z dwóch jeden, wyjmując włącznik krańcowy z drugiego.




Więc jak dasz radę sam to ogarnąć, no to będę godny podziwu.
Oryginalny zamek kosztuje ponad 500 , skoro i tak się popsuł to lepiej chyba kupić zamiennik...
Ale z góry zaznaczam, cza dobrze wybrać, nie wiem czy to chodzi o najtańsze, a w trzech przypadkach polo sedan co ruscy opisywali były problemy  z tym 6RD 837 015 A
Dlatego jak widać na foto, gościu opisuje, że wymontował to z tego co kupił taaanio i mu wariowało, to rozebrał oba i przełożył ino krańcówkę, by z powrotem uratować oryginalny.
3
elektryka + centralny zamek / Odp: [6N] Centralny zamek ciągle "pompuje"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Poloklet dnia Wrzesień 22, 2021, 10:30:14 am »
Aby nie zakładać nowego wątku, podłączę się tutaj z prostym pytaniem:
Czy pompka może ulec takiemu uszkodzeniu, że włącza się przy otwieraniu, a przy zamykaniu "milczy"?
Dodam, że napięcia dochodzą ze sterownika: 12V na zewnętrznym pinie, raz na jednym, raz na drugim.
Czy jest sens to rozbierać aby naprawić jakis kontakt elektryczny wewnątrz, czy od razu kupować nową?
4
układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie / [9N] Wymieniony silniczek nagrzewnicy i awaria panelu ogrzewania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez damianprz dnia Wrzesień 22, 2021, 08:23:02 am »
Witam
Zakupiłem na Ovoko (z Litwy) silniczek nagrzewnicy do Polo 9N (okularnik) za 32 zł
nr części 0 132 801 207 2 (link)
część z Ibizy ale taki sam numer



Wcześniej ten stary silniczek był całkiem wymontowany, bo nie działał.
Wczoraj mechanik wpinał nowy silniczek i raz działał a raz nie. Dmuchawa coś zaczęła grzać trochę, ale słabo. Ale problem jest nowy inny:

Pokrętło przerzucania kierunku dmuchawy nie działa. Chodzi luźno i słychać jakby przeskakiwanie ząbków i nie zmienia kierunku. Dmucha tylko na szyby.
Od czego zależy to czy pokrętło ma opór czy nie i co  się mogło stać?

5
Car audio / Odp: [9n] Szumiące radio Sony DSX-A410BT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaco- dnia Wrzesień 22, 2021, 08:19:36 am »
Dzięki za odpowiedź. Który separator dokładnie wybrać? Polówka z 2002 roku.

Najpierw sprawdź bo może on tam jest ale jest nie podłączony. Lub jest uszkodzony wówczas trzeba go wymienić. Z tego co widzę w necie to radio ma taki tylny panel :



A więc separator byłby taki potrzebny :

https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-separator-antenowy-vw-seat-skoda-audi-5852616377

Szukaj odpowiedniego : https://allegro.pl/kategoria/car-audio-anteny-257407?string=SEPARATOR%20ANTENOWY

Ale też nie wiem jaką masz tą końcówkę od anteny bo czy masz wtyk tzw zachodni czy wschodni.

Wschodni masz w samym radiu. Może tam masz przejściówkę z zachodniego na wschodni :

https://allegro.pl/oferta/adapter-antenowy-przejsciowka-iso-din-prosty-9189177852

A jak masz już przerobione na wschodni to taki separator należy kupić :

https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-separator-antenowy-fm-din-samochodowy-9805915581
6
Car audio / Odp: [9n] Szumiące radio Sony DSX-A410BT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez piotrekq94 dnia Wrzesień 21, 2021, 07:52:45 pm »
Dzięki za odpowiedź. Który separator dokładnie wybrać? Polówka z 2002 roku.
7
Car audio / Odp: [9n] Szumiące radio Sony DSX-A410BT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaco- dnia Wrzesień 21, 2021, 10:50:11 am »
Witam wszystkich

Nabyłem polówkę z tym oto radiem. Radio odbiera tylko jedną stację RMF i do tego szumi/zakłóca je przejazd przez las czy samochód przejeżdżający obok. Antena fabryczna. Gdzie szukać przyczyny?

https://allegro.pl/kategoria/car-audio-anteny-257407?string=SEPARATOR%20ANTENOWY%20VW
8
Car audio / [9n] Szumiące radio Sony DSX-A410BT
« Ostatnia wiadomość wysłana przez piotrekq94 dnia Wrzesień 21, 2021, 09:10:55 am »
Witam wszystkich

Nabyłem polówkę z tym oto radiem. Radio odbiera tylko jedną stację RMF i do tego szumi/zakłóca je przejazd przez las czy samochód przejeżdżający obok. Antena fabryczna. Gdzie szukać przyczyny?
9
elektryka + centralny zamek / Nie działają świece żarowe 1.9 SDI AEY
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jacko_ dnia Wrzesień 20, 2021, 06:33:21 pm »
Mam problem z grzaniem świec w w.w silniku, w VW Caddy rocznik 1999. Kontrolka świec żarowych zachowuje się normalnie, tj. zapala się i po chwili gaśnie, jednak na świece nie trafia napięcie. Podejrzewałem najpierw duży przekaźnik z odchylaną pokrywą znajdujący się pod maską po prawej stronie grodzi, jednak okazał się sprawny (i chyba nawet nie służy do świec, ale nie jestem do końca pewien - jeśli ktoś wie, to fajnie jakby podzielił się wiedzą).

Przebadałem dziś przekaźnik R12 znajdujący się w skrzynce pod kierownicą. Testując na stole, okazało się, że jest sprawny. Rozebrałem go i oględziny też potwierdziły, że jest sprawny. Badając jego gniazdo natrafiłem na coś ciekawego:

- zwierając drutem duże styki w jego gnieździe (przy wyłączonym zapłonie), na świecach pojawiło się napięcie (to mnie najbardziej dziwi, bo przecież przekaźnik jest sprawny, a gdy jest włączony to opór styków mierzony multimetrem jest zerowy)
- na cewkę przekaźnika dochodzi napięcie - po włączeniu zapłonu i w trakcie pracy jest tam ciągle (niby na tym przekaźniku jest też pompa paliwa, ale po jego wyjęciu auto normalnie zapaliło)

Nie mam pomysłu, gdzie szukać. Skoro przekaźnik jest sprawny, a po zwarciu styków na świecach pojawia się napięcie, to dlaczego gdy przekaźnik jest włożony nie dzieje się nic? Przekaźnik na 100% się przełącza.
To normalne zachowanie, że ten przekaźnik (R12) jest włączony non stop podczas pracy silnika? W takim razie, czy jest coś jeszcze pomiędzy nim, a świecami? Może ten duży przekaźnik na grodzi ma z tym jakiś związek? Wygląda dokładnie tak, jak ten poniżej:

10
100 technicznych pytań do... / Uchwyt na kubek, brakujące sprężynki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mario_11 dnia Wrzesień 16, 2021, 09:41:18 pm »
Witam

Koleżance wypadły takie sprężynki z uchwytu na kubek/napój, za mocno wcisnęła i się rozsypał i one wypadły, jedną znalazła, da się je jakoś zakupić osobno czy trzeba kupować cały uchwyt.

Polo 9N 2009 rok OEM części 6Q0858602E

miejsce gdzie są te sprężynki



jak one wyglądają



Strony: [1] 2 3 ... 10