Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - madmax

Strony: [1]
1
układ kierowniczy / Pompa wspomagania 6N2 w 6N P&P?
« dnia: Maj 26, 2011, 08:46:29 am »
Jak w temacie, czy ktoś może jednoznacznie potwierdzić, że pompa wspomagania 6N2 z silnika AUD podejdzie bez żadnej rzeźby do 6N z silnikiem AKV? Odpowiedzi "chyba", "może", na 99%" nie specjalnie mnie satysfakcjonują  :grin: Dzięki za odpowiedź.

2
układ kierowniczy / Wymontowanie przewodów od wspomagania
« dnia: Grudzień 29, 2010, 07:42:02 pm »
Przedwczoraj, gdy wjeżdżałem do siebie na podjazd, nagle padło mi wspomaganie. Dzisiaj szukając przyczyny zauważyłem, że wokół łączenia części gumowej węża wspomagania z metalowymi końcówkami dochodzącymi do maglownicy jest bardzo mokro i lepko  :grin:  Rozszczelnił się któryś z tych przewodów doprowadzający lub zwrotny - stawiam na ten pierwszy ale obie metalowe końcówki są tak skorodowane, że ciężko jednoznacznie określić. Postanowiłem, że końcówki idą do śmietnika i zastąpie je nowymi. Problem tkwi w tym, że nijak nie mogę dojść kluczem do śrub, żeby odkręcić oba przewody. Gimnastykowałem się dziś pod autem i nie ma szans jakiegokolwiek ruchu. Dodatkowym utrudnieniem jest przewód hamulcowy, który zasłania swobodne założenie klucza nasadowego od strony koła oraz podłużnica. Czy ktoś, kto już z powodzeniem wyjmował te przewody mógłby opisać jak mogę ułatwić sobie dostęp do maglownicy a właściwie do tych dwóch śrub? W skrócie potrzebuję fachowego opisu co demontować, w jakiej kolejności i na co zwrócić uwagę, bo książki Sam Naprawiam i Zeszyty Serwisowe tematu dla mnie jasno nie przedstawiają a na forum się z tym nie spotkałem. Dopomóżcie  :beg:  :help:

3
silnik / Wyciek z miski olejowej
« dnia: Październik 14, 2010, 01:41:17 pm »
Panowie mam problem. Otóż zauważyłem wyciek oleju z auta. Początkowo myślałem, że to pocenie z uszczelki miski, które wreszcie przerodziło się w wyciek ale wczołgałem się pod auto i zauważyłem (tak na pierwszy rzut oka), że leje się spod korka spustowego. Spuściłem olej, zakupiłem nowy korek (stary był już skorodowany) z miedzianą podkładką, wymieniłem, zalałem olej i ucieszony poszedłem spać. Patrzę rano  :o  cieknie tak samo, korek w oleju, plama na ziemi itd. Wczołgałem się jeszcze głębiej pod auto :) wyczyściłem miskę i okazało się, że wyciek jest z dokładnie z tego miejsca pokazanego na foto (zapożyczone).

Miska musiała przegnić w tym miejscu ale żadnego najmniejszego otworka nie widać :angry2: Pytanie jest następujące...zmieniać miskę czy łatać? jeśli łatać to czym? Jeśli zmieniać to na ori używkę czy zamiennik? bo podejrzewam, że ori nówka mnie zakosztuje niemało. Miał ktoś już taki przypadek? Poradźcie.

4
Jako, że jestem związany już jakiś czas z klubem przedstawiam moje Polo 6N. Zakupione 23.11.2006r w Niemczech od Dr. Helmuta S. i własnoręcznie sprowadzone. Jestem drugim właścicielem i pierwszym w Polsce. Na początku do wymiany poszły płyny i części eksploatacyjne a auto miało pozostać seryjne. "Niestety"  :D  po zarejestrowaniu się na forum zamysł się zmienił i od tamtego czasu zmiany zachodzą w dość ślimaczym tempie z powodu braku wolnego czasu ale w miarę możliwości staram się coś działać.

Podstawowe dane:
Silnik: 1,4 8V – symbol AKV
Moc: 60KM
Kolor: czerwony flash LP3G
Rok produkcji: 1997
Przebieg aktualny: 165 100 km

Auto standardowo wyposażone w:
 :arrow: wspomaganie kierownicy
 :arrow: dwie poduszki powietrzne
 :arrow: ABS

W aucie jak dotąd zmieniłem:
 :arrow:  seryjny grill na „ohne emblem”
 :arrow:  tylne lampy na dymione Hella
 :arrow:  boczne kierunkowskazy na dymione FER
 :arrow:  przednie kierunkowskazy na białe Hella
 :arrow:  wąskie zderzaki na szerokie
 :arrow:  seryjne zawieszenie na kit amortyzatory MTS Technik oraz sprężyny Weitec -60/-60
 :arrow:  oryginalną gałkę zmiany biegów na pochodzącą z Octavii II
 :arrow:  oryginalne szare wnętrze na kompletne Samtschwarz
 :arrow:  zaciski hamulców pomalowane na czerwono
 :arrow:  bębny pomalowane na czarno
 :arrow:  oryginalne felgi z Polo GTI - BBS RS772 15x6" z oponami Bridgestone Potenza 165/50
 :arrow:  stalaki zimowe na alu Platin 13x5,5"
 :arrow:  zamontowałem wygłuszenie maski
 :arrow:  zamontowałem osłonę dolną silnika
 :arrow:  zamontowałem ori wiązkę oraz przełącznik świateł z opcją halogenów

Audio:
 :arrow:  radio VW Alpha na Alpine CDE 9846RM
 :arrow:  ori głośniki z podszybia wymienione na ori tweeter VW
 :arrow:  Phonocar Yellow 165mm w drzwiach
 :arrow:  wytłumienie drzwi matą Soudal
 :arrow:  montaż ori mocowań i kieszeni z miejscem na głośnik

Najbliższe plany:
 :arrow:  zdjęcie listew bocznych (done)
 :arrow:  znaczek POLO out (done)
 :arrow:  zamontowanie dokładki z 6N2 GTI (done)
 :arrow:  doposażenie auta w centralny zamek (done)
 :arrow:  klamki bez zamków + w kolor auta (done)
 :arrow:  oklejenie słupków
 :arrow:  podłączenie halogenów w szerokim zderzaku (done)


W dalszych planach:
 :arrow:  elektryczne szyby, lusterka
 :arrow:  wydech z nierdzewki
 :arrow:  modyfikacja i rozbudowa audio
 :arrow:  swap na coś z większą ilością kucyków ;)

Po drodze z pewnością jeszcze coś wpadnie do głowy i temat będzie uzupełniany.

Zdjęcia
Po zakupie auto wyglądało tak:

po rejestracji i pierwszym myciu ;)


Pierwszy zlot - Ślesin 2007 (gdyby była nagroda za najbardziej seryjne auto, na pewno była by moja  :crazy:  )


Po wymianie lamp i grilla autko zmieniło trochę swój emerycki charakter :)


W następnej kolejności zagościły 15" BBS z oponkami Continental

Kółka z racji dużego ET i szerokości jedynie 6 cali zostały sprzedane  :bye:

Zimą 2008/2009 zagościł szeroki tylny zderzak


Pewnego "sądnego" dnia w sierpniu 2009 do auta trafił kit MTS Technik -40/-35, który poprawił wygląd auta i sprawił wiele frajdy podczas szybkiej jazdy po zakrętach  :oki:


Gałeczka ze Skody Octavii II


W międzyczasie, zapomniany lecz niezwykle ważny element - klubowa wlepa!


Zima 2009/2010. Przytrafia się przedni szeroki zderzak z halogenami i po ustąpieniu mrozów ląduje na aucie  :cool2:


c.d.n.  :acute:

5
zawieszenie + hamulce / Ustawianie geometrii po wymianie łożysk
« dnia: Maj 16, 2009, 07:44:22 pm »
Jak w temacie. Czy powinno się to robić? Jak wyjeżdżałem z warsztatu nikt o tym nie wspominał. Zdaje mi się, że po wymianie łożysk auto prowadzi się znacznie gorzej. Przyglądałem się dziś na szybciora pochyleniu kół przednich ale deszcz mnie przepędził. Nie wiem czy to złudzenie, ale wychodzi mi, że koła są ustawione w "V" :) wiecie o co chodzi  :good:

6
zawieszenie + hamulce / Sportfahrwerke firmy JOM
« dnia: Marzec 26, 2009, 08:37:59 pm »
Przymierzam się do zmiany zawiasu, bo oryginał już niestety przejechał swoje a przy okazji mam plan by lekko auto opuścić  ;)  -40/-40mm w zupełności wystarczy i teraz chciałbym zakupić coś niedrogiego ale dobrej jakości. Nie wiem jak sprawuje się sprzęt GT Cupline ale w podobnej cenie jest kit firmy JOM a jak wiadomo robią niezłe "teile" do aut. Pytanie - czy ktoś miał do czynienia z kitem tej firmy? Jakość, wrażenia z jazdy itp. cokolwiek. Doradźcie albo odradźcie :)

7
pozostałe / Rozmiar klucza
« dnia: Listopad 29, 2008, 05:51:31 pm »
W skrócie... wypierdziało trójkątną uszczelkę znajdującą się między kolektorem a rurą od strony plecionki. Złapałem jedną nakrętkę i jest to jakaś 11, 12 czy 13 - nie jestem pewien i teraz pytanie, który konkretnie? :) bo muszę kupić taki nasadowy klucz. Pomóżcie :)

Przy okazji, czy nową uszczelkę czymś smarować dla uszczelnienia połączenia?

Strony: [1]