Wrzesień 21, 2019, 03:57:54 pm
VWPolo Klub

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - garbatymarcin

Strony: [1]
1
Sprzedam / [86/86c] Chłodnica ze zbiorniczkiem
« dnia: Sierpień 28, 2016, 05:41:40 pm »
Sprzedam chłodnicę ze zbiorniczkiem wyrównawczym, stan nowy, zamiennik firmy Modine. Zamontowaną mam taką w Derby, i spisuje się świetnie
400 zł do negocjacji plus wysyłka



2
Uwagi do forum / Propozycja regulaminu na Konkurs Polo Miesiąca
« dnia: Listopad 19, 2015, 06:48:03 pm »
Konkurs na Polo miesiąca służy wybraniu najciekawszego samochodu, będącego w posiadaniu członka forum Polo Klub Polska. Spośród zwycięzców za poszczególne miesiąca przewiduje się wybór Polo Roku.

Zgłoszenie samochodu

1.   Zgłaszane mogą być modele VW Polo będące własnością klubowiczów, jak i zwykłych członków forum
2.   Odpowiedni wątek, w którym można zgłaszać swoje samochody będzie umieszczony w dziale Styling / Fotki aut, w poddziale Polo Miesiąca. Swoje zgłoszenia będzie można składać przez cały miesiąc, pisząc posta zawierającego zdjęcia oraz link do tematu auta
3.   Dopuszcza się zgłoszenie z maksymalnie 3-ma zdjęciami, ukazujące auto czyste, w tym jedno zdjęcie pokazujące całokształt. Tło neutralne, nie odwracające uwagi od samochodu
4.   Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o nadesłanie zdjęcia w lepszej rozdzielczości bądź innej scenerii
5.   Warunkiem wymaganym do udziału w konkursie, jest posiadanie tematu na forum w dziale Styling / Fotki aut bądź w dziale Projekty Klubu oraz nasze Auta.

Głosowanie

1.   Głosować może każdy w dziale Styling/Fotki Aut na forum głównym w odpowiednim do tego temacie
2.   Dane auto może uzyskać tytuł Polo Miesiąca tylko raz w danym roku kalendarzowym. Inaczej mówiąc, auto które wygra konkurs na Polo miesiąca, nie będzie brane pod uwagę w następnych konkursach do końca roku
3.   Głosowanie rozpocznie się najpóźniej 3 dni po zamknięciu zgłoszeń, i trwać będzie kolejne 4 dni.
4.   Liczba głosów jaką można oddać będzie uzależniona od liczby zgłoszeń w danym miesiącu:
         do 4 aut - 1 głos
         5- 8 aut - 2 głosy
         8-12 aut - 3 głosy
         12 i więcej - 4 głosy
5.   W sytuacji remisu, urządzana jest jednodniowa dogrywka

Dodatkowe

1.   Uczestniczy konkursu zgłaszając się do niego, wyrażają zgodę na wykorzystywanie zdjęcia w materiałach reklamowych, stronach www, banerach i innych służącym celom promocyjnym.
2.   Zdjęcia nie będą i nie mogą być wykorzystywane w celach zarobkowych, bez pisemnej zgody właściciela.



Ok, coś takiego zmodziłem, jestem otwarty na propozycje, uwagi, konstruktywną (!) krytykę.



Propozycja Adka:
Cytat: "adek1983"
Proponuję takie punkty do tego co powyżej:

1. Zwycięstwo w konkursie Polo Miesiąca nie gwarantuje miejsca w kalendarzu.
2. Zwycięstwo w konkursie zapewnia miejsce w konkursie na zdjęcie do kalendarza.[Do wywalenia, razem z punktem 5. wyczerpuje temat]
3. Zgłaszający (właściciel auta) musi liczyć się zarówno z pochwałami jak i krytyką swojego zgłoszenia.[Do wywalenia, nie chcę innych postów w temacie niż organizatora]
4. W przypadku braku chętnych lub niskiej oceny co do jakości zgłoszeń konkurs w danym miesiącu będzie nie rozstrzygnięty.
5. Zwycięzca konkursu polo miesiąca otrzymuje:
 -  wyróżnienia w postaci miejsca na głównej stronie forum na artykuł o samochodzie [dostarcza wygrany]
 - możliwość startu w konkursie na auto do kalendarza
6. Startować może każdy Volkswagen Polo, bez względu na stan, stopień przeróbek o ile są własnością klubowicza/ki
7. Auta zgłoszone raz zostają automatycznie przeniesione do konkursów w dwóch kolejnych miesiącach, chyba że właściciel postanowi inaczej. Po 3 miesiącach auto zostaje usuwane. Aby uczestniczyć należy ponownie zgłosić samochód. Jako ponowne zgłoszenie traktowana jest również edycja posta![Do przedyskutowania, moim zdaniem można wywalić, niepotrzebnie wydłuża regulamin]
8. W sytuacji remisu, urządzana jest jednodniowa dogrywka
7. Auto może uzyskać tytuł "Polo Miesiąca" tylko raz w danym roku kalendarzowym
9. Dostarczane do konkursu zdjęcia nie mogą mieć rozdzielczości mniejszej niż:
:arrow: dla zdjęcia głównego 2480x1746 pixeli
:arrow: dla zdjęć dodatkowych 1600x1200 pixeli
Oraz wykonane powinny być aparatem, nie telefonem komórkowym.

* Zabronione jest nanoszenie znaków wodnych na zdjęcia oraz dokonywanie retuszu, mającego na celu ingerencję w wygląd pojazdu
*Apelujemy również o to, by zdjęcia zgłaszane do konkursu, nadawały się do dalszej publikacji- tzn. między innymi auto powinno być czyste i ukazane w względnie ciekawym kadrze  ;)
(piszę o tym, gdyz nie dla wszystkich jest to oczywiste, o czym świadczą zdjęcia przesyłane wcześniej- przedstawiające pojazd ubłocony po dach  :doh: )
[Do przedyskutowania. Telefony w dzisiejszych czasach są znacznie lepsze niż 5 lat temu, a ogarnięty operator potrafi zrobić niezłe zdjęcia, przynajmniej na poziomie podstawowego kompaktu]

10. Dodatkowo w zgłoszeniu można zaprezentować nie więcej niż trzy zdjęcia zgłaszanego samochodu.
11. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o nadesłanie zdjęcia w lepszej rozdzielczości oraz scenerii

Wykorzystałem istniejący regulamin jako podstawa. Myślę, że po scaleniu wyjdzie coś sensownego.

3
Powoli się przymierzam do wymiany chłodnicy u siebie, ale jako że stara działa, to się nie pali, zbieram natomiast wiedzę.

Chciałbym wymienić chłodnicę na większą, czy właściwie szerszą, na te szersze otwory mocujące, z wbudowanym zbiorniczkiem wyrównawczym.

Gdzie mam czegoś takiego szukać? Z jakiego samochodu dopasować, jaki rok, silnik?

Idealnie byłoby, gdyby całość była plug'n'play.

4
Derby / Garbate Derby '82 - kolejna aktualizacja :P
« dnia: Kwiecień 13, 2015, 06:56:23 pm »
Cóż, 7 marca, trochę pod wpływem chwili, stałem się posiadaczem VW Derby, będącego kiedyś własnością Pay'a, a trafił do mnie za pośrednictwem Elwisa.

Silnik: 1.3 3F
Moc: nigdy tak do końca nie sprawdzana, więc trudno powiedzieć.
Kolor: LA3A MarsRot
Data zjazdu z linii montażowej: 11 marca 1982
Przebieg: 254kkm w dniu zakupu

Koła i opony:
Było:
 :arrow: jakiś szrot na stali
 :arrow: BBS G40
 :arrow: Nankang 175/60/13
Jest:
 :arrow: RSL Mohag 13' 7j et26, pseudopolerowany rant, roto w kolorze nadwozia
 :arrow: Nankang 175/60/13
Plan:
 :arrow: felga 14 cali, trwają poszukiwania

Zawieszenie:
Było:
 :arrow: springi -40/-40
Jest:
 :arrow: amortyzatory i sprężyny ST Suspensions -60/-40, tył lekko podniesiony bo opona ocierała o rant
 :arrow: poszerzenie rozstawu tylnych kół o 1 cm na stronę dzięki dystansom pod piastę od Ko Zacka
Plan:
 :arrow: przód: gewinde lub kit z Golfa mk1 na zaadoptowanych zwrotnicach z powyższego
 :arrow: tył: gewinde z Golfa mk1

Układ hamulcowy:
Było:
 :arrow: seria na pompie starego typu z czujnikiem stopu w pompie
Jest:
 :arrow: pompa i serwo ze Szczura, krańcówka przy zespole pedałów (genderów...?)
 :arrow: nowe przewody miedziane
 :arrow: elastyczne przewody w oplocie Black Diamond
 :arrow: korektory siły hamowania
 :arrow: przód: zaciski VWII po regeneracji, pomalowane proszkowo w czerwony, nowe tarcze Mikoda GT Red i klocki Mikoda
 :arrow: tył: zaciski Bora/Golf mk4 po regeneracji, pomalowane proszkowo w czerwony, nowe tarcze Mikoda GT Red i klocki Textar
Plan:
 :arrow: przód: swap na tarczę 259mm

Wnętrze w szczegółach:
Było:
 :arrow: czarna deska, fotele w czarną szachownicę (na linii montażowej)
Jest:
 :arrow: brązowe wnętrze
 :arrow: brązowe fotele, kierowcy z regulacją wysokości
 :arrow: siłowniki maski
 :arrow: prędkościomierz z obrotomierzem
 :arrow: Fisher box na kasety
 :arrow: radio VW Beta
Plan:
 :arrow: ????

Wygląd zewnętrzny w szczegółach
Jest:
 :arrow: front derby w składzie: używana listwa i grill, nowe ori lampy Hella
 :arrow: lakier po zabiegu glinkowania i użycia cleanera, oraz wosk
 :arrow: listwy boczne na wysokości rantu tuż pod klamką
Plan:
 :arrow: ????

Aktualne bolączki wymagające pogłaskania
 :arrow: brak hamulca postojowego, zdjęte już wymiary by zamówić customową, pasującą do układu hamulcowego
 :arrow: rozrusznik do regeneracji
 :arrow: alternator do regeneracji
 :arrow: wymiana rozrządu, pompy wody
 :arrow: generalna blacharka, zaspawanie niepotrzebnych otworów pozostałych po ogarnięciu cleanlooka, lakierowanie całej budy
 :arrow: szyberdach... Tu nie wiem, co wykombinować. Faltdach to wycięcie środkowego wzmocnienia dachu, co osłabia konstrukcję...

Planowane zmiany:
 :arrow: swap na g40 w dalszej perspektywie
 :arrow: czarno-czerwone wnętrze, stołki z Corrado, licznik z obrotomierzem
 :arrow: rozpórka przód, góra, może też na dole, rozpórka na tył
 :arrow: 4x VDO: ładowanie i pobór prądu aku, ciśnienie i temperatura oleju (nie wiem jeszcze gdzie to wcisnę, może w tunel)
 :arrow: przyzwoite Car Audio
 :arrow: clean look pod maską, pokrywa na szerokość na aku, nagrzewnicę i bezpieczniki

Cóż, jak widać, moje plany trochę odbiegają od zamysłów poprzedniego właściciela, niemniej jednak weźcie pod uwagę fakt, że inny właściciel, to inna wizja samochodu. Jeden klasyk mi już wystarczy, vide Garbus ;)

Czas na parę fotek:


19.04.15 - wymiana sprzęgła

Auto odebrane od mechesa, ale co krok to kwiatek:
-wiatrak się nie włącza, i temperatura niebezpiecznie rośnie
-cieknie spod obudowy termostatu
-oleju jest stanowczo za dużo.

Potwierdzone zostało, że silnik to jednak 3f.
Namierzona została też usterka wiatraka, mechanik wyjmując skrzynię prawdopodobnie zawadził o wiatrak i obudowę termostatu, co spowodowało, że kostka się upierdzieliła, a spod termostatu cieknie. Dobrze chociaż że mam parę części ze Szczura i białasa.

8.05.15 - Majówka

Majówka przebiegła całkiem spokojnie, chcąc wypocząć, po prostu jeździliśmy tu i tam. Odwiedziliśmy Kopiec Kościuszki, a także domek letniskowy moich rodziców. Nie obyło się bez strat, ponieważ listwa na maskę, uzupełniająca front, po prostu odpadła...



Wracając do silnika, sprawdziłem rozrząd i jest ustawiony ładnie na znakach, rozebrałem przepływkę, okazało się, że obudowa filtra powietrza miała ponawiercane otwory od spodu(!), niemniej jednak, nie uważam, by to miało wpływ na osiągi silnika. Zalepiłem otwory pałertejpem, i jak na razie spokój. Co do samej przepływki, to nie jestem pewien, ściażki wyglądają okej, ale sami oceńcie, nie bardzo wiem, czego mam się spodziewać.



9.05.15 - Kolejne fanty

Udało się zebrać kilka części w jednym miejscu, to też i wrzucam ;)

Znaczki 8v, nie wiem jeszcze, który założyć, ale raczej ten prostokątny wpadnie. Z ciekawszych fantów: licznik z obrotkiem, poszerzenia pod piastę tylnej osi od Ko Zacka, korektory siły hamowania z Seata chyba, zestawy montażowe zacisków, aluminiowa pokrywa zaworów sprowadzana z DE, no i rarytasik: nowe (!) oryginalne (!) lampy Hella, które komuś przeleżały na półce kilkanaście, kilkadziesiąt lat! I to 20 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania.




11.05.15 - Paczka!

Grill z niemcowni, jeszcze zapakowany



24.05.15 - Spot PKP w Bonarka City Center

Jak co niedzielę, mieliśmy spot w Krakowie, a że było jeszcze nieco chłodnawo, to spotkaliśmy się na parkingu podziemnym w Bonarce. Obecni byli Kubrick, Franz, Darek i Prezes_Kołodziej.



25.05 - 04.06.15 - Przygotowania na Zlot[/b]

Rozbiórka zaczęła się w poniedziałek, wyleciała przepustnica, przepływomierz, pompa z serwem, pedały, zawieszenie, półosie oraz przewody hamulcowe. Udało się w końcu położyć większą część przewodów hamulcowych, razem z korektorem siły hamowania.
Widać także, w jakim stanie były szczęki jednego z hamulców, jeden z klocków na przodzie też praktycznie nie istniał.
Położyłem kolejne przewody, do tyłu, a także zacząłem składać zawieszenie.
Przyszły mi także przewody elastyczne w oplocie, całkiem fajna rzecz, nie obyło się jednak bez zgrzytu, na szybkości potrzebowałem kupić śruby przelotowe do tylnych zacisków, na szczęście Fox poratował. Z pomocą znajomego, który wymienił mi łożysko w jednej z kolumn, oraz pomógł składać auto na godziny przed wyjazdem, udało się pojechać na zlot ;)
Zamontowane zostały: nowe przewody hamulcowe sztywne oraz elastyczne w oplocie, regenerowane zaciski VWII z przodu oraz z bory/golfa mk4 z tyłu, tarcze Mikoda GT Red, klocki Textar i Mikoda, korektory siły hamowania, tłumik układu kierowniczego, zawias ST Suspension -60/-40 zbity na -50, elementy zawieszenia zostały wymienione na nowe bądź wypiaskowane i pomalowane, a także kółka RSL Mohag od Kondzia, z pseudopolerowanym rantem i rotorem w kolor, obute w Nankangi 175/60/13
Auto fajnie usiadło, co można zobaczyć na zdjęciach ;)



4.06-7.06.15 - Zlot w Ślesinie[/b]

Ślesin, Ślesin i po Ślesinie. Zabawa przednia, czekam na następny zlot z Polo Klub Polska ;)
Auto udało się skończyć na godziny przed planowanym wyjazdem, głównie dzięki pomocy Michał Ghany i jego MGHGarage. Na chwilę obecną Derbiak ma nieco wyższy tyłek, jako że tylne zawieszenie okazało się być nieco za miękkie, i opona ocierała o rant nadkola, jest już sposób by to ogarnąć ;)



21.06.15 - Spot PKP pod Kraków Plaza

Kolejny spot, trochę mało polówek, ale parę osób przyjechało dupowozami. Obecni: Franz, Prezes_Kołodziej, Kaśka i Kubrick

Przy okazji, Derbiak w końcu został przerejestrowany ;)



8.07 - 9.07.15 - Działamy z frontem Derby

Jak parę osób wie, na zlocie odebrałem maskę z listą do frontu Derby, mam więc już kompletny ładny przód ;) Czas więc coś podziałać, podjechałem do kumpla, który mi okleił maskę na czarny połysk, następnego dnia założyłem grill i nowe lampy. Przykleiłem też listwę. Maska się odróżnia, ponieważ nie miałem jak zamocować tej listwy do starej maski, a skoro by się owa maska odróżniała, to czemu by nie? Rozwiązanie tymczasowe, i nawet mi siadło.



10.07.15 - Myślenickie Klasyki Nocą

Mała wycieczka do Myślenic na spotkanie z innymi właścicielami klasyków. Po powrocie spotkaliśmy z Frankiem naszego znajomego z Krakowskich Klasyków Nocą, niejakiego Dzidzię od Jetty mk1.



11.07.15 - Wash It Day: KKN i Kuro Detailing

Czas nastąpił na choć lekką poprawę zewnętrznego wizerunku auta, tym razem, pod tytułem lakier. W ruch poszła piana aktywna, szampon, glinka, cleaner, ultimate compound i wosk. Auto teraz prezentuje się nieco lepiej ;)



5.08.15 - Naprawa ramek reflektorów

Zebrałem się w końcu, aby podjechać do MGHgarage. Chciałem pospawać ramki reflektorów w pasie przednim, które kiedyś zostały nacięte, by przeprowadzić parę kabelków. Michał ramki pospawał, oczyścił i prysnął podkładem. W końcu lampy się (tak bardzo) nie trzęsą!
Zostały też założone gumy wydechów, ale niestety nie zrobiłem fotek....



15.08.15 - Wiązka elektryczna pod deską

Wymiana starej wiązki elektrycznej u Bruczyka. Zamontowana była rzeźba z 2f, i to grubo porzeźbiona. Bardzo gruba rzeźba, cieszę się, że mi się to nie zwarło, nie zapaliło... W końcu oryginalne przełączniki działają, pozycja mi się świeci wtedy kiedy powinna, stop też jest, wsteczny zatrybi, jak się wymieni czujnik w skrzyni.

Na dniach wrzucę fotki z poskładanego tymczasowo wnętrza, gdzie jest już oryginalny przełącznik migaczy i wycieraczek, trzeba jeszcze do końca ogarnąć kabelkologię, radio, i założyć kieszenie pod deskę.



16.08.2015 - Spot PKP

Cotygodniowy spot PKP w Krakowie. Zawitał nowy kolega Arek ze swoim Foxem. Podobno od stycznia zrobił nim 50.000 km co jest naprawdę ogromnym przebiegiem, zwłaszcza, że ma podobno cięte sprężyny...



16.10.15 - Wymiana termostatu

Nie byłbym sobą, gdybym nie zrobił małych zakupów, i nie rozgrzebał pół silnika w deszczu. Termostat był do wymiany, razem z obudową, więc kupiłem odpowiednie cześci, i zabrałem się do roboty. Przy okazji wymieniłem przekaźnik od wycieraczek, susząc pozostałe, oraz je przeniosłem. Może już nie będą moknąć. Auto poskładane i odpowietrzone zostało po 4h od rozpoczęcia, i udało się, ogłaszam sukces, nic nie się nie zje*ało. Chyba. Albo jeszcze. Kto wie. Jakby nie patrzeć, udało się potem objechać trasę Kraków - Łódź - Kraków bez zająknięcia, choć i tak się okazało, że auto wciążsię niedogrzewa, a obudowa cieknie. Zapomniałem uszczelnić silikonem...


25.10.15 - Spot PKP

Kolejny spot Polo Klub Polska w Krakowie, razem z dwoma nowymi nabytkami w postaci dwóch dwaefek. Jedna całkiem zwyczajna, druga już trochę mniej.
Co ciekawe, każde auto na zdjęciu ma inny silnik, a więc od lewej idąc mamy: HZ, MH, AAV, PY G40 i 3F


6.1.16 - Spot PKP Małopolska/Śląsk w Olkuszu

Prawie noworoczna wycieczka do Olkusza na trochę spontaniczne spotkanie Polo Klub Polska







12.1.16 - Nowe fanty

Derby ładny ma widok, prawda? A widok będzie nie tylko na barwnie przyozdobioną ścianę nowego domku, ale także na na coś innego.


W nasze ręce wpadła także całkiem przyjemna kierownica CISA, jej średnica to około 32 cm. Jak widać będzie ona wymagała ponownego obszycia, a także adaptera do naby, ponieważ kierownica posiada 7 otworów montażowych, a ogólnodostępne naby tylko 6. Chcąc zrobić jak bozia nakazała, nie będzie żadnego druciarstwa, zostanie zlecone wykonanie adaptera firmie CNC.


Oczy będzie prawdopodobnie cieszyć także konsola FOHA, jakkolwiek jej montaż nie jest jeszcze przesądzony. Mam tutaj asymetryczną konsolę środkową, przeznaczoną specjalnie do modelu 86c.


Mamy więc konsolę środkową, a w niej znajdą swój nowy dom wskaźniki VDO. Voltomierz, a także wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju. W komplecie oczywiście z ramką, choć skoro montaż konsoli nie jest pewny, może jakoś inaczej je zamontuję....?


Miło będzie także czasem za coś chwycić, zwłaszcza wysiadając z auta. Mamy więc do dyspozycji oryginalne klamki VW, pokryte chromem. I jest to oryginalny chrom, a nie zamienniki, czy pochromowane po zakupie. Te klamki są fabryczne, prawdopodobnie z Golfa bądź Passata. Z tych dwóch kompletów wybierzemy najlepszą parę. Druga para została zaklepana przez Ko Zacka, więc niestety... ;)


Skoro już wysiedliśmy, czas spojrzeć pod maskę. Tam zobaczymy jedną z pokryw zaworów Motorsport na 3 śruby druga jest też zaklepana przez Ko Zacka. Jeszcze nie mam pomysłu, jak ją pomalować, może wy macie jakąś propozycję? Ale serio, nie mam pomysłu, pomóżcie...


Koła to jeden z ważniejszych elementów samochodu, często to decydujący czynnik o tym, jak auto będzie odbierane. Niestety, nowych kół jeszcze nie mam, są w planach. W międzyczasie obok nich zawita jeden z kompletów chlapaczy. A co, obniżmy wizualnie auto ;) Komplet po lewej to oryginalne i dedykowane wyroby VOTEX, w tym jedna para do Polo 86c, a druga zdaje się jest do Passata. Drugi komplet, z prawej, to zamienniki dostępne na alledrogo po 20 zł za parę.


18.1.2016 - Wizyta na Śląsku

Mała wizyta u Bruczyka, który trochę pomógł, ale i ja pomogłem. Przy okazji też umyłem auto ;)
Kolejne fanty powoli w drodze, ze względu jednak na kwestie ode mnie niezależne, ich montaż będzie raczej na przyszły sezon.
Polo Classic jest własnością Kamaza, i jest to chyba jedno z pierwszych zdjęć tego auta na forum :D


8.2.2016 - Faltdach

Nowy fant się pojawił, nie wiem jeszcze czy będę go montować. Z jednej strony trochę ingeruje się w konstrukcję auta, z drugiej zaś strony wiele osób mówi, że nic złego się nie dzieje. Cóż, może sam się niedługo przekonam


27.02.16 - Walka z felgami

Czas się zająć felgami przed sezonem.  Plan zakłada zmianę dotychczasowych trzynastek na jakieś sensowne felgi o 14 calach średnicy. Uznałem jednak, że moje Mohagi są niestety troszkę zaniedbane, postanowiłem je odświeżyć, więc felgi umyłem i zabrałem się odświeżenie rantu. Poniżej widać efekty. Jutro kontynuacja walki, ale podejrzewam, że będę musiał jeszcze trochę się pobawić grubszą gradacją, jeszcze widać wżery.

Po kolei: felga brudna, umyta, i po potraktowaniu rantu felgi papierem o gradacji 500.


5
nadwozie + wnętrze / Re: [6N] Czemu lampy tylnie odstają
« dnia: Wrzesień 25, 2014, 02:51:29 pm »
Jeśli założyłeś lampy z 6n2, to one fabrycznie nie pasują, trzeba rzeźbić lapmę. Odpowiedni poradnik masz w manualach. Jeśli są to lampki z 6n, czyli przed dużym liftem (bodajże wrzesień '99), to coś masz nie halo, porób zdjęcia, może coś poradzimy.

6
Auta sprzedane/ kasacja / [86c] Szczurek Garbatego
« dnia: Sierpień 20, 2014, 08:08:24 pm »
Cóż, zielonej 6nki już jakiś czas nie ma, ale podczas Ślesina napaliłem się, by znowu wrócić do Polo, zwłaszcza po sprzedaży zielonej 6nki jakoś w lutym. Po parunastu dniach po zlocie przyjechałem ze Śląska czerwonym 86c. Oto i Szczurek:



Auto kupione 18 maja 2014, wytrzymałem jakieś 3 miesiące bez Polo, ale cóż, autko sympatyczne ;)

Model: 86c
Rok produkcji: 1987
Wersja: Fox
Kolor: czerwony
Silnik: HZ

Ogólnie, trochę rdzy tu i tam, nadkola tylne oczywiście zjedzone, trzymają się na sierpach, ale auto jest na szczęście proste i bezwypadkowe, co może dziwić jak na 27 lat. Poza nadkolami muszę rzucić okiem na progi, w jakim są stanie, zasłaniają mi je niestety nakładki, i nie wiadomo, co pod nimi się znajduje. Jeden twierdzi, że będzie ok, inny, że będzie tragedia. Zdejmiemy, zobaczymy. Wymiany wymagają drzwi kierowcy i pasażera, tylna klapa i prawy błotnik. Mechanicznie... Cóż, do wymiany był alternator, właściciel stwierdził, że ten gwizd, szum, to łożysko alternatora, ale o tym za chwilę...

Auto na dzień dobry wymagało przeglądu, co wiązało się z naprawą hamulca ręcznego, były zerwane linki. Rozeznanie o co chodzi, jak to się je, małe zakupy, i naprawa późnym wieczorem, oczywiście nie obyło się bez wkurzonych sąsiadów wrzeszczących z balkonu, że spać nie mogą ;P Razem z Franzem, ten blondynek na zdjęciach, udało się to ogarnąć, choć trochę z tym było walki. Z Prezesem Kołodziejem założone zostało przeciwmgłowe na tył, choć przyznam się szczerze, że bardziej ja mu pomagałem, niż on mi, z zasady nie bawię się prądami elektrycznymi. Na przeglądzie, facet nawet na nie nie popatrzył, chyba nie wiedział, gdzie się włącza :D Trzeba było kupić też jakieś oponki, bo na każdym kole była inna, i nie chciał mi facet wbić przeglądu. Na szczęście i to udało się szybko ogarnąć.



Ogólnie, auto dość długo czekało na rejestrację, ponieważ był problem z papierami. Ogólnie, jedna z umów była kserem, a że na jej podstawie byłą określana ciągłość właśności, to taki wałek, trzeba oryginał. Po tygodniach spędzonych na telefonach, wizycie pod Częstochową, w skrzynce znalazł się w końcu oryginał, a po kolejnych tygodniach, 31 lipca, na stole wylądowały nowe, krakowskie blachy.

Auto miało niestety nieco więcej mankamentów mechanicznych, niż tylko zerwane linki ręcznego i łożyska alternatora. Alternator był zdechnięty, dosłownie, zamiast ponad 14v, dawał niecałe 12v, i to także na wyższych obrotach. Ze względu na stare radio sony, które ostatnio wyleciało, po dwóch dniach auto nawet nie chciało zapalić. Standardem było odpinanie klemy na jakikolwiek postów dłuższy niż godzina :P Pewnie będzie też trzeba niedługo wymienić akumulator, zdziwiłbym się, gdyby takie mocne rozładowanie na niego nie wpłynęło. Niepokojący dźwięk łożyska, czy czegoś podobnego znalazło źródło nie w alternatorze, ale w pompie wody, która już czeka na wymianę. Przy okazji zmiany opon pod przegląd, okazało się, że jeden z gwintów piasty przedniego lewego zawieszenia jest totalnie zniszczony i nie ma jak dokręcić koło, to też i piasty czekają na wymianę. Cieknie niestety także skrzynia biegów, co także wymaga interwencji.

Ogólnie plan jest taki, że chcę tym autem pojechać na Topornię, więc termin nieco nagli, mam 3 tygodnie by to ogarnąć. A trochę tego jest....

Plan do wykonania na Topornię:
 :arrow: wymiana simmeringów skrzyni biegów
 :arrow: wymiana oleju skrzyni biegów
 :arrow: wymiana oleju silnikowego, płukanka
 :arrow: wymiana pompy wody z paskiem rozrządu
 :arrow: zwrotnice, jarzma przód i tył, tylna belka, pokrywa zaworów do piachu, i pomalowanie czymś sensownym
 :arrow: regeneracja zacisków vwii, swap tylnych hamulców na tarcze: czopy, jarzma z GII GTI, zaciski z Golfa mk4, Bory, ogarnięcie ręcznego
 :arrow: wymiana zawieszenia na obniżenie ST-Suspensions -60/-40, nówka sztuka
 :arrow: wymiana piast, łożysk, osłon przegubów, osłon tarcz
 :arrow: poliuretany w wahacze
 :arrow: wymiana przewodów hamulcowych
 :arrow: montaż gniazda zapalniczki
 :arrow: wrzucenie kubłów z Corrado, po Toporni jadą do tapicera, by je na nowo obszył
 :arrow: kierownica sportowa z nabą
 :arrow: ogarnięcie alusów, opon. Jedno i drugie kupione, mam nadzieję, że opona nie będzie trzeć z tyłu o rant....

Jutro następne zakupy, na dniach dostanę zawias, opony, a w weekend auto wjeżdża na kanał i zaczynamy nieco grubszą zabawę ;)

7
MAŁOPOLSKIE / [Kraków] Plaza niedziela, okolice godziny 20
« dnia: Czerwiec 09, 2013, 05:52:53 pm »
Wygląda na to, że Plaza w niedzielę będzie naszym regularnym spotem, więc nowy temat się przyda.

Zapraszamy pod Kraków Plaza dzisiaj na 20.30 :)

8
Polecam / [Małopolskie] Kraków, Andrzej Folta
« dnia: Grudzień 22, 2011, 06:37:10 pm »
Witam,
Chcę polecić warsztat pana Andrzeja Folty, ul. Jasielska 14, tuż obok Góry Borkowskiej. Specjalizuje się w Volkswagenach oraz Audi, robi także inne samochody, dzisiaj u niego widziałem BMW 318. Jest jednym z lepszych mechaników jeśli chodzi o stare VW Garbusy (mojego 1302 z 1971 roku zna od podszewki, robił generalny remont płyty podłogowej). Dzisiaj u niego byłem z Polówką, wymiana oleju, linek hamulcowych do tyłu i regulacja ręcznego (plus jakieś tam pierdoły), za 320 zł. Robota wykonana profesjonalnie, niestety nieco drogo sobie liczy. Jak to z takimi warsztatami bywa, trzeba dzwonić i umawiać się, bo bywa zawalony robotą.

Strony: [1]