Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - rumcajs25

Strony: [1]
1
Ciekawostki Motoryzacyjne / Tak sie robi "bezwypadkowe" auta
« dnia: Luty 15, 2015, 05:38:32 pm »
Link na ktorym pokazana jest rzezba hJundaja ktory dawno powinien byc przerobiony na żyletki, magik całkiem dobry w fachu bo elementy calkiem niezle spasowane, pomijam fakt ze strach takim autem jezdzic ale gosc ma talent trzeba przyznac  :crazy:
http://www.autokrata.pl/news/tak-sie-ro ... zok_a22095

2
Nazwa czynnosci:Montaz zegarów z golfa IV do polo
Model samochodu:Polo 6n
Rocznik:98 (po małym lifcie)
Potrzebne materiały:
-srubokręt krzyzak
-klucze torx
-2 noze do podwazenia wskazówki w liczniku
-ładnie dopasowany kawałek papieru badz folii zeby włozyc ja pod wskazówke (bez tego porysuje sie tarcza)
-lutownica (kolbowa)
-licznik z golfa mkIV do 220km/h europejski, bez MFA o numerach 1JO919860 (przy zegarach z MFA nie bedzie mozna ustawic zegarka)
-czteropak dla lepszego myslenia  :crazy:
-szlifierka katowa z tarcza
Czas wykonania:w moim przypadku ok 30min
Przewidywany koszt:w moim przypadku 125zł-koszt licznika + wysyłka ale mozna tez taniej.
Sposób wykonania:
Od razu zastrzegam ze bede posługiwac sie fotkami z neta bo niestety podczas montazu zegarów nie robiłem foto, bo nie myslałem ze bede robic manuala  :blush2: Ale do rzeczy, jak mamy juz zakupiony licznik z golfa o parametrach takich jak wyzej mozemy zabrac sie za jego przerobke, aby pasował do polo 6n. W moim przypadku po podłaczeniu zegarów we wtyczke po przekreceniu kluczyka zapaliła sie i migała jedna kontrolka ktora nie powinna mianowicie ta:

wiec trzeba ja wylutowac, aby to zrobic zabieramy sie za "rozdziewiczenie"  :D  naszego licznika aby to zrobic odkrecamy wszystkie małe srubki na torx na tylnej klapce, jesli licznik rozbierany jest pierwszy raz srubki beda zaplombowane jakims lakierem, gdy juz sciagniemy tylna klapke, trzeba płytke z całym sercem licznika wypiac z zatrzasków i poprostu wyjac, kładziemy na stół i mamy juz ładnie rozebrany licznik, aby dobrac sie do tej kontrolki trzeba sciagnac tarcze licznika ze wskazówkami ale ja jako powiedzmy dosc leniwy postanowiłem ograniczyc do minium rozbieranie licznika, wiec wziałem 2 noze i zaczałem podwazac wskazówke od obrotomierza (ale wczesniej zaznaczamy sobie ołowkiem jej polozenie aby potem wskazania obrotomierza były prawidłowe) wskazówka co prawda poszła do gory ale pojawiło sie nie ładne zadrabanie na tarczy, musiałem wziac cos pod wskazówke, ja miałem akurat pod reka kawałek folii babelkowej wiec rozdarłem kawalkiem ok 2-3cm i włozyłem pod wskazówke wtedy znow wziałem noze i zaczalem podwazac w ten sposób
sciagajac wskazówke nalezy to robic delikatnie i z wyczuciem zeby nie pekła! Gdy wskazówka zejdzie podnosimy tarcze i ukazuje nam sie taki sam widok jak na tym foto tyle ze po drugiej stronie:
sprawa jest prosta nalezy zobaczyc w ktorym okienku jest dioda ktora odpowiada za podswietlanie tej ikony ktora pokazałem wczesniej i ja wylutowac, gdy ja wylutujemy to składamy licznik w odwrotnej kolejnosci i teraz uwaga zakładajac wskazówke wciskamy ja gdzies w skali obrotomierza i przekrecamy w lewo w ta pozycje ktora sobie zaznaczylismy ołowkiem, teraz jeszcze trzeba cała obudowe z zewnatrz wyrównac, chodzi mi o mocowania licznika ktore sa w golfie nie pasuja pozatym licznik z nimi nie wchodzi, wiec wyrownjemy te uchwyty na dole i licznik juz jest gotowy, teraz bierzemy sie za wyciagniecie naszego ori licznika, odkrecamy 2 sruby na krzyzak i sciagamy dolna i gorna osłone stacyjki/kierownicy, przy gornej trzeba uwazac na manetki i przy okazji zeby jej nie połamac. Opuszcamy kierownice na max w doł i mamy 4 sruby ktore trzymaja blende licznika( 2 sruby beda widoczne i mozliwe do odkrecenia po sciagnieciu obudowy stacyjki i opuszczeniu kierownicy) nastepnie wyciagamy blende licznika odkrecamy licznik (2 sruby na gorze) odpinamy wtyczke podłaczamy licznik golfa i sprawdzamy czy wszystko działa, zeby nie było ze cos nie działa nie tak jak to ja miałem powiem od razu ze podczas zaciagania recznego zyskujemy sygnał ostrzegawczy zeby nie zapomniec o nim  :D, gdy wszystko działa prawidłowo wciskamy licznik w deske wchodzi w miejsce ori na wcisk bo jest wiekszy, nie wypadnie bo trzyma go blenda licznika, zakładamy blende zakrecamy ja nastepnie obudowe stacyjki i licznik mamy gotowy.
Co zyskujemy?
-Ładne niebiesko czerwone podswietlenie i piszczałke od recznego  :crazy: Zeby nie było nieporozumien ten manual tyczy sie polo po małym lifcie! do przedliftowych tez mozna sie zasugerowac ale jest wiecej kosztów i roboty. Jesli ktos jest juz naprawde zdecydowany i wybiera licznik niech sie do mnie zgłosi na Pw pomoge, zeby przez pomyłke nie kupił licznika z MFA, przekłaka licznika jest naprawde prosta i wiecej czasu zajeło mi napisanie tego manuala niz zalozenie licznika  :lol:
Pozdrawiam  :D
Jeszcze takie małe info co do zegarów, ktore zapodał sieman0:

Pierwsze 3 cyfry oznaczają model:
1J0 xxx xxx = Normalny prędkościomierz
1J5 xxx xxx = prędkościomierz z chromowanymi pierścieniami (tylko w połączeniu z CAN)

Środkowe trzy znaki są do kontroli:
xxx xxx = 919 bez CAN-Bus (do roku modelowego 2000)
xxx XXX = 920 z CAN-Bus (od roku modelowego 2000)

Trzy ostatnie cyfry oznaczają cechy:
xxx xxx 8xx = wyświetlacz w km / h
9xx xxx xxx = wyświetlacz w MPH

1J0 to czarne
1J5 to srebrne
919 - bez CAN
920 z CAN
8 to w km/h
9 to milach
0 to bez mfa
2 to mfa
4 to fis
5 - immo 2
6 immo 3
bez literki - silnik 1,4
A- benzyna
C - diesel

3
6N / Polo 6n by rumcajs25
« dnia: Maj 07, 2012, 11:00:31 am »
Dane fabryczne
Model: Polo 6n1
Rok produkcji:1998
Nadwozie: 5 drzwiowy
Silnik:1.4 APQ 60KM
Kolor:LD5D Chagallblau

Wyposażenie seryjne:
 -wspomaganie kierownicy
 -2x airbag
 - elektryczne szyby
 -centralny zamek
 -elektryczne regulowane światła
 -dzielona tylna kanapa z zagłowkami
 -głośniki w drzwiach


Audio:
 -4 ori głośniki beta 2 w podszybiu 2 w drzwiach
 -radio JVC kdg342


Przeprowadzone zmiany/modyfikacje
 -polerowana pokrywe zaworów
 -usniecie dziur w podłodze i konserwacja podwozia
 -biale przednie kierunkowskazy
 -pomarańczowe boczne kierunkowskazy zmienione na dymione FER
 -tylne lampy 6n2
 -welurowe dywaniki z obwódka pod kolor auta
 -podswietlenie deski zmienione na niebieskie ledowe
 -licznik z golfa mk IV
 -gałka z mieszkiem z octavii II
 -naprawa centralnego zamka
 -dolozenie pilota do centralnego
 -alufelgi borbet T 14' 6J
 -szerokie zderzaki
 -halogeny
 -zmieniona tylna klapa bez rdzy
 -zawieszenie MTS 40/40 springi Eibach Pro Kit
 -listwy 6n2 w kolor nadwozia
 -klamki w kolor nadwozia
 -lifty przedniej maski
 

Planowane zmiany:
 -fotele kubełkowe podgrzewane z 6n2 z niebieskim wypelnieniem
 -montaż tunelu z 6n2
 -panel nawiewów z 6n2
 -byc moze radio gamma z ori zmieniarka
 -elektryczne lusterka z 6n badz 6n2
 -przerzucenie przycisków od el. szyb w tunel z przyciskami ori 6n2 badz polo classic po lifcie
 -dołozenie orginalnej klimatyzacji lub climatronic
 -zegary z passata b5 full FIS lub 1/2 FIS bez CAN
 -konserwacja podwozia barankiem
 -głosniki w tylne drzwi
 -lampka wnętrza z podświetleniem ambiente z Passata B5 W8
 -podgrzewane dysze spryskiwaczy
 -swap tylnej belki z tarczami
 
Poczatkowy wyglad

Z czasem polo sie zmieniało i nabierało wygladu, foty na kolejnych stronach tematu
październik 2012
Gałeczka z mieszkiem z octavii II

Zmiana podswietlenia na niebieskie ledowe
srodkowy panel:

włacznik swiateł:

No i drobna rzecz ale jakże wazna formowa wlepa

I adres strony na grilu

No i na zime polo dostało zimoweczki Semperit Master Grip 155/70/13 2 z 7mm bieznika i 2 z 6mm bieznika,
Kolejny modzik  
Czyli licznik z golfa mk4  

Foto ze zlotu PKP Ślesin i wyglad na rok 2014



Pozdrawiam i czekam na opinie
Rumcajs

Strony: [1]