Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Wolga85

Strony: 1 [2] 3 4 ... 55
16
silnik / Odp: [9n3] 1.9 TDI, chwilę kręci zanim odpali.
« dnia: Marzec 16, 2019, 08:42:47 am »
Powodów może być kilka. Pierwsze czy sygnał z czujnika położenia wału i wałka rozrządu są prawidłowe i obecne (VCDS lub VAGcom ) plus sprawdzenie ewentualnych błędów. Drugi problem jaki może być to brak paliwa (musi nabić w kanały i węże ,wypchnąć powietrze). Można założyć przezroczyste węże paliwowe od filtra do  Tandem-pompy i obserwować czy na postoju nie schodzi paliwo do filtra z pompy i musi sobie zaciągnąć. Trzecia możliwość to oringi na pompkach.  Jak będzie stwierdzone że tu jest problem ,to przed założeniem nowych weryfikacja stanu gniazd pompek. Często gniazda są rozjechane lub tylko z ostrymi rantami. Założenie nowych gumek bez spolerowania rantów kończy się ich pocięciem nieraz problem się nasila mimo ich wymiany (pocięte przez ranty są bardziej nieszczelne niż stare).

17
Możesz podać spokojnie 16V na aku od 16.5 V wywala błędy w modułach. Tylko nie na długo bo wygotujesz akumulator max 15 -20 min i wcześniej musi być naładowany na max bo będzie ciągnął kilkanaście-kilkadziesiąt amper.

18
układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie / Odp: [9N] Parowanie szyb
« dnia: Listopad 09, 2018, 01:55:58 pm »
Sprawdź klapę obiegu wewnętrznego. Ten sam problem co z klapą sterowania temperatury V68.  Często też się zdarza że jest źle pozakładana. Tam są dwie klapy sterowane ze wspólnego siłownika. Jedna ma się otwierać a druga zamykać. Można je źle złożyć i będą się otwierać tylko w części. 

19
silnik / Odp: 1,4 TDI 80km BMS z filtrm DPF na co zwrócic uwagę?
« dnia: Wrzesień 20, 2018, 08:32:41 am »
A jak szukasz oszczędności to benzyna z LPG. Dobra instalacja szybkie wtryski korekty po OBD  ogarnięty instalator i masz spokój plus cieszysz się za pałną butle płacisz ponizej 100 Pln.

20
elektryka + centralny zamek / Odp: [9n] Problem z akumulatorem
« dnia: Sierpień 28, 2018, 08:53:24 am »
Kiedy przestaniecie pierd@!$#! że aku za duży nawet 100Ah by naładował. W 1.4 tdi alternator jest wstanie dać 100/120A!!! W maluchu polonezie tak było tam było słaby alternator 15A a dramat był na prądnicy (na wolnych prawie nie ładowała a przy 2000-3000 dawała max 10-15A). Polo 9n ,szególnie telepiąca się wersja z 1.4 tdi, ma problem urywającym się kablem od zasilania regulatora ładowania (mała wtyczka dwu-pinowa). Objawem tego jest brak kontrolki ładowania bez zapalonego silnika oraz ładowanie pojawia się po przegarowaniu silnika do 2500-3000RPM do puki to nie wystąpi ładowania nie ma. Po prze gazowaniu ładownaie jest aż do momentu zgaszenia silnika.  Kabelek urywa się najczęściej na kostce pośredniej pod rozrusznikiem.   

PS Mitów z dawnych czasów jest sporo np że po planowaniu głowicy w TDI  trzeba dać grubszą uszczelkę pod głowicą. Potem się dziwią że prędkość maksymalna to 100 km/h i nie ma mocy.

21
układ kierowniczy / Odp: Dziwne stuki zawieszania
« dnia: Marzec 31, 2018, 09:18:13 pm »
I czy  klocki hamulcowe mają luz. powinny być takie blaszki ze stali nierdzewnej włożone w jarzmo  zacisku żeby klocek nie przyrdzewiał do jarzma . Czasem mechanicy lubią to wywalić bo klocek ma luz i nie przyrdzewieje do jarzma (rdza nie zaciśnie klocka w jarzmie) ale klocek lata i lubi stukać.

22
układ kierowniczy / Odp: [9n] Olej do wspomagania 1.2
« dnia: Marzec 31, 2018, 09:14:43 pm »
Tylko że zielony jest i syntetyk i minerał. Minerał był stosowany do 2000/2001  potem syntetyk. Syntetyka można dolać do minerała jak zmienić minerał na syntetyk w drugą stronę nie. Generalnie minerał a syntetyk różni zakres temperatur. Minerał jest do 100 C a syntetyk do 140 C. W polo i tak rozgrzać płyn powyżej 100 C raczej mało prawdopodobne. Konkluzja wymienić albo dolać syntetyka bo lepszy i mieszalny z minerałem.   

23
silnik / Odp: [9n3] Błąd P0441 EVAP
« dnia: Marzec 31, 2018, 09:08:27 pm »
Przeważnie zapchany jest zawór EVAP przez drobinki węgla aktywnego z filtra/zasobnika par. Trzeba go naprawić albo wymienić na nowy. Aby sytuacja się nie powtórzyła zalecam założenie przed zawór filtra paliwa z malucha/poloneza (taki przezroczysty uniwersalny) zapobiegnie ponownemu zapchaniu przez drobiny węgla. Można też iść po grubości i wymienić cały zasobnik/filtr ale to tylko dostępne w ASO za gruby hajs.

24
silnik / Odp: Swap 1.4 TDI na 1.9 TDI czy wymiana słupka ?
« dnia: Grudzień 27, 2017, 08:15:59 pm »
Bez sekcji zwłok ciężko wróżyć ale duża korekta na plus świadczy o problemie na cyl 1. A co do swapa to jak bym się miał bawić to wsadzałbym coś pokroju ARL tylko wiadomo wtedy skrzynia od ATD.

25
silnik / Odp: Swap 1.4 TDI na 1.9 TDI czy wymiana słupka ?
« dnia: Grudzień 25, 2017, 02:52:14 pm »
Wady i zalety TDi PD. Tu jedynie napęd pompy oleju przez obecność wałka wyrównoważającego jest bardziej skomplikowany i problematyczny. Swap to gruba robota mechaniczna i elektryczna. Kosztowo gdyby zlecić komuś zrobienie tego to niepopłacone. Jak sporo zrobisz sam to jakoś ekonomicznie można to uzasadnić. Przed czymkolwiek rozebrałbym ten silnik co jest teraz i upewnił się w diagnozie.  Może tylko pompka niedomaga albo wałek. Zrzucić miskę i pokrywę zaworów nie problem.  A będziesz na 100 % pewny co się stało. 1.4 tdi (amf albo bay ) są dość żywotne przy dobrym serwisie sam mam BAY-a z nalatanymi 250 tyś. km na ori turbo i pompkach. Jedynie łańcuch napędu pompy i wałka był zmieniony i ładnie chodzi jak na 1.4 tdi.

26
silnik / Odp: 9N3 Ciężko odpala na zimnym silniku(Benzyna)
« dnia: Grudzień 22, 2017, 08:30:30 pm »
Typowy objaw padniętego/nieodpowiedniego czujnika temperatury cieczy chłodzącej.

27
silnik / Odp: 9N3 1.4 TDI - Ciężkie odpalanie
« dnia: Grudzień 04, 2017, 07:17:34 pm »
Paliwo spływa. Jest gdzieś nieszczelność i musi napompować. Tylko że w TDi Pd najczęściej Oringi i podkładki miedziane po 150 tyś maja dość. Przy wymianie jak wyciągniesz pompki to sprawdź czy nie wyrobiły się ostre ranty ,które skasują nowe gumki przy wkładaniu i będzie gorzej jak przed wymianą. Mały rant można spolerować. Jak pompka lata w gnieździe to nowa głowica albo tulejka pompki do wprasowania.

28
silnik / Odp: [9N3] 1,6 BTS - test wyjść, jakieś jaja
« dnia: Listopad 12, 2017, 07:35:26 pm »
00441 zawór dodatkowego zbiornika paliwa. Wg mnie to błędne kodowanie. Chyba że masz dodatkowy zbiornik paliwa ale chyba w polo nie był w opcji.

29
zawieszenie + hamulce / Odp: [9N3] Ręczny trzymie
« dnia: Wrzesień 12, 2017, 08:46:47 pm »
Polecam założenie dodatkowych sprężyn od bijących te dźwigienki (tylko wersja z tarczami) od superba. Pasuje P&P.

30
Poczytaj sobie o awarii silnika/siłownika V68.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 55