Styczeń 23, 2020, 08:14:55 pm
VWPolo Klub

Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
silnik / Odp: [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaco- dnia Dzisiaj o 06:58:48 pm »
Kiedyś jak miałem Cinquecento w którym też są popychacze hydrauliczne. Zakupiłem komplet po dość niskiej cenie i wymieniałem sam. Czytając internet sposobów wymiany było trochę. Ale najważniejsze było to aby przed montażem zanurzyć je w oleju na 12 godzin co też uczyniłem. Po montażu i odpaleniu auta myślałem że się rozleci. Stukot był niemiłosierny. Ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów gdzie olej się rozgrzał nastąpiła cisza. Fajnie coś samemu zrobić dla swojego auta.
2
silnik / Odp: [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez garet dnia Dzisiaj o 05:52:27 pm »
Nie ma nad czym się rozwodzić twój problem twoje pieniądze, koszta wzrosną zaledwie o kilkanaście złotych.

Co do filmów itp. to może później zerknę, jednak jeśli chodzi o kasowanie luzów to za to odpowiada wyłącznie popychacz nie dźwigienka, ale zaznaczam "ale" tyle ile przypadków tyle samo nabytej wiedzy w doświadczeniu, jazda na nie odpowiednim stanie oleju lub cykle wymian są przeciągane oraz samo zużycie i zmęczenie materiału co w tych modelach jest normą jeśli chodzi o popychacze, może skutkować tym co u ciebie.

U mnie po rozebraniu nawet nie zastanawiałem się nad wymianą dźwigienek, jednak nad wyminą samego wałka, ponieważ stojące w miejscu, wręcz zatarte niektóre popychacze doprowadziły do "widocznych gołym okiem śladów zużycia" w kilku miejscach gdzie stały zatarte, oczywiście których tam być nie powinno.
I <- tak jak u jednego mogły się już wyrobić gniazda w których siedzi popychacz, np. dźwigienek u drugiego nie, zależy jak jest z nimi. Czyli rozebrać wyjąć, obejrzeć i rzucić sobie pytanie pomiędzy diagnozą lub nie myśleć i kupić nowe "wszystko".

Po sprawdzeniu cen za używany wałek, dałem sobie spokój. Nowe popychacze z INA i tyle. Całość złożona jak być powinna + świeży olej i o dziwo nawet na tym wałku gdzie spodziewałem się nie do końca ideału, jest dobrze, nawet bardzo.

A jeśli się już tak rozczulasz nad wymianą całości to i możesz zastanowić się od razu nad wymianą uszczelniaczy zaworowych, standard też w VW dlatego pobierają olej. Można to zrobić bez zdejmowania czapki, osobiście nie robiłem, ale wiem że to jest do ogarnięcia. Trochę sprytu może przy kombinowanych narzędzi i kolega z boku.

Także w sumie to żadne filmy nie muszą nic wnosić do sprawy, trzeba sprawdzić samemu swój sprzęt jak to ma się do rzeczy i ew. oprzeć się na pomocach zamieszczanych przez innych użytkowników.
3
silnik / [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez aditonie dnia Styczeń 22, 2020, 12:06:40 pm »
Takową wiedzę dydaktyczno-naukową uzyskałem od kolegi który kilka wiosen temu posiadał auto zwane VW polo z identycznym silnikiem w którym to po przebiegu ponad 200k owe cykanie także wystąpiło.

Ciekawa myśl zaproponowana przez mechanika o wymianie popychaczy hydraulicznych zaworów zainicjowała kolejne prace.
Kolega na własnej polówce doświadczył że wymiana samej części zwanej  "Popychacz hydrauliczny zaworów" nie wiele pomogła a tylko podwaja robotę bo trzeba było robotę powtórzyć i tym razem wymienić dźwigienki zaworowe z rolką!!!
Dopiero zabieg ten uzdrowił cykające auto!!! Oczywiście w jego wypadku!!!



Edit:

Ewentualnie masz tu jeszcze pomoc naukową w postaci zarejestrowanego obrazu z dźwiękiem w języku PL zwanym filmem tutorial w którym to pacjent  "VW Lupo" też z tym samym silnikiem ma tą samą przypadłość. Przewiń sobie film na 29minutę i zerknij przez minutę!!!

https://www.youtube.com/watch?v=gqLs07Qv-GQ&t=51s


No chyba że posiadasz lepszą wiedzę to słucham rad? 
Bo na chwilę obecną wiem że muszę wymienić dźwigienki zaworowe z rolką i popychacz hydrauliczny zaworów....






 ;)





 
4
silnik / Odp: [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez garet dnia Styczeń 22, 2020, 03:14:59 am »
to właśnie te dźwigienki mają w sobie luz i powodują cykanie z okolic głowicy.
 

ciekawa myśl, w takim razie musisz  mi przesłać tą pomoc dydaktyczno-naukową z której korzystasz i czerpiesz wiedzę
5
zawieszenie + hamulce / wycie przy braku obciążenia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez polopw dnia Styczeń 20, 2020, 07:11:32 pm »
Witam,

Jadąc samochodem przy prędkości od 40 do 60 km/h słyszę odgłos wycia z prawej strony samochodu. Jeżeli dodaję gazu wycie ustaje, a gdy odejmę gazu lub dam na luz to coś tam wyje (tak jakby jakieś drgania może były) miał ktoś taką usterkę ?
6
6N2 / [6N2] Polo 1.4 MPI EDITION
« Ostatnia wiadomość wysłana przez aditonie dnia Styczeń 19, 2020, 07:00:55 pm »
Listy część dalsza:

Dźwigienka zaworowa szt.8 FEBI 33912
Popychacz zaworów  szt.8 FEBI 22342


7
silnik / [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez aditonie dnia Styczeń 19, 2020, 06:55:43 pm »
Sam popychacz nie rozwiąże problemu, to właśnie te dźwigienki mają w sobie luz i powodują cykanie z okolic głowicy.
8
silnik / Odp: [6n2] popychacze hydrauliczne.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez garet dnia Styczeń 19, 2020, 06:30:38 pm »
Wystarczy ci tylko to co z pod tego nr OE 420 0098 10 link w mojej poprzedniej odp. ew. zamiennik tańszy, jeśli chcesz możesz kupić też dźwigienki
9
elektryka + centralny zamek / Odp: Podświetlana gałka zmiany biegów gdzie podłączyć?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez irdeto dnia Styczeń 18, 2020, 05:04:53 pm »
Nikt nie wie czy to pomarańczowe kółko gniazda 12v jest podświetlane ???
Witam
U mnie podświetla się po włączeniu pozycyjnych , ale bardziej bym to nazwał - oświetlenie wnęki schowka.
Po otwarciu klapki zapalniczki lepiej to widać.
Foto kiepskie,ale staaary fon.
10
6N / 6n2 / variant / classic / Odp: GTI Spalanie oleju 1L/1000km
« Ostatnia wiadomość wysłana przez speed01 dnia Styczeń 18, 2020, 11:26:25 am »
Witam
Zmienić na olej #PMO 💪👍👌 to znacznie ograniczy zużycie oleju w silniku a nie od razu remont silnika😀.
Strony: [1] 2 3 ... 10