Kwiecień 02, 2025, 02:41:14
VWPolo Klub

Autor Wątek: [6n2] Jaki olej do 1.4 Tdi??  (Przeczytany 69905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maj 15, 2010, 21:42:48
Odpowiedź #30
Offline

mariusz86


no właśnie u mnie kopci i ubywa na bagnecie :(  przez 10.000km dolałem trochę więcej niż 1L :( wiec czy mam zmienić na gęściejszy??? i jaki??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 13:32:46
Odpowiedź #31
Offline

bazi


do pd tylko 505.01, zaden 10w40 nie spelnia tej normy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 14:17:16
Odpowiedź #32
Offline

ZbysheK


Jeszcze należy pamiętać, że rodzaj oleju na też wpływ na żywotność trubosprężarki, im gęstszy tym gorzej dla niej.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »


Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far  :butcher:

Maj 16, 2010, 16:03:55
Odpowiedź #33
Offline

mariusz86


no to co zrobic żeby mniej kopcił??nie chce pchać sie w kosztowne remonty silnika :(
rozważałem też pozostanie przy tym oleju który teraz leje (5W40) i dolanie jakiegoś Ceramizera lub tym podobnego środka który by uszczelnił mi silnik,ale nie wiem czy to dobry pomysł,czy nie zaszkodzi to pompowtryską lub turbinie...skoro 10W40 może zaszkodzić :( ????
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 16:58:57
Odpowiedź #34
Offline

komand19


Generalnie tak jak poiszą koledzy nie ma idealnego rozwiązania:
1. Jeśli wymienisz olej na 10W40 nie spełniający normy 505.01 to mozesz powoli odkładać na regenerację bądź wymianę pompowtryskiwaczy i turbosprężarki, może nie tak od razu bo wszystko zależy od tego w jakim stanie one teraz są
2. Wymiana uszczelnień fakt kosztowna, ale jeśli na dłuższą metę chcesz użytkować swoje autko to wydaje mi się że opłacalna.
Musiałbyś ocenić wpierw jak długo chcesz użytkować ten samochód toteż czy opłaca Ci się w niego włożyć około 2000zł z robocizną (może taniej) na wymiane uszczelnień, czy zmienić olej na gestszy i później włozyć kasę w regenerację pompowtrysków 1500zł i sprężarki też koło 1500zł czy kupować od razu więcej oleju i dolewać co jakiś czas :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 18:37:21
Odpowiedź #35
Offline

mariusz86


No właśnie problem w tym że za jakiś rok może troszkę więcej chciałbym zmienić auto! :)

A co myślicie o tym żeby zalać olej taki jak teraz (czyli 5W40 Castrola bo wydaje mi się ze nie będę jednak zmieniał na 10W40)  i dolać jakiegoś zagęszczacza typu tych którę często można spotkać na internecie, które mają uszczelnić silnik..czy one nie uszkodzą pompo wtryskiwaczy lub turbiny???
a może ma ktoś doświadczenie z stosowania czegoś takiego jak ceramizer(choć ceramizer chroni anie zagęszcza) itp..?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 19:45:02
Odpowiedź #36
Offline

rat4


nie no lepiej nie dolewaj do oleju takich rzeczy jak motodoktor czy cuś, ceramizer stosowałem i możesz spokojnie spróbować bo jest to dodatek do oleju w śladowej ilości 10 ml bodajże, ale broń Boże motodoktor....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
civic r18a2/407 1,6 HDi

Maj 16, 2010, 19:54:53
Odpowiedź #37
Offline

olgiert111


Cytat: "mariusz86"
No właśnie problem w tym że za jakiś rok może troszkę więcej chciałbym zmienić auto! :)

A co myślicie o tym żeby zalać olej taki jak teraz (czyli 5W40 Castrola bo wydaje mi się ze nie będę jednak zmieniał na 10W40) i dolać jakiegoś zagęszczacza typu tych którę często można spotkać na internecie, które mają uszczelnić silnik..czy one nie uszkodzą pompo wtryskiwaczy lub turbiny???
a może ma ktoś doświadczenie z stosowania czegoś takiego jak ceramizer(choć ceramizer chroni anie zagęszcza) itp..?

Przeczytaj ten artykuł:
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowocz ... 565,1.html
 10w-40 lub 15w-40
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Maj 16, 2010, 20:58:14
Odpowiedź #38
Offline

mariusz86


Dzięki za artykuł trochę mnie oświecił :)

no właśnie miałem dolać do oleju coś w stylu motodoktor...ale skoro mówicie że nie no to chba dam sobie spokój...
A jeśli chodzi o ceramizer to słyszałem że podnosi kompresje na tłokach(to już było przez kogoś sprawdzone) ale jak jest z tym dymieniem o którym zapewnia producent że zapobiega dymieniu i silnik ciszej chodzi..i inne czy to też prawda??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Wrzesień 27, 2010, 23:37:03
Odpowiedź #39
Offline

barney20


witam,

powiedzcie mi taką rzecz, gdy mój kumpel sprowadził Polo, którym obecnie poruszam się ja jakiś cep zalał mu
Mobila 1 - 10W-40 Turbo Diesel Super S to było przy stanie 95000 km teraz jest 188000 i czy przechodzić na coś spełniającego normę 505.01 ? ogólnie silnik śmiga jak żyleta, nie bierze oleju (no może coś minimalnie ale nie robię dolewek między wymianami) Auto prześmigało ponad 90000km bez awarii na półsyntetyku :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Wrzesień 29, 2010, 00:02:58
Odpowiedź #40
Offline

Bavar


Nie ma co się tak podniecać tym olejem. Ważne żeby był markowy i do TDI. Jak wlejesz bez normy pompowtrysków nie sądzę żeby był wielki problem. Połowa szumu to marketing  :cool2:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Październik 07, 2010, 01:50:48
Odpowiedź #41
Offline

Czarny000


Ja osobiście leje Mobil 1 5w30 Super 3000 i jest git. Cena też nie straszna a parametry te same co w dużo droższym Castrol Edge. Aha i sprzedają je w 5L bańkach  :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »
[size=150]Mężczyźni są biologicznie stworzeni do rozsiewania nasienia[/size]  



[img]http://img.userbars.pl/167/33

Październik 14, 2010, 14:32:51
Odpowiedź #42
Offline

zadzior89


Witam, nie chce zakładać nowego wątku wiec się podepnę.

Kupiłem polówke już z 4 miechy ale mam już mało oleju po gościu i chciałbym wymienić tyle, że on mówił że lał tam już mineralny.

I teraz pytanie do was, czy duże ryzyko jest rozszczelnienia się gdybym dolał półsyntetyk/syntetyk?
Czy lepiej wlać mineralny? Jeśli tak to jaki?

I ostatnie pytanie, czy jeśli jest za mało oleju to ma wpływ na drgania na silniku podczas ruszania? (tylko ruszanie)



Z góry dzięki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI

Październik 15, 2010, 11:26:56
Odpowiedź #43
Offline

Bavar


mineralny do TDI ? Jakoś wierzyć mi się nie chce. Ja bym wlał na Twoim miejscu 10W-40. U siebie mam zalany Mobil 1 3000 i jest spoko.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Październik 15, 2010, 14:25:35
Odpowiedź #44
Offline

zadzior89


Cytat: "Bavar"
mineralny do TDI ? Jakoś wierzyć mi się nie chce. Ja bym wlał na Twoim miejscu 10W-40. U siebie mam zalany Mobil 1 3000 i jest spoko.

rozumiem że to jest polsyntetyk?

I jesli cos takiego to calkowicie spuscic ten stary i wlac cala banke nowego?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 1970, 01:00:00 wysłana przez Guest »

Grafik komputerowy

Kupię gril do 6N2 od GTI