Tarcze i klocki hamulcowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Tarcze i klocki hamulcowe

Post autor: cage009 »

Witam :-)

Chce kupić nowe tarcze i klocki. Przeglądałem allegro i tam są jakieś nawiercane i różne takie bajeranckie.

Dlatego pytanie: proszę powiedzcie jakie mam kupić, takie żeby dobre były, nie wiem czy nawiercane powinny być itp. O klockach też zielonego pojęcia nie mam.

Dzięki za pomoc.
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

Było o tym wiele - wystarczy poszukać ( szukajka nie gryzie ).
Generalnie - montować to, co było zamontowane uprzednio, nie kombinując z materiałęm nie sprawdzonej marki i klasy.
Lepiej zainwestować w sprawdzoną markę niż w wygląd i przecietne właściwosci.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Jesli masz tarcze wentylowane, to kup wentylowane. Polecalbym Ci ATE, do tego klocki Ferrodo, TRW albo tez ATE. Kupilem kiedys do polowki nacinane ATE i klocki TRW wlasnie calosc mnie wyszala 350 pln. Wydatek nie potrzebny bo strasznie brudzily felge. Dlatego nie kupie juz nacinanych, prawie nikt z nas nie jezdzi sportowo wiec jest to zbedny wydatek.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Nie do końca się zgodzę - miałem ATE nacinane + Ferodo Premiery i jeździło się na tym dużo lepiej niż na serii. Nacinana tarcza oczyszcza powierzchnię klocka z syfu/pyłu przez to polepszając hamowanie. Efektem ubocznym jest szybsze "zjadanie " klocka. Ale w kwestii drugiej zgadzam się z marcin86 jak cage009
jeździsz "normalnie" to kup po prostu dobry zestaw firmowy (np. Boscha, ATE), najlepiej obie rzeczy tego samego producenta bo masz wtedy pewność, że będą ze sobą współgrały. Tarcze i klocki mają różną twardość i wytrzymałość, niewłaściwy/niesprawdzony dobór produktów różnych producentów może skutkować przedwczesnym zużyciem tarczy/klocka.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

ja tam proponowałbym tarcze Mikoda są bardzo dobre i do tego klocki Ferrodo
Awatar użytkownika
action70
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2009, 16:09
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: action70 »

Ja wymieniłem tarcze i klocki razem. Firma LUCAS, za wszystko 310 zl. Działa jak należy. Tarcze wentylowane są.
Awatar użytkownika
czajna
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: czajna »

Podepnę się pod temat, pytałem już w innym wątku ale bez odzewu...
Jak wygląda sprawa z podmianą litych na np. wentylowane?
Obecnie mam lite, dziś zmierzone mają ok. 8mm (nowe ok. 10mm) więc w zasadzie do wymiany, klocki mam grube ok. 9mm.
Zastanawiam się czy jest to wszystko na tyle kompatybilne i czy mogę wsadzić tarcze lite nacinane 12mm/18mm lub wentylowane 20mm, zmieniając klocki (bo pewnie byłyby za grube i możliwe że nie będą pasowały) do tego samego zacisku?
Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Michelangelo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:32
Lokalizacja: GS

Post autor: Michelangelo »

ja wlasnie przerabiam ten temat, poluś stoi u mechanika. wymienam amory (KYB), tarcze (LUCAS), klocki (BRECK), przewody (4MAX) jutro go odbiore i zobaczymy jak to wszystko smiga...
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”