[6n] Temperatura silnika, a włączone ogrzewanie. Termostat ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

no u mnie tak szybko nie nagrzewa samochodu ale skoro termostat sprawny (dolna rura jest zimna podczas nagrzewania)
to nie bardzo wiem gdzie może być przyczyna :(

zauważyłem że sporo szybciej się nagrzewa jak się rusza i jedzie konkretnie (nie miasto od świateł do świateł)
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
d
darabont
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:22
Lokalizacja: Malbork

Post autor: darabont »

No i u mnie pojawił się problem ,pewnie z termostatem.Wskazówka temperatury tylko lekko drgnie po 5 km(samochód stał całą noc w ciepłym garażu).Z nawiewów leci lekko ciepłe powietrze.Nagrzewa się górna rura wchodząca do chłodnicy,dolna zimna.W "normalnej" temperaturze otoczenia samochód nagrzewał się po 2 km.Z opisów usterek stawiam na termostat,ale może ktoś ma inne doświadczenia.
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

darabont w twoim przypadku to ewidentnie termostat do wymiany
RUMAK
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

j/w
P
Pawel-6N
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:49

Post autor: Pawel-6N »

[quote=""artmajster""]zauważyłem że sporo szybciej się nagrzewa jak się rusza i jedzie konkretnie (nie miasto od świateł do świateł)[/quote]

To normalne, silnik wtedy pracuje pod większym obciążeniem i ma równe obroty (wyższe niż na luzie) przez dłuższy czas. Jak byś postał i trzymał nogę na gazie, żeby cały czas było powyżej (np.) 2300 obr/min, to też by się szybciej nagrzał niż "sam z siebie".

W korku, czy na mieście to samo, często jest na małych obrotach i wolno się nagrzewa.

[quote=""artmajster""]witam

wymieniłem ostatnio termostat bo puszczał i mam pytanko

stary termostat miał wystający bolec
nowy nie
czy trzeba było wymienić kruciec?[/quote]


Jak był pęknięty to tak.
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

ja od siebie powiem jeszcze tylko tyle, że o ile zamiennik termostatu (wahler) spełnia wymagania, tak zamiennik króćca wogóle ich nie spełnił. Kupiłem dwa i każdy miał 2 mm węższy rant niż oryginalny co doprowadzało do wycieku płynu. Kupiłem w Aso i wszystko ładnie śmiga.


A co do przepuszczających śrub to miałem to u siebie i poprostu rozwierciłeł troszkę dziurki, nagwintowałem gwintownikiem M8 , założyłem normalne śruby i trzyma lepiej niż te "wkręciki"
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
P
Pawel-6N
Początkujący
Początkujący
Posty: 199
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:49

Post autor: Pawel-6N »

[quote=""michałoś""]...[/quote]

Mały OT: pierwszy raz widzę na forum kogoś z moich okolic :-D Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

a skąd konkretnie jesteś kolego?

może być PW<yes>


Widzę WPU więc praktycznie swojak. Może się znamy?;-)
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

a powiedzcie co to może być

silnik się nagrzewa niezbyt szybko ale ruru są zimne więc termostat sprawny

a temperatura płynu podczas spokojnej jazdy potrafi spaść do 75-80*

czujnik temperatury niedomaga?
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

silnik się nagrzewa niezbyt szybko ale ruru są zimne więc termostat sprawny


Na moje oko rury powinny być ciepłe
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
Awatar użytkownika
IgorJG
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 24 gru 2008, 11:31
Lokalizacja: Szklarska Poręba/ Jelenia Góra/ Szczecin

Post autor: IgorJG »

a u mnie z kolei, po nocy, gdy rano odpalam to jedna rura się nagrzewa po minucie, a druga po ok 5-8 minutach. Trudno jest tez utrzymać temperaturę (ciągle spada), ale ostatnio zrobiłem 120 km, autko stało następnie ok 6 godzin i potem jak odpalałem to temperaturę złapał po kilku minutach i nawet przy włączonym ogrzewaniu na maxa nie spadał z 90 st. Czy możliwe jest, ze termostat po takiej długiej podróży odzyskuje swoje właściwości, a gdy auto stoi całą noc na mrozie, to pozostaje otwarty i nie domyka się?
Memory Red Metalic Power

moja córa --> viewtopic.php?f=29&t=11330
a
artmajster
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 22 lis 2009, 11:12

Post autor: artmajster »

słuchajcie czy to możliwe że teraz są takie mrozy że przy sprawnym termostacie silnik w mieście nie może złapać temperatury

a jadąc w trasie łapie 90* ale jak się wrzuci na luz albo jedzie spokojnie przez miejscowość (białe tablice)
to temperatura zaczyna spadać

sprawdzałem i dolna rura i chłodnicą są zimne

co co chodzi :shock:
Polo 6N Variant | 1,9 SDI AEY | 1998 r.
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

[quote=""michałoś""] Kupiłem w Aso i wszystko ładnie śmiga.[/quote]
A ile cie kosztował ten króciec?
Powiedzcie mi czy dolna rura też powinna sie nagrzewać przed złapaniem 90* czy powinna być całkiem zimna :?: U mnie jest tak, że po odpaleniu rzeczywiście zaczyna sie nagrzewać górna rura ale powiedzmy jak na wskaźniku na desce rozdzielczej temp. "dobija" do 70* to zauważyłem że dolna rura nie jest już zimna ( jak mi sie wydaje że powinna być ) tylko taka letnia. No I nie wiem czy koniecznie coś z tym robić czy nie
Dodam, że mam założony już drugi termostat (vernet) i słyszałem złe opinie o tym termostacie(ale dopiero jak mi założył mechanik). Pierwszy był Wahler i też nie trzymał wiec go oddałem do reklamacji i przyjęłi mi. Albo mi na odwal w warsztacie założyli.
m
marpop11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 11 sty 2010, 16:03

Post autor: marpop11 »

wiatam mam takie pytanie czy ktos zna przyczyne mojej usterki otóz wiatrak załancza sie mi tylko na wolny bieg a szybkiego nie ma;( co to moze byc?
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Jendrol
Czytaj posty związane z termostatem. Z tego co piszesz to wynika że termostat Ci nie domyka, nagrzewa Ci się do 90 stopni w ogóle ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”