Szukalem na szukajce, ale nie dalo mi to jednoznacznej odpowiedzi. Nie mam pewnosci, ale podejrzewam ze raczej olej jest od nowosci w ukladzie, chcialbym troche dolac, ale nie wiem jaki kupic. Mineralny czy syntetyk? Moze ktos wlewal do swojego i cos poleci. Tylko czy mozna wymieszac z tym co juz jest zakladajac, ze bedzie mial te same wlasciwosci. Plyn w zbiorniczku ma kolor zblizony do oleju silnikowego, raczej nie zielony jak wiekszosc pisze. Jak to wazne silnik 1.6 AEE.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 23:45 przez Golas, łącznie zmieniany 1 raz.
płyn zalecany to zielony olej (mineralny, dostępny w ASO VW Audi Skoda) o symbolu G002000 lub G004000 taki wlać najlepiej bo są przypadki przy zastosowaniu innego pompa się zatrze, ale to tylko teoretycznie, i lepiej dmuchać na zimne.
Ewentualnie/dla odważnych: można zalać:
-FEBI 6162 Bilstein (też zielony kolor) albo taki jak w układach skrzyń automatycznych
-Dexron II,
-Elfmatic,
Na innych forach mówią jeszcze, że kolor tego korka odpowiada kolorowi płynu i tego też należy się trzymać,
Potrzeba 1 litra tego oleju.
jeszcze cytat z forum elektroda.pl:
Cytuj:
G002000 to jest zalecany orginał
FEBI Bilstein (zielony) zamiennik połowe tańszy (biała butelka)
Mają te same właściwości i są mineralne , nadają sie do niewysilonych układów wspomagania zalecane do VW.
Zastosowanie innych olejów może spowodować powstanie wycieków i skrócić żywotność pompy wspomagania.
Ja mam polo 6N więc dodam ,że w polo poziom płynu w ukł. wspomagania sprawdza się na włączonym i rozgrzanym silniku , wtedy powinno być pomiędzy min-max. Na zimno i przy zgaszonym silniku płynu powinno być mniej niż minimum a dokładnie powinien sie mieścić na zaznaczonym (zakreskowanym) polu na drugiej stronie bagnetu pomiarowego.
O to wlasnie chodzi ze nie wiem jaki plyn byl, po kupnie auta nigdy nie bylo potrzeby go wymieniac, a co bylo to cholera wie. Zakladam ze to orginalny jeszcze, ale jesli fabryka lala ten G00... cos tam, to kolor by nie odpowiadal. Wyczytalem w roznych postach m. in. w tym co pisal rat4 wlasnie, ze jest zielony, a mojemu blizej do wyblaklego czerwonego, moze nawet raczej taki brunatny jak silnikowy.
Wiec moze spytam tylko jeszcze czy te oleje byly wszystkie mineralne, bo jesli tak to moze poprostu dolac jakiegos odpowiadajacego normie VW byle mineralnego?!
Ale przecież olej do wspomagania po spuszczeniu nie bedzie miał już zielonego koloru, w koncu sporo pracował. Jesli masz zielony korek, lej zielony Febi Bilstein 6162, mineralny i niczym sie nie przejmuj.
A czy przewiduje sie wymiane płynu w wspomaganiu kierownicy. Moje polo ma przejechane 160tys. i nie wiem czy mam zmieniac ten olej :?: A jeżeli tak to jak sie to robi i gdzie sie spuszcza stary :?:
Chyba nie jest konkretnie podane czy/kiedy trzeba zmienic. Ale mysle, ze dla wlasnego spokoju po 160 tys warto wymienic. W koncu to nie jest duzy wydatek, płyn kosztuje jakieś 30zł.
Spuszcza sie po prostu odpinając ktorys wąż na dole. Lec po wężu od zbiorniczka w lewą stronę i wyjmij go przy pompie wspomagania.
Lynn tak tez sobie pomyślałem, przepracowany olej moze miec inny kolor, ale jak pokazalem babce w sklepie na chusteczce to nie zdziwila sie zapytala tylko czy mineralny czy syntetyczny.
Z drugiej strony piszecie cos o zatyczkach, jaki kolor maja taki kolor oleju, ale zakretka od zbiorniczka jest poprostu czarna. Szukajac na forum wyczytalem ze zmiane oleju sie przewiduje, nie wiem czy to prawda, ale chcialbym sie tez ewentualnie dowiedziec jak go wymienic.