[6n2] 1,4 TDI CZY 1,4 MPI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
peper
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 mar 2010, 16:19

[6n2] 1,4 TDI CZY 1,4 MPI

Post autor: peper »

Witam.
Pewnie już ten wątkem pojawiał się na forum, ale nie mogę znaleść. Zamierzam kupić POLO 6N2 i mam dylemat między 1,4 TDI i 1,4 MPI. Zamierzam nim jeździć głownie po mieście. Długie trasy bardzo żadko. Czy ktoś ma doświadczenie z silnikiem 1,4 TDI w mieście. To że jest bardzo głośny mi nie przeszkadza głównie kłade nacisk na bezawaryjność potem spalanie. Dziękuję z góry za linki i wszelkie wskazówki.

Piotrek.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Jeśli to ma być typowo samochód do miasta to według mnie 1,4 tdi NIE MA SENSU.
Diesle według mnie są do dalekich tras a nie na odcinkach paru kilometrowych.
Diesla się dłużej rozgrzewają w zimie nawet nie rozgrzejesz silnika a już go będziesz gasił. A jazda na wiecznie niedogrzanym silniku jest dla niego bardzo niezdrowa.
Diesel więcej kosztuje. Ma DROŻSZE części więc się przygotuj na wydatki.
TDI jak sama nazwa wskazuje TURBINA jak ktoś to już tu określił "kolejna część która może się zepsuć". Kolejna sprawa Pompowtryski więc tylko najlepsze paliwo. Żadne stacje paliw o nazwie Kogucik s.a. nie wchodzą w grę. Według mnie silniki 1,4 TDI są bardziej skomplikowane niż 1,4 MPI co za tym idzie większe prawdopodobieństwo że coś się spierniczy. No i mechanicy dobrych mechaników do Turbo Diesli to w województwie na jednej ręce policzę.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Do miasta najpraktyczniejsze jest autko male i zwinne... poszukaj lepiej 1.4 16V spalanie mozna pokusic sie o stwierdzenie ze takie same a dynamika bez porownania.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

W 100% potwierdzam słowa gallusa.
Żaden diesel nie lubi ciągłego gaszenia i odpalania, a benzynowcowi to nie przeszkadza.
Znajduję się w bardzo podobnej sytuacji jak Ty i pomimo tego, że miałem na oku wiele bardzo ciekawych egzemplarzy klekotów, nie zdecydowałem się na nie, gdyż jeżdżę głównie po mieście.
Zapewne zaraz odezwie się liczne grono użytkowników TDI, zachwalających ich zakup, którzy śmigają nimi po mieście. Lecz ze swojej strony radzę Ci porównać koszty części do modelu benzynowego i ropniaka, a sam wyciągniesz odpowiednie wnioski. ;)
P.S. Pamiętaj, że czasami trzeba coś wymienić pomimo tego, że się jeszcze nie zepsuło (np. rozrząd).
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote=""ragiern""]P.S. Pamiętaj, że czasami trzeba coś wymienić pomimo tego, że się jeszcze nie zepsuło (np. rozrząd).[/quote]
Niedawno wymieniałem do 1,4 TDI rozrząd z pompą plus robocizna 700 zł. Same części podobno ponad 500 zł bo pasek do sil. AMF jest "wzmacniany".
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Zapewne zaraz odezwie się liczne grono użytkowników TDI, zachwalających ich zakup, którzy śmigają nimi po mieście.
I odzywa się :D ale też nie polecam na krótkie dystanse sam mam zamiar przesiąść się za 2 lata na benzynkę. W trasie jest ekonomiczny ale w mieście to przy dynamicznej jeździe spala podobnie do benzynowego 1.4 . Zimą jest trochę problemów z akumulatorem mrozy -20 i do pracy nie jedziemy :angry: . Tej zimy już 3 razy doładowywałem nowy aku bo odpalić nie chciał a ładowanie było sprawdzane u 2 elektryków i jest b.dobre a nic prądu nie kradnie gdy jest wyłączony.
Obrazek
D
Dawid25
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 07 lis 2009, 19:36

Post autor: Dawid25 »

Hej.Jezeli kolego miałes problemy z akumulatorem w mrozach -20,to albo aku do wymiany albo tak jak kolega napisał wyzej paliwo ze stacji "kogucik" sa :).. Sam mam polowke 1.4tdi aku ma co najmiej 2 lata juz,ale nie miałem z nim zadnych problemow z odpalaniem w -20..ale tankuje tylko ON Verva ! Roznica w cenie 25gr za 1l przy tak małym spalaniu tego autka nie jest odczuwalna...a paliwo jakosciowo napewno jest lepsze ! fakt ze w duzych mrozach na krotkich odcinkach nie rozgrzejesz szybko auta (chaba ze bedziesz go katował,co nie jest zdrowe).Auto trzeba gasic i trzeba odpalic po to ono jest ! P.S 1.4 16V podejrzewam ze na miescie Ci spali co najmiej 8l,jak nie wiecej.Wybor nalezy do Ciebie :) Pozdro
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""gallus""]Niedawno wymieniałem do 1,4 TDI rozrząd z pompą plus robocizna 700 zł.[/quote]
Z kolei ja w benzynowcu dałem za wymianę paska rozrządu i napinacza 223 zł wraz z robicizną.
Przy czym części wybierałem z górnej półki, bo wiem, że na tym się nie oszczędza.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
s
sitopl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 18 maja 2009, 15:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sitopl »

Zdecydowanie popieram kolegów. Ja sam jeżdżę 1.4mpi i robię nim bardzo dużo kilometrów zarówno po mieście jak i trasie. W trasie spala nie wiele więcej od diesla bo około 5,5 l przy 120-130 km/h. W mieście tez nie ma dramatu. Co do bezawaryjności to lepszego auta nie miałem. Ja już nim zrobiłem prawie 200 tyś i jedyne co robiłem z poważniejszych napraw to dźwigienka od zmiany biegów. Ceny części nie są w porównaniu z dieslem drogie. Jedyne co mogę doradzić to nigdy na nich nie oszczędzaj i kupuj zawsze najlepsze części a autko odpłaci. Jeśli zbytnio nie obciążasz auta to po mieście wcale nie jest mało dynamiczne i przekonasz się o tym sam. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Hej.Jezeli kolego miałes problemy z akumulatorem w mrozach -20,to albo aku do wymiany albo tak jak kolega napisał wyzej paliwo ze stacji "kogucik" sa :).. Sam mam polowke 1.4tdi aku ma co najmiej 2 lata juz,ale nie miałem z nim zadnych problemow z odpalaniem w -20..ale tankuje tylko ON
Paliwko zimą lałem tylko V-Power Diesel i pisałem że aku był nowy (kupiony przed zimą) . Przy takich mrozach jak były tej zimy to diesla w mieście nie doładujesz chyba że jedziesz do pracy 30min w jedną stronę :blush2:
1.4 TDI to motor stworzony do dużych miast typu Berlin gdzie do pracy jedzie się kilkanaście km ,a w trasie demonem prędkości też nie jest i aż chciało by się mieć 1.9 TDI albo jakieś TSI
Obrazek
Awatar użytkownika
pet07
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:10

Post autor: pet07 »

A ja jestem zwolennikem 1.4 tdi jezdzilem wczesniej seatm ibiza 1.4 benzyna i z wybotu tdi jestem calkowicie zadowolony. Prawda jest taka ze 1.4 tdi jest bardzo dynamiczne! Obecnie uwazam ze owiele fajniej jezdzi sie malym TDI niz mala benzyna(nie mowie tu o tsi) a spalanie po miescie (warszawa) to 5l nie wiecej, chyba ze gaz jest wcisniety w podloge caly czas:) po trasie rekordem jest 3.5l ale takto to 4. Dodam ze mam swiezo regenerowana turbinke + przeplywomierz a na wiosne robie programik takze auto bedzie jeszcze bardziej elastyczne i szybsze!
TDI
Awatar użytkownika
Bobeksm
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 17 lis 2009, 21:43
Lokalizacja: ŚMIGIEL
Kontakt:

Post autor: Bobeksm »

Dawid25
sorry za Ot. Ale podam Ci taki mały watek co do Twojego stwierdzenia ze On verba... Moj dobry kolega jezdzli cysterna po CPNach i jak to mi ostatniooo powiedzial czy verba on czy zwykly diesel to jest jedno i to samo bo to leje z tego samego weza... Niewiem jak jest na shelu z v-power'em bo tam nie jezdzi....
Awatar użytkownika
pet07
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:10

Post autor: pet07 »

Rowniez sorry za ot. A co sadzicie o diesel gold ze statoil. Ja ostatnio to tankowalem i musze przyznac ze albo to zludzenie albo osiagi sa minimalnie lepsze z tad moje pytanie do kogos kto sie na tym zna czy jest to wogole mozliwe?
TDI
Awatar użytkownika
Gaweł
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 362
Rejestracja: 10 sie 2009, 23:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł »

Na Shellu V-Power Diesel jest z jakimś GTL więc raczej odpada żeby lali z jednego węża w razie kontroli i wykrycia była by zapewne afera. Wszystko zależy od ludzi tam pracujących jak trafi się na dziadów to zapłacisz kupę kasy a dostaniesz za to dokładnie "KUPĘ" i pompki padną :banghead:
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Witam choc nie mam polo tdi ale od niedawna smigam bora 1.9 tdi i przyznam ze auto jest mega dynamiczne i bardzo elastyczne. I co ciekawe na trasie na 6stce przy spokojnej jezdzie 90km/h zegary pokazuja 5,5-6l a podejzewam ze w polo sporo mniej.Jezdziłem kilkoma benzynami wiec miałem do czego to porównac. Napewno benzyna jest dobra na czeste odpalanie gaszenie ale zato spalanie rosnie w miesie dosc znacznie.
RUMAK
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”