[9N3] Cykanie! Lewe Koło / Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
erte
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2009, 16:19

[9N3] Cykanie! Lewe Koło / Hamulce

Post autor: erte »

Witam serdecznie,

Polo 9N3 / 2006 / 1.4 TDI

Od jakiegoś czasu coś piszczy, dzwoni lub lepszy okreslenie to 'cyka' w lewym przednim kole ( od strony kierowcy ).
Dźwięk, można porównać do obcierania dwóch metalicznych części o siebie. Dzwoni caly czas podczas jazdy. Dźwięk
się nasila w przyplywie prędkości i zwalnia gdy hamuje. Gdy nacisne tylko na pedał hamulca, dźwięk automatycznie znika,
poczym po puszczeniu znow sie pojawia.

Byłem dziś i wczoraj u mechanika. Wymienione zostały klocki ( na nowe, lepsze ), dodatkowo tarcze hamulcowe. Teraz Pan mechanik
próbuje zwalić winę na piastę, która faktycznie ma lekkie odchyły podczas jazdy. Pytanie tylko, czy piasta ta może powodować owy
dźwięk piszczenia?

Dodatkowo gdy hamuje, zaczyna ewidentnie trząść kierownicą - ale to jak wyjaśniono, jest bodajże przyczyną tego, że piasta ma
lekkie odchyły na lewo i na prawo.

Dodatkowo także, dźwięk dzwonienia znika gdy skręcam samochodem w prawo. ( w lewo dalej jest ).

Nie wiem co mam robić z tym fantem, jestem troche zdesperowany, bo nei wiem czy kolejna wymiana ( tym razem piasty ) cokolwiek
pomoze na to dzwonienie, ktore z dnia na dzien staje sie co raz bardziej nie do zniesienia.

P.s - w momencie hamowania, slychac takze cykanie jakby w bezpiecznikach. Czy moga to byc problemy z ABS-em, a i czy to mozliwe,
ze pekla obudowa od ABSu i dlatego moze tak dzwonic ( i takie przypadki znalazlem )

Proszę o jak najszybszą odpowiedź,
Bede wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki!!!
Awatar użytkownika
KaWu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2008, 5:19
Lokalizacja: Jawor

Post autor: KaWu »

Na początek zacznij od najprosztszych rzeczy.
Czy fachowiec jak zmieniał tarcze to dokładnie wyczyścił miejsce styku tarczy z piastą :?:
Jak zostało trochę brudu/rdzy to może się to objawiać jak: [quote=""erte""]mechanik
próbuje zwalić winę na piastę, która faktycznie ma lekkie odchyły podczas jazdy[/quote]

Klocki luzów nie mają :?: nie wiem jakie są w 9n3-mają blaszki :?:
e
erte
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2009, 16:19

Post autor: erte »

Otoz tak. Klocki nie posiadaja blaszek ( zadne do tego modelu samochodu ).
Dodatkowo czyscilismy miejsce to o ktorym, wspominales. Efektow poki co nie ma zadnych.
Jedyne co zmusza mnie do glebszych zastanowien to to, ze podczas skrecania w prawo dzwiek ustepuje.
Czy mozliwe, by nie byla to jakas czesc mechaniczna ( tj. klocki, piasta, tarcze ) tylko np. jakies elementy
plastikowe, cos sie odkrecilo, poluzowalo?

-- Pią Wrz 04, 2009 5:02 pm --

Problem rozwiazany. Wymiana piasty na lewym kole, koszt 350zl. Przestało.
Temat, można zamknąć.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Wydaje mi się że skoro podczas skręcania w jedną strone dzwięk ten zanika to typowy objaw dla piasty/łożyska ale każdy ma prawo się mylić.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
P
PaBLO_SZ
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 2009, 18:48

Post autor: PaBLO_SZ »

Mam dokładnie to samo, tylko ze w prawym kole, co radzicie wymienić tylko łożysko czy całą piaste, oraz czy wymieniać na obu kołach z przodu czy tylko prawym?
Pozdrawiam
e
erte
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 wrz 2009, 16:19

Post autor: erte »

Ja w swoim zmienialem na jednej stronie. Problem był taki, że ''mechanik'' wymienił najpierw tarcze a potem piastę. W efekcie teraz znowu po pół roku odczuwam drgania kierownicy przy hamowaniu i obawiam się, że tarcze znowu do wymiany. Jeśli po drugiej stronie nie dzieje się nic złego i nic nie słychać cykania to wystarczy ( według mnie ) zmienić po jednej stronie. Tarcze i klocki - po dwóch.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”