Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km - Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km
to fragment z artykułu magazynu Autoświat.
Ja z doświadczenia wiem, że silniki OHC spalają zazwyczaj minimalnie od wymiany do wymiany prawie nic, mówię o benzyniakach,
a silniki DOHC 16V lubią sobie wypić tego oleju więcej, dużym problemem w 16 zaworowych są uszczelniacze zaworowe to one jako pierwsze "siadają" i silnik zaczyna żłopać olej, kilka razy przegrzałem swoją hondę i potem już tylko musiałem dolewać sporo oleju.
Inna sprawa to diesle i turbodiesle oraz wszystkie wysilone silniki one mają tendencję do łykania oleju i jest to ich normalna charakterystyka.