Ile bierze oleju wasze polo?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Przebieg 182 tysie, 5w40 Mobil, 0.2-0.3L na 15.000km. Myslę że zdroworozsądkowo można przyjąć do 1-1.5L między wymianami, jesli znika więcej to na pewno już idealnie nie jest i trzeba zacząć się martwić
W
Wihajster
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 lut 2010, 20:51

Post autor: Wihajster »

[quote=""Borek""] trzeba zacząć się martwić[/quote]
a czym tu sie martwić...przeważnie uszczelniacze zaworowe puszczają..wymienić i po sprawie.. ;)
m
marcus747
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 20 kwie 2009, 0:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: marcus747 »

Mi jak jeszcze miałem polo nic nie brał. Od wymiany do wymiany bez dolewek.
Silnik 1.4 AEX +LPG, przebieg w chwili sprzedaży 192 tyś, gaz założony był przy 105 tyś o ile dobrze pamiętam.
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Widze ze nasze AEX-y wypadaja najlepiej nawet zagazowane :yahoo:
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

dzięki za informacje, uszczelniacze zamierzam wymienić jak zrobi się cieplej, ale nie wiem czy będzie duża różnica w spalaniu oleju, mam problem z kołyszącym się tłokiem i to pewnie jest główna przyczyna ubywania oleju...
Awatar użytkownika
tomek_tf
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 mar 2010, 17:14
Lokalizacja: MIECHÓW

Post autor: tomek_tf »

vw polo 95r 1,6 8v benzyna/gaz 197tys km olej castrol magnatec 10w40 Na 10tys km nie dolewam na bagnecie przy wymianie wlewam pod max i przy nast wymianie bagnet pokazuje stan w połowie (miedzy min a max) także dla mnie gitara bo jak czytam kom. innych no widze ze roznie bywa
....W KOŃCU ODWIEDZI NAS WŁADEK JAGIEŁŁO I BEDZIE TEGO PEŁNO.
moje polo]http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=15572[/url]
Awatar użytkownika
mgodles
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 01 gru 2008, 10:05
Lokalizacja: wyszków

Post autor: mgodles »

polo 99r 14 8v 192 tys olej mobil 10 w 40 na 10 tys bierze w granicach 1litr oleju
Awatar użytkownika
sebek88p
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 23 maja 2009, 15:53
Lokalizacja: Poland

Post autor: sebek88p »

JA MAM 1.4 AFH DOHC I MI NA 4000 KM BIERZE POL LITRA OLEJU, ALE SILNIK NIERAZ DO 6.5 TYS KRĘCONY:) W KSIAŻCE "SAM NAPRAWIAM" PISZĄ ŻE JAK AUTO NIE BIERZE WIECEJ JAK LITR OLEJU NA 1000 KM TO NIE MA CZYM SIE MARTWIC. KAŻDE AUTO WEŹMIE OLEJ PANOWIE, W KONCU NA CZYMS MUSI BYC SMAROWANE, PRZECIEZ NA MIESZANCE SIE NIE JEZDZI JAK W KOMARKU:)
Życie to nie bajka...łeb trzeba mieć cały czas na karku]
Awatar użytkownika
rajan98
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2010, 11:52
Kontakt:

Post autor: rajan98 »

6N 1,4 97r. benzynka...ani kropli :cool:
r
rafalx165
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2010, 20:48

Post autor: rafalx165 »

Polo classic 1.6 98r 5l na 10 000km. Po przytarciu w zime odma zamarzla i wyrzucilo olej :-(
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

AEX 1.4 130 tyś, pełny syntetyk mobil 5W50 od wymiany do wymiany ani kropli :blush2: do tego corsa A po lifcie 93r. 1.2S OHC prawie 300 tyś od nowości na mobilu 5W50 i ani kropli w co nikt mi nie chce wierzyć :butcher:
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""conan""]AEX 1.4 130 tyś, pełny syntetyk mobil 5W50 od wymiany do wymiany ani kropli :blush2: do tego corsa A po lifcie 93r. 1.2S OHC prawie 300 tyś od nowości na mobilu 5W50 i ani kropli w co nikt mi nie chce wierzyć :butcher:[/quote]
bo auta lubią dobre oleje i koniec, Twój przykład tylko to potwierdza. Moich rodzicieli Megane 210tyś z czego połowa na gazie ale od nowości ELF 5w40 i też nic nie bierze. Moje Polo z domniemanym przebiegiem 185tyś, wczesniej trudno powiedzieć na czym ;) od kiedy mam czyli 25 tyś na Mobilu 5w40 i też 200-300ml na 15.000 czyli nic :good:
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Podepnę się pod temat bo szukałem w necie oraz na forum ale nie znalazłem, pytanie mam jaka jest norma brania oleju dla silnika 1.0 ALL, auto na dziś dzień ma ok 178,604tys przebiegu, jest zalany castrolem magnatec 10w40, i co zauważyłem w styczniu zmieniłem olej zrobiłem jakieś 6tys km i zeszło mi około "setki" dolałem jakieś 1,5 miesiąca temu, teraz dziś sprawdziłem i znów minimalnie zeszło z bagnetu. Pytanie mam czy jest to w normie czy powinienem się stresować że coś jest nie tak, dodam że przy 144tys km miałem kapitalny remont silnika planowana głowica wymieniane pierścienie i uszczelniacze zaworów plus prowadnice. I dlatego jestem już przeczulony na ten temat bo wiem jakie są to cholerne koszta i kłopoty i wolę dmuchać na zimne. Dodam że raczej mam ciężką nogę i lubię kręcić auto na obrotach powyżej 3tys na luzie, nie zauważyłem jakiś typowych objawów co do palenia oleju w stylu niebieski dym z wydechu. Czekam na wasze uwagi i sugestie, pozdrawiam ;-)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Normy zużycia oleju - Opel Astra Classic 1.6 16V do 1,6 l/tys. km - Mitsubishi Space Star GDI do 1,0 l/tys. km - Renault Scénic 1.6 16V do 0,5 l/tys. km - Volkswagen Touran 2.0 TDI do 1,0 l/tys. km
to fragment z artykułu magazynu Autoświat.

Ja z doświadczenia wiem, że silniki OHC spalają zazwyczaj minimalnie od wymiany do wymiany prawie nic, mówię o benzyniakach,
a silniki DOHC 16V lubią sobie wypić tego oleju więcej, dużym problemem w 16 zaworowych są uszczelniacze zaworowe to one jako pierwsze "siadają" i silnik zaczyna żłopać olej, kilka razy przegrzałem swoją hondę i potem już tylko musiałem dolewać sporo oleju.
Inna sprawa to diesle i turbodiesle oraz wszystkie wysilone silniki one mają tendencję do łykania oleju i jest to ich normalna charakterystyka.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

no właśnie czytałem sobie ten artykuł i aż się przeraziłem że tyle w normach silniki potrafią spijać oleju :shock: fakt faktem wiem że japońce lubią chlać olej, sąsiad ma celice z 2000r z motorem 1,8 jak mówił że go pogonił po trasie tak 180 na budziku to po 1tys km z 1,5 litra dolewki i to jest normalne zjawisko, ja jak mówię jestem już przewrażliwiony na punkcie tego silnika bo pamiętam jak popłynąłem w kosztach jak zaraz po kupnie auta okazało się że auto brało po ponad litr na 1000km :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”