[9N] Wymiana płynu chłodniczego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
polo_9N
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 cze 2009, 12:03

[9N] Wymiana płynu chłodniczego

Post autor: polo_9N »

Witam, mam zamiar wymienić płyn chłodniczy w 1.4 tdi. Ma ktoś jakiś opis czynności jak za to się zabrać.
Ja wyobrażam sobie tak: odkręcam korek z dołu chłodnicy a jak nie ma to węża wychodzącego z kadłuba silnika. Wylewa się do końca, załączam silnik, żeby pompa przedmuchała resztę. Skręcam węża. Dolewam płyn (od góry - nie wiem czy chłodnica ma korek czy jest zbiornik) Muszę zrobić to tak, żeby nie zapowietrzyć chłodnicy. Będzie tak ? ;>
Polo 9N TRENDLINE 1.4 TDi 75 KM
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Kurcze nie wiem jak w 9N ale w 6K odpinam dolny wąż bo łatwiej i trwa 10 sekund. Wszystko leci do michy. Zakładam wąż i wlewam nowy płyn.
Włączam silnik i przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym sobie czekam aż zassie. Jak trzeba to dolewam.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
polo_9N
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 14 cze 2009, 12:03

Post autor: polo_9N »

A nie wiecie jak z termostatem, czy trzeba wypiąć. I czy płyn chłodniczy jest używany jeszcze do klimatyzacji i jak wydmuchać maksymalnie najwięcej zaległego płynu. Szukałem w instrukcji i Sam Naprawiam ale tam jest napisane tylko o uzupełnianiu. Nigdzie nie znalazłem instrukcji wymiany w polo 9N z silnikiem 1.4tdi
Polo 9N TRENDLINE 1.4 TDi 75 KM
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Przy 9n3 jest korek spustowy do płynu po lewej stronie a układ odpowietrza się sam.
r
rondelek2000
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2008, 22:27
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: rondelek2000 »

witam,
chcę zabrać się również za wymianę płynu, więc nie zakładam nowego tematu...
Posiadam silnik 1.2. Czy ktoś z forumowiczów sam wymieniał w tym silniku płyn? Z tego co się rozeznałem to filozofii z tym nie ma, ale wolałbym kilka rzeczy wiedzieć wcześniej.
1) Ile uda spuścić mi się maksymalnie płynu? bo kupiłem 2l koncentratu G12++ z ASO Skody (czyli jak rozcieńcze 1:1 to wytrzyma -38 i będę miał 4l płynu). Sprzedawca powiedział, że jak uda mi się 4l spuścić to będzie wszystko. W książce pisze, że układ ma 6l pojemności,
2) czy znajdę korek spustowy gdzieś? czy dolny wąż wypiąć. No i z tego co widziałem to dolną osłonę silnika trzeba zdjąć do tego.
3) co sądzicie o włączeniu silnika, po odpięciu węża żeby spuścić resztki płynu, myślę że to ryzykowna zabawa, gdyż czy nie grozi zatarcie pompy wody? i czy nie lepiej wziąć kompresor i spróbować wydmuchać poprzez zbiornik wyrównawczy.

Pozdrawiam
"Pragnienie, motywacja i stawianie sobie celów..."
m
mario23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:50

Post autor: mario23 »

Co do wymiany płynu to są dwie opcje możliwe. Ale najpierw dobrze sprawdzić przy jakiej temp. zamarznie jest do tego takie sprytne urządzonko. A jak już to wiemy to można spuścić ze zbiorniczka wężykiem lub strzykawką troszkę i dolać koncentratu ale to jeżeli płyn zamarza poniżej 25 stopniu i mniej. A jeżeli płyn zamarza w wyższych temp. np -15. to przy silniku są przewody które doprowadzają płyn do zbiorniczka ze silnika lub na odwrót. Trzeba znaleźć taki ze strzałką w kierunku zbiorniczka odłączyć go i podłożyć przewód można jeszcze odpalić autko pompa sama wypluje płyn. jak zapali się kontrolka płynu można zacząć dolewać nowy i tak przez chwile. później należy znów sprawdzić temp zamarzania. A co do całkowitej wymiany to raczej tylko wąż przy chłodnicy. :amen:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Bardzo ciężko jest usunąć cały płyn z układy. Dlatego sprzedawca mówił o 3 litrach. Nie musisz się tym przejmować.

Odkręć wąż w najniższym możliwym punkcie i spuść płyn. Możesz zakręcić silnikiem aby pompa zrobiła zamieszanie ale i tak ciężko będzie usunąć cały płyn.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”