Wszystko o: Ogrzewanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

ł
łyli
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 21 lip 2009, 20:00

Post autor: łyli »

Udało mi się opanować pierwszy bieg w wentylatorze .przy bezpiecznikach jest wiązka przewodów jak ją ruszam to zaczyna chodzić muszę poszukać ciepły garaż i to naprawić.Dzięki za informację
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

no obudowie wentylatora jest taka zielona kostka, to wlasnie jest rezystor dmuchawy
i
ipsimus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:49
Lokalizacja: Turzno (CTR)

Post autor: ipsimus »

Mam mały, choć głupie pytanie. Z racji iż mam szyne na ręce ciężko jest mi ruszyć zatrzaski od nawiewu, żeby wyjąć silniczek. Zna ktoś sposób na szybkie i łatwe pokonanie tych zatrzasków na obudowie? Jedną ręką ciężko jest to zrobić, ale mogę od drugiej ręki dwoma palcami sobie pomóc. ;)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

O ile pamiec mnie nie myli to je mozna chyba przesunac, choc pewny nie jestem. Zawsze mozesz czyms podwazyc :)
Obrazek
i
ipsimus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:49
Lokalizacja: Turzno (CTR)

Post autor: ipsimus »

próbowałem rozsunąć ale boje się że zatrzaski popękają bo widać jakby było trzeba je nacisnąć w dół ale na dole jest jakiś ogranicznik.


Właśnie zrobiłem zdjęcia, może coś ci się przypomni
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

przede wszystkim nie rób tego na mrozie. tylko weź do domu delikatnie podgrzej suszarka miękki plastik trudniej połamać.
i
ipsimus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:49
Lokalizacja: Turzno (CTR)

Post autor: ipsimus »

no od wczoraj wszystko jest w domu więc to nie problem. Dzięki za pomysł z suszarką. pomógł. lekko pociągnąłem i samo wyskoczyło. ;)


ciągnąc temat jeszcze silnik siedzi mi w obudowie. Wyczytałem że trzeba jakieś nity podważyć Czy ktoś orientuje się czy to jest to z zdjęcia i jak to zrobić?
Obrazek
Obrazek


Posty edytujemy/Bruczyk
Awatar użytkownika
kryha89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2010, 20:07
Lokalizacja: Bydgoszcz - Fordon

Post autor: kryha89 »

siemka . ja mam taki problem z ogrzewaniem w mojej polówce mianowicie nie dmucha mi ciepłego powietrza z bocznych wywietrzników na szybę i na na nogi dmucha ok ale jak ustawie na boczne to dmucha ale zimnym powietrzem nawet jak jestem po długiej trasie i samochód jest rozgrzany. Zna ktoś jakiś powód mojego problemu. z góry dzięki za odpowiedz.
Obrazek

LINK DO MOJEJ POLÓWKI :)

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=27993]viewtopic.php?f=28&t=27993[/ur
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

http://www.vwpolo-squad.pl/nawiew_86c.html manual jak zrobić ciepłe powietrze z bocznych nawiewow. Bez tej przeróbki w tych samochodach tak jest że leci zimne.

Używaj opcji szukaj. Konstrukcyjnie polo 86c2f to to samo co 86c więc szukaj także informacji w dziale do 86c2f
Awatar użytkownika
kryha89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 07 lut 2010, 20:07
Lokalizacja: Bydgoszcz - Fordon

Post autor: kryha89 »

podziękował jak będę miał więcej czasu zrobię sobie taka przeróbkę
Obrazek

LINK DO MOJEJ POLÓWKI :)

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 28&t=27993]viewtopic.php?f=28&t=27993[/ur
i
ipsimus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:49
Lokalizacja: Turzno (CTR)

Post autor: ipsimus »

Tak przy okazji mam wskazówkę jak tymczasowo naprawić niedziałające dwa pierwsze biegi.

Jak dojdziecie do dmuchawy to odkręćcie opornik. Odkręcacie śrubki (licząc od silnika) 1 2 i 4. 3 to masa i nie trzyma opornika.
Wyjmujecie opornik który wygląda tak
Obrazek

Problem polega na tym, że zwój drutu w którymś miejscu się przepalił. Jak to wypatrzycie to odwijacie jeden zwój i skręcacie dwie przepalone końcówki. U mnie wygląda to tak po skończeniu.
Obrazek

Możecie mieć na oporniku zieloną porcelanową osłonkę. Chyba porcelanową. Jak musicie to ją po prostu usuńcie.

Jest to zrobiona prowizorka na niskim poziomie, ale jak lutowałem to cyna nie chciała się trzymać.

Opornik i tak musicie wymienić, ale czas poszukiwań nowego, to rozwiązanie pomoże. Ja tak jeździłem 3 miesiące i ciągle działa bez zarzutów.

Powodzenia i ciepła w samochodzie ;)
Awatar użytkownika
dj.danas@vp.pl
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 18 cze 2009, 23:54

Post autor: dj.danas@vp.pl »

No ok. A co z zimnym powietrzem???? Jak leci u was???? tylko z bocznych kratek???
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

z bocznych kratek zawsze leci zimne powietrze a z pozostałych nawiewów zależy jakie ustawisz
f
forester
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 lis 2010, 15:43

Post autor: forester »

ipsimus a czy nie lepiej jest kupić w elektronicznym drut oporowy i nawinąć na nowo zwoje ? czasem ciężko dostać małą ilość, ale u mnie w mieście sprzedawca dał się przekonać i zaczął sprzedawać na metry... bo szpula i tak już któryś rok leżała nie sprzedana :D

Powiedzcie jak ją ponownie podłączyć ( który kabel/kolor gdzie) bo rozebrałem tydzień temu i nie pamiętam ...
S
Stinger
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 19 kwie 2011, 3:23

Post autor: Stinger »

U mnie jest natomiast taki dziwny oto problem. Otóż dmuchawa i zimny nawiew z bocznych kratek śmiga na tip top. Jednak jak tylko przesune wajche górną z położenia 0 na szyby to leci cały czas gorące powietrze (na te szyby) bez względu na ustawienie dolnej wajchy na lewo czy prawo. Sprawdzałem pod maską co sie dzieje jak ktoś w aucie rusza tą dolną wajchą od temperatury to wygląda że jest sprawna. Co moge zrobić żeby na szybę leciało mi zimniutkie powietrze a nie tak jak teraz gorące ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”