[9n3] Problem ze wspomaganiem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
damianlapszys
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:11

[9n3] Problem ze wspomaganiem

Post autor: damianlapszys »

Witam. Znalazlem wiele tematow o problemach ze wspomaganiem ale moj jest inny. Dzis podjezdzajac pod sklep przestalo mi dzialac wspomaganie. Po zrobieniu zakupow wrocilem do auta i sie okazalo ze wspomaganie spowrotem dziala. Podjezdzajac pod dam znowu przestalo dziala. zostawilem zakupy i wrocilem do auta a tu wspomaganie znowu dziala. Od tego czasu wspomaganie jest caly czas. Dla pewnosci sprawdzilem stan płynu ale jest ok. aha bym zapomnial pod czas kiedy nie dzialalo wspomaganie nie zapalala sie zadna kontrolka.
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Zacznij od podłączenia do komputera i zrobienia diagnostyki , bez tego to można tylko zgadywać.
Sprawdz czy wtyczki na pompie wspomagania nie są luźne - czy woda nie dostaje się do środka pompy (częsty winowajca awarii pomp) , stan naładowania akumulatora.
P
Pelus222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 29 lip 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pelus222 »

Zobacz tez czy masz odpowiednią ilość płynu/oleju do wspomagania. Pompa wspomagania w Polo to awaryjny element niestety. Tak jak mój poprzednik napisał podepnij pod kompa, często nawala czujnik ruchu który na szczęście nie jest tak drogi jak pompa
d
damianlapszys
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:11

Post autor: damianlapszys »

Sprawdzałem poziom płynu i jest w normie. Zadnego błedu w kmputerze nie ma...... :niewiem:
P
Pelus222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 29 lip 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pelus222 »

W takim razie jeżeli błędu nie ma, nic się nie pali na zegarach i wspomaganie dziala to nie przejmuj się tylko lej paliwo i śmigaj. Jak się zacznie coś dziać to wtedy będziemy sie zastanawiać
d
damianlapszys
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:11

Post autor: damianlapszys »

Ponawiam problem. Wspomaganie przestaje mi dzialac tzn raz dziala raz nie. Krecac kierownica w srodku auta slychacv dziwny odglos ale nie jest on zbyt glosny. Komputer nie pokazuje zadnych bledow, poziom plynu tez jest w normie. Jest to bardzo uciazliwe gdyz wspomaganie dziala a gdy nagle chce zaparkowac przestaje dzialac, tak samo czasami podczas jazdy po miescie przestaje dzialac, za chwile znowu dziala. PS jak sprawdzic czy mam pompe trw czy koyo bez rozbierania zderzaka?? POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!
c
coolper
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:52

Post autor: coolper »

[quote=""damianlapszys""]Ponawiam problem. Wspomaganie przestaje mi dzialac tzn raz dziala raz nie. Krecac kierownica w srodku auta slychacv dziwny odglos ale nie jest on zbyt glosny. Komputer nie pokazuje zadnych bledow, poziom plynu tez jest w normie. Jest to bardzo uciazliwe gdyz wspomaganie dziala a gdy nagle chce zaparkowac przestaje dzialac, tak samo czasami podczas jazdy po miescie przestaje dzialac, za chwile znowu dziala. PS jak sprawdzic czy mam pompe trw czy koyo bez rozbierania zderzaka?? POMOCY!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

Rodzaj pompy możesz sprawdzić na korku - zdejmujesz aku, demontujesz jego podstawę a pod nią masz korek od pompy - na nim jest napisacne czy to KOYO czy TRW.
P
Pelus222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 29 lip 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pelus222 »

a najszybciej to ściągnij lewą maskownicę w zderzaku , wystarczy ja odgiąc i podwazyć, ładnie zchodzi i masz pompę na wierzchu . Powinna być biala wlepka z nr popmy i oznaczeniem producenta. Tak będzie na pewno szybciej i obędzie się bez dłubania
d
damianlapszys
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:11

Post autor: damianlapszys »

a jeszcze jedno pytanie. Gdby to byl walniety czujnik skretu to powinna palic sie jakas kontrolka albo komputer powinien zajerejstrowac jakis bład?? Nie chcial bym wydac 1800zl na pompe ( mam koyo) a po wszystkim by sie okazalo ze to byl jednak czujnik skretu.
P
Pelus222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 29 lip 2009, 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pelus222 »

czujnik nie jest drogi najepiej poszukaj dobrego warsztatu vw, to w razie czego podmienią czujnik i zobaczą. jak jest walnięty czujnik nie zawsze komp to pokazuje. ja jak miałem walniętą pompę znalazłem w poznaniu goscia co dawał 6 iesiecy gwar, kupilem pompe identyczna i lata juz 2 rok. koszt 700 zł i 100 zwrotu jak odesłałem stara.
d
damianlapszys
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2010, 16:11

Post autor: damianlapszys »

Wspomaganie naprawione!!! Okazalo sie ze pompy nie trzeba bylo wymieniac. Wystarczylo wyczyscic styki kabli gdyz w kazdej z kostek byl mega syf. Wyczyscilem i uzylem sprayu do kontaktow i jest git. Dzieki za pomoc.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Proponuje Ci zabezpieczyć te kostki od wilgoci zwłaszcza środkową przez nią woda się dostaje do pompy a później pompa kaput
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”