[9n] Spadek mocy przy włączonej klimatyzacji

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
DANGER
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:23

[9n] Spadek mocy przy włączonej klimatyzacji

Post autor: DANGER »

Witam

Problem pojawia się przy włączeniu klimatyzacji. uczucie jakby holować całkiem spory samochód. Nie szarpie, nie drga. W komputerze w silniku nie ma błędów. Natomiast w klimatyzacji jest problem z V68 . Postaram się je wkleić w najbliższym czasie. Problem jest nawet z ruszeniem ze świateł bo na dwójce nie ma praktycznie przyspieszenia, trzeba wdepnąć do deski.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym ? Byłbym wdzięczny za porady.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 7:13 przez DANGER, łącznie zmieniany 1 raz.
F
Fredi308
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 21 sty 2010, 7:49

Post autor: Fredi308 »

Z tego co wiem klima podpięta jest pod silnik.Konkretnie pod pasek wieloklinowy.Przy rozgrzanym silniku zostaw do na wolnych obrotach i włącz klimatyzację.Zauważysz lekki skok obrotów.Ja mam polówkę 1.2 64 km wyobraź sobie co ja czuje :grin: .Moim zdaniem spadek mocy to normalne.Przy tym rośnie też troszkę spalanie.Jednym słowem coś za coś..
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Moc klimatyzacji dochodzi do 5KW więc to wiele tłumaczy. Do tego sprawność klimatyzacji oraz temperatura ma swoje znaczenie. Czasami jest tak, że włączonej klimy nie czuć a czasami przymuli.

cyt. "Według ostatnich badań niemieckiego automobilklubu ADAC, największe zużycie paliwa następuje w pierwszej fazie chłodzenia, kiedy auto klima musi obniżyć znacznie temperaturę nagrzanego wnętrza pojazdu. Aby obniżyć temperaturę z 31 do 22 °C testowane samochody zużywały od 2,47 do 4,15 L paliwa na 100 km więcej. Tak duży wzrost zużycia paliwa trwa około 4 minut.auto klima Natomiast utrzymanie obniżonej temperatury w warunkach miejskich to max 2,11 L/100km w mieście i 0,66 l/100 km na trasie. Czy mamy na to wpływ? Zdecydowanie tak, możemy przed wyjazdem przewietrzyć wnętrze kabiny i włączyć wewnętrzny obieg powietrza tak aby autoklima nie schładzała gorącego powietrza z zewnątrz. Bardziej zaawansowane systemy auto klimatyzacji regulują moc sprężarki zmniejszając tym samym zużycie paliwa."
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
D
DANGER
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:23

Post autor: DANGER »

Wiem, że przez klime jest spadek mocy ale nie wiedziałem, że aż tak duży. Zrobię tak jak napisał Artpolo - włączę wew. obieg powietrza i wtedy zobaczę.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

spadek mocy to norma, nawet przy silniku diesla 130 koni bardzo odczuwalne,co dopiero przy twoich 75 koniach, z klimą jeździ się jak z przyczepką, taki ma to efekt, pobiera dużo prądu a co za tym idzie duże obciążenie silnika i spalanie
Im mniejszy/słabszy silnik tym większa odczuwalna strata mocy i wyższe spalanie na klimie.
Dlatego najlepiej odpalić klimę jak już się bujniesz w trasie wtedy tego tak bardzo nie odczujesz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
D
DANGER
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:23

Post autor: DANGER »

Błędy, które pokazał VAG

1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
przerwa lub zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zablokowany lub brak napięcia
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zablokowany lub brak napięcia - BŁĄD SPORADYCZNY
1596 Nie znany kod błędu
zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 7:16 przez DANGER, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

a nie zdarza Ci się, że przy wyłączonej klimatyzacji, gdy ustawisz "letnie" powietrze, powiedzmy na climaticu 22st. że z nawiewu leci raz zimne, raz gorące powietrze? Błędy z silniczka V68 na to wskazują. Mam ten sam problem. Silniczek otwarcia klapy ciepłego powietrza (V68) masz walnięty... albo musisz go wymienić (ASO ok. 450zł) albo poddać go regeneracji. Zdarza się, że jakiś tam potencjometr szaleje i komp głupieje, przez to raz daje takie powietrze, a za chwilę inne. Latem jest to nie do wytrzymania (buchanie gorącym powietrzem) i nie wiem jak będzie zimnym (grzanie zimne w dotyku :/) Niestety, żeby go wymontować musisz zdemontować całą deskę rozdzielczą. Jest już taki wątek założony na forum. Poszukaj.
Pozdrawiam.
D
DANGER
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:23

Post autor: DANGER »

Tak wiem, że silniczek v68 to ciężka sprawa. Czytałem wątek, o którym wspomniałeś i raczej nie będę tego robił na własną rękę (brak narzędzi, miejsca, czasu i umiejętności). Niestety albo ASO albo nic.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 7:12 przez DANGER, łącznie zmieniany 1 raz.
i
irekk
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 21 lis 2008, 19:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: irekk »

Po pierwsze, czynnik chłodzący jest w układzie i ciśnienie było sprawdzane ?!
Następnie sprawdz przekaźnik wentylatora powietrza - może robić zwarcie i nadmiernie obciąża alternator (skoro masz błąd 705) albo spróbuj zdjąć pasek klinowy napędzający sprężarkę klimy (czy sama sprężarka nie powoduje oporu mechanicznego) - być może tu jest problem.
Ja w swoim polo (1.4 tdi 75 kW) bardziej odczuwam (na silniku) moment załączenia wszystkich świateł, wycieraczek, ogrzewania szyby (razem wziętych) niż załączenie klimy (zakładam, że masz klimatyzację automatyczną - Climatronic).
Co do silniczków sterujących klimatyzacji to problemem są potencjometry znajdujące się wewnątrz. Regeneracja ich wystarcza na krótko (bo są niedostępne w sprzedaży), a rozbieranie pulpitu zajmuje trochę czasu (mam już w tym doświadczenie).

Tu masz opis kodów ze strony:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

Kod błędu : 01596
nl com Motor voor Klep Buitenlucht-Binnencirculatie (V154) Zawór Engine Outdoor-Indoor drogowy (V154)
du du Stellmotor für Frisch-/Umluftklappe (V154) Frisch-/Umluftklappe für Stellmotor (V154)
en i Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) Motor na zewnątrz / Klapka recyrkulacji powietrza (V154)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent Dodatkowe informacje na temat kodów błędów. Przerywany
Mogelijke verschijnselen: Możliwe objawy:
Onbekend Nieznany
Mogelijke oorzaken: Możliwe przyczyny:
Bedrading en aansluitingen Przewodów i połączeń
V154 defect V154 wady
Mogelijke oplossingen: Możliwe rozwiązania:
Check Meetwaardeblokken Sprawdź Bloki pomiarowe
Repareer bedrading en aansluitingen Naprawa przewodów i złączy
V154 vervangen V154 otrzymuje

Kod błędu : 00705
nl com Relais voor koellucht-ventilator, 1e trap (J279) Przekaźnik wentylatora powietrza, pierwszy etap (J279)
du du Relais für Kühlerlüfter Stufe 1 (J279) für Relais Stufe Kühlerlüfter 1 (J279)
en i Relays for radiator exhaust stage 1 (J279) Przekaźniki do chłodnicy spalin etapu 1 (J279)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent Dodatkowe informacje na temat kodów błędów. Przerywany
Mogelijke oorzaken: Możliwe przyczyny:
Kortsluiting of onderbreking in de bekabeling of stekerverbinding van regelapparaat (J255) naar relais voor koellucht-ventilator (V7) en (V35) trap 1 Przerwa lub zwarcie w instalacji elektrycznej lub złącze z jednostki sterującej (J255) przekazywać do wentylatora powietrza (V7) i (V35) Etap 1
J279 defect J279 wadliwe
Mogelijke oplossing: Możliwe rozwiązanie:
J279 controleren met meetwaardeblokken J279 sprawdzić wartości z bloków pomiarowych
Kabels en stekerverbindingen controleren aan de hand van stroomloopschema Sprawdź kable i złącza za pomocą schemat połączeń
J279 vervangen J279 otrzymuje

Mam nadzieje, że pomogłem.
Powodzenia :)

W razie pytań pisz na PW
D
DANGER
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:23

Post autor: DANGER »

Przyczyną była zbyt duża ilość czynnika chłodzącego. Przesadzili tylko o 25% :/ dobrze, że nic poważniejszego się nie stało. Jeszcze potestuję i dam znać co i jak (dla potomnych).
pozdrawiam
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

ja mam podobny problem... po włączeniu klimy czuć spadek mocy dość konkretny ale auto tez poszarpuje tak jakby świece...
wymieniłam świece ale problem nie ustąpił:/ co może być przyczyną?? dodam ze klima jakoś extremalnie mocno nie chłodzi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”