Czy po wymianie przepustnicy należy zrobić adaptacje?1.4 16V

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pieczpaw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2010, 8:15

Czy po wymianie przepustnicy należy zrobić adaptacje?1.4 16V

Post autor: pieczpaw »

Witam. Posiadam VW Polo 1.4 16V '97 (silnik model AFH). Moje pytanie brzmi czy w tym modelu po wymianie przepustnicy powietrza należy zrobić adaptację, ponieważ doczytałem że w modelach, które posiadają zawór IVS tej adaptacji się nie robi.
Awatar użytkownika
Szakal
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1358
Rejestracja: 13 cze 2009, 17:23
Lokalizacja: KbK niedaleko Wawki :)

Post autor: Szakal »

Ja czyscilem sam ,zamontowałem i niestety sama sie nie ustawiła....nawet po przejachaniu kilometrow,,,
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""pieczpaw""]czy w tym modelu po wymianie przepustnicy powietrza należy zrobić adaptację, ponieważ doczytałem że w modelach, które posiadają zawór IVS tej adaptacji się nie robi.[/quote]
Podłącz pod kompa i sprawdź czy jest babol na steroniku silnika dotyczący przepustnicy. Jakie obroty masz teraz?? Czy wszystko ok czy są wyższe niż normalnie? Czy po odpaleniu wskakują obroty na 2000-3000 /min?? Jak tak to trzeba zaadaptować.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

jak Ci się uda zrobić to daj znać, bo mi się nie udało na różnych VAGach :) więc podejrzewam, że nie robi się adaptacji w tych silnikach, ja przeczyściłem i wszystko normalnie od razu działało
p
pieczpaw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2010, 8:15

Post autor: pieczpaw »

Witam. Dziękuję za szybko odpowiedź ale mam pytanie:
[quote=""czaja""]Podłącz pod kompa i sprawdź czy jest babol na sterowniku silnika dotyczący przepustnicy.[/quote]

Co to jest babol?

Po zapaleniu silnika mam ok. 4000 obr/min. Ale skoro już Pan odpowiedział to pozwolę sobie dokładniej opisać całą sytuację.

Pewnego razu jak odpaliłem samochód i zacząłem jechać zaczęły mi falować obroty, tzn. dodawałem gazu samochód wchodził na obroty (przyśpieszał) i zaraz z nich schodził trzymając nogę na pedale w tej samej pozycji po chwili znowu wkręcał się obroty i z nich spadał. Po krótkich oględzinach i przeczytanych paru postach doszedłem do wniosku, że to przepustnica powietrza. Zdemontowałem ją, zdjąłem tą plastikową obudowę i okazało się, że te plastikowe tryba są wytarte. Jak zorientowałem się, że nowa kosztuje 819 PLN (tańszej nie ma) to postanowiłem spróbować tą naprawić (zdając sobie przy tym sprawę, że to jest nie rozbieralne). Ze szlifowałem delikatnie ten metalowy odbój po drugiej stronie, wybiłem ten wałek, na którym to wszystko się kręci i obróciłem to wytarte koło zębate o 180 stopni. Wszystko wbiłem na miejsce założyłem ten zeszlifowany odbój (i tu uwaga: musiałem go chwycić dwoma punktowymi spawami).
Po zamontowaniu przepustnicy z powrotem i odpaleniu samochodu od razu ma około 4000 obr/min. I teraz pojawia się pytanie, czy w tym modelu silnika - AFH - adaptuje się przepustnice. Bo ja w tym silniku mam taki zawór odpowietrzający zbiornik paliwa i to z niego podawane jest powietrze do wolnych obrotów. Wieczorem zrobię zdjęcia i wrzucę do postu aby można było zobaczyć. Trzeba wziąść pod uwagę, że ten model silnika jest chyba najbardziej spier...ny wśród "polówek"

Z góry dziękuję, za wszystkie odpowiedzi.
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

ja robiłem adaptacje KTS'em ;) nawet 10latek by sobie poradził ;)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""pieczpaw""]Co to jest babol?[/quote]
Hehe, babol to błąd w sterowniku. Każdy błąd ma swój numerek.
p
pieczpaw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2010, 8:15

Post autor: pieczpaw »

[quote=""McGrady""]ja robiłem adaptacje KTS'em ;) nawet 10latek by sobie poradził ;)[/quote]

Co to jest KTS?

Jakieś oprogramowanie ala VAG-COM?
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

[quote=""McGrady""]ja robiłem adaptacje KTS'em ;) nawet 10latek by sobie poradził ;)[/quote]

ale robiłeś to w silniku AFH? bo ja robiłem oprócz VAGów również czymś takim jak KTS (nie pamiętam dokładnie czy to był KTS, ale na pewno było to czerwone pudło :) ) i nie udało mi się przeprowadzić adaptacji, w necie jest niby instrukcja do adoptowania AFH, ale mi się to w ogóle nie udało. Powiem bynajmniej że po przeczyszczeniu i zamontowaniu przepustnicy, obroty od razu ustawiły się na takie jakie trzeba, więc wnioski można samemu wysunąć.
p
pieczpaw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2010, 8:15

Post autor: pieczpaw »

[quote=""dumle""]ale robiłeś to w silniku AFH?[/quote]

A ja właśnie chciałbym się stricte dowiedzieć, czy adaptacja jest możliwa w tym modelu silnika(AFH), ponieważ wyczytałem, że jeżeli silnik posiada zawór ISV, który reguluje niskie obroty to adaptacji się nie robi. A w tym silniku tak owy zawór jest (podaję link do allegro, żeby można go zobaczyć na zdjęciu: http://allegro.pl/item1101371426_vw_aud ... _baku.html).
Metodą dedukcji doszedłem do tego, że jak go usunę to obroty na biegu jałowym szaleją, no i w nim jest śruba do regulacji obrotów.

Ale wracając do tematu, czy jest ktoś kto przeprowadzaj adaptację (udaną) przepustnicy w silniku AFH?
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""pieczpaw""]zawór ISV, który reguluje niskie obroty to adaptacji się nie robi. A w tym silniku tak owy zawór jest (podaję link do allegro, żeby można go zobaczyć na zdjęciu: http://allegro.pl/item1101371426_vw_aud ... _baku.html).[/quote]
moim zdaniem nie tędy droga, ja mam taki elektrozawór w silniku AEE, ale przecież on nie steruje obrotami. Ja normalnie adaptowałem przepustnicę. Jeśli chodzi o ten zaworek, to jest on podłączony z jednej strony do przepustnicy a z drugiej do filtra węglowego, natomiast ten do zbiornika paliwa i służy do odpowietrzania układu. Chyba, że się mylę i cały czas byłem nieświadomy, do czego on naprawdę służy ;)
Obrazek
Obrazek
p
pieczpaw
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2010, 8:15

Post autor: pieczpaw »

[quote=""bialas313""]... ja mam taki elektrozawór w silniku AEE, ale przecież on nie steruje obrotami. Ja normalnie adaptowałem przepustnicę. Jeśli chodzi o ten zaworek, to jest on podłączony z jednej strony do przepustnicy a z drugiej do filtra węglowego, natomiast ten do zbiornika paliwa i służy do odpowietrzania układu. Chyba, że się mylę i cały czas byłem nieświadomy, do czego on naprawdę służy ;)[/quote]

Witam ponownie, właśnie chciałbym porozmawiać z kimś kto to robił dokładnie w tym modelu silnika (AFH). Ale co się tyczy zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa to wydaje mi się, że jest w jakimś stopniu odpowiedzialny, za wolne obroty ponieważ jak go wyjąłem na pracującym silniku to obroty znacznie poszły do góry - to po pierwsze. A po drugie to jest tam śruba do regulacji obrotów wewnątrz tego zaworu. Tzn. oczywiście mogę się mylić, całe moje doświadczenie z tym modelem jest zdobyte na zasadzie prób i testów.

PS. może ktoś zna kogoś kto posiada ten silnik i miał z nim nie małe problemy?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""pieczpaw""]Ale co się tyczy zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa to wydaje mi się, że jest w jakimś stopniu odpowiedzialny, za wolne obroty ponieważ jak go wyjąłem na pracującym silniku to obroty znacznie poszły do góry [/quote]
Bo dostał lewego powietrza do dolotu i dlatego poszły obroty.
Obrazek
Zassaj instrukcje sam naprawiam tam jest to dokładnie opisane.Zostaw ty ten zawór w spokoju a sprawdż czy robi sie podciśnienie w układzie odpowietrzania jak nie to nieszczelny korek wlewu lub filtr węglowy do wymiany.Możesz odłączyć ten zawór ale musisz zatkać ten wlot do przepustnicy co by nie dostał lewego powietrza ale tak na prube bo będzie ci capiło paliwem czyli parami paliwa.
Obrazek
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

Dumle; robiłem w różnych silnikach, za każdym razem z pozytwnym skutkiem, w nastawach podstawowych funkcja: adaptacja przepustnicy... uruchamia się ją na 30sekund i zrobione :) w tym czasie przepustnica dojeżdża do swoich krańcowych punktów i zapamiętuje ustawienia.

KTS - uniwersalne urządzenie diagnostyczne ;) akurat jedno z lepszych na rynku
Awatar użytkownika
bialas313
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 208
Rejestracja: 07 gru 2008, 11:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: bialas313 »

[quote=""pieczpaw""]Ale co się tyczy zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa to wydaje mi się, że jest w jakimś stopniu odpowiedzialny, za wolne obroty ponieważ jak go wyjąłem na pracującym silniku to obroty znacznie poszły do góry - to po pierwsze. A po drugie to jest tam śruba do regulacji obrotów wewnątrz tego zaworu[/quote]
czyli miałem rację i Dziadek13 to potwierdził :) [quote=""Dziadek13""]
Bo dostał lewego powietrza do dolotu i dlatego poszły obroty[/quote] no takie oczywiste w sumie
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”