[6n2] wypadanie zapłonu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

[6n2] wypadanie zapłonu

Post autor: iwus663 »

moje pytanie brzmi czy miał ktoś problem z wypadaniem zapłonów na 134 cylindzrze w polo 1.4 16v aua, i co było tego powodem? zmagam się z tym problemem od miesiąca i nic, serwis nie daje rady
:niewiem:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

1. Kable
2. Świece
3. Kopułka i palec
4. Cewka
5. Sterowanie cewki
6. Czujnik Halla
7. Kompresja

Było to sprawdzane?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Sprawdź jeszcze kata, bo niesprawny kat może narobić niezłego bigosu, może powodować wypadanie zapłonów.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

co to jest ten kąt? auto jest obecnie na serwisie vw jeden dzień i nic zero odezwu czyli nic nie znaleźli pewnie. pięć dni był na serwisie w skodzie nie dali mu rady powiedzieli że sprawdzili wszystko oprócz sterownika, wszystko ok a auto nie chodzi, obłęd normalnie :angry2:
j
jakubu91
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 209
Rejestracja: 10 cze 2009, 20:40
Lokalizacja: Wrzosowa k.Częstochowy

Post autor: jakubu91 »

nie kąt tylko kat, a dokladnie to katalizator
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

odświeżę trochę temat...czy wypadanie zapłonu może być spowodowane uszkodzonym wtryskiem lub zbyt małymi obrotami na biegu jałowym niecałe 850???
wymieniłem kable,cewkę,świecę i raz na jakiś czas(rano zazwyczaj)wywala błąd WYPADANIE ZAPŁONU NA 1 CYLINDRZE!
zamieniłem wtryski 1na2 i 2na1 i jak na złe nie chce sie teraz CHECK pokazać na stale,zamrugał 2/3 razy ale komputer tego błędu nie pokazuje
Ostatnio zmieniony 01 lip 2010, 11:04 przez przemek 26, łącznie zmieniany 1 raz.
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

przemek 26
dużo przeszłam z tymi wypadaniami zapłonów, i od zepsutego wtrysku też one występują
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

czytam z ciekawości i iwus663 nie odpisałaś co było przyczyną :crazy: Jakieś info?
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

czy udało ci się IWUS 663 ogarnąć wypadanie tego załlonu??
i
iwus663
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: iwus663 »

przemek 26
tak udało się tylko że u mnie to wypadanie było losowo na wszystkich cylindrach, gdzie mu się umyślało tam wypadł. Samochód był na serwisie, wszystko sprawdzali i wszystko było dobre, jeżeli chodzi o wszystkie elektryczne i nie tylko elementy (świece , czujniki , sondy, pompa paliwowa i olejowa, katalizator, rozrząd-wszystko według znaków,przewody, sterownik itp.). Serwis odmówił naprawy bo nie wiedzieli co mu było. Dałam go do zwykłego mechanika po sąsiedzku, też wszystko sprawdził i stwierdził że to będzie mechaniczne uszkodzenie i miał rację. Zaczął go rozbierać. rozebrał rozrząd i pierwsze co znalazł to uszkodzony klin na kole zębatym jednego wałka rozrządu, następnie zajrzał pod dekielek na głowicy i walków rozrządu i okazało się że popychacze do wymiany bo strasznie twardo chodziły. według mechanika to one mogły spowodować oberwanie tego klinika na kole zębatym, przez to że dawały za duży opór. po założeniu nowego koła i popychaczy auto znowu śmiga. :grin: aha wtedy gdy te zapłony wypadały samochód miał słabą kompresje i pomiar jej za każdym razem był inny.
tak że już nigdy na serwis nie pojadę tam są same partacze. :butcher:

z reszta dopiszę ci co było sprawdzane w związku z wypadaniem zapłonów:TYLKO SIĘ NIE PRZERAŹ :bye:
- świece
- przewody
- sondy
- katalizator
-czujniki - temp, map sensor i wszystkie inne
- zawór EGR
- ciśnienie oleju
- cisnienie paliwa
-kompresja TUTAJ WYSZŁY NIEPRAWIDŁOWOŚCI
- sprawdzanie szczelności listwy wtryskowej
- wtryski i ich podmiana
- szczelność kolektora ssacego
- przepustnica, czyszczenie adaptacja i czujnik
- katalizator
-sterownik
- rozrząd czy nie przestawiony
- nawet paliwo czy nie jakieś trefne zatankowałam ale to było na samym początku

jak narazie więcej nie pamiętam gdy sobie przypomnę to dopiszę
życzę szybkiej i bezstresowej naprawy, nie jak to było w moim przypadku :amen:
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

dzięki za szczegółowy opis problemu...
stawiam na wtrysk padnięty ponieważ przez jakieś 2 tyg. jezdziłem na zamienionych wtryskach jak pisałem wcześniej i dzisiaj powróciłem do prawidłowego podłączenia i od razu check się pojawił na stałe
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

niestety wymiana wtrysku nie pomogła,cały czas wypadanie zapłonu 1 cylinder
rece opadaja bo nie wiem co już robic... :(
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Hej Przemek 26 mam ten sam problem juz od ponad roku,zrobilem z tym juz 20000 km i nic sie z silnikiem nie dzieje,no ale opisze co i jak:
otoz dzieje sie to tylko na biegu jalowym po ok 20 sekundach,jak trzymam lekko gaz np.na swiatlach wszystko jest ok.(powtarzam wystepuje u mnie tylko na biegu jalowym)
tylko jak plyn chlodniczy osiagnie 90 stopni-silnik jest nagrzany
nie odczuwam zadnego spadku mocy,przed wypadnieciem zaplonu/odlaczeniem 1 gara :)
jesli juz wypadnie zgasze auto i po 5 minutach wszystko gra

Z rzeczy sprawdzonych/wymienionych:
swiece-swoje juz przejechaly/elektrody byly czarne
kable WN-mialy przebicie-wymienione
modul zaplonowy-krowie cyce :) podmieniony,nie bylo zmian dalej zaplon wypadal na tym samym cylindrze
zamienione wtryski-to samo
katalizator sprawdzony-stan bdb
sondy-dobre
czujnik temp.c.chlodzacej:VAG-wskaznik na desce rozdzielczej-OK

diagnoza vw wieszajacy sie zawor-moim zdaniem bzdura,bo niby czemu jak zaplon wypadnie i na odpalonym silniku zrobie reset bledu Vagiem to znow zaczyna pracowac na 4 gary??
zmierzylem napiecie na wtryskach i w momencie utraty zaplonu nie ma napiecia na ww. wtrysk tak jakby komp przestal nagle podawac napiecie na 1 wtrysk-zawsze ten sam.
mam juz nowe ECU tylko musze rozkodowac immo ze by je podmienic,wiec szukam kogos z vagiem tacho itp.

powiedz mi czy twoj silnik pracuje rowno na biegu jalowym ??
byc moze ECU MUSI wylaczac napiecie na ktorys gar oszczedzajac przy tym KATa-gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest nie teges??no ale vag by chyba pokazal fuel to rich,albo cos w tym stylu??

co do problemu w polo iwus663 to mysle ze przy wykruszonym klinie na kole pasowym wypadalby zaplon na wszystkich cylindrach a nie na jednym-szczegolnym-bo caly zaplon ulegl by przestawieniu.
co do popychaczy to tez nad tym myslalem,ale moje nie tykaja,jedynie ok minuty na zimnym no ale to norma

Walcz dalej i badz nieugiety :) -update-uj jak cos :P
Awatar użytkownika
Magiko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:24
Lokalizacja: Rabka Zdrój/Kraków

Post autor: Magiko »

Też mam problem z wypadaniem zapłonu w lecie nie ma problemu z kontrolką check zapłon nie wypada przez miesiąc następnie przez tydzień wypada i kontrolka świeci i słychać to na zimnym silniku natomiast całą zimę wypada zapłon wymieniłem kable cewkę świece ale poprawy nie ma od pewnego mechanika słyszałem nawet że te samochody tak mają i sieją różnymi błędami i żeby się tym nie przejmować
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

cylkop22...silnik po wypadnięciu zapłonu pracuje normalnie i nie daje znaku że zaraz "wypadnie" tylko czasami mam takie wrazenie jakby narzucał obroty ale wskazówka nie drgnie tylko raz miałem tak ze po wymianie wtrysku tak jakby było ok,radość była krótka następnego dnia odpaliłem pod garażem chodził na biegu jałowym,zaczoł mrugać chceck pozwoliłem mu sie zapalić na stałe(bo jak mruga to tak jak ty lekko dodaje mu gazu i przestaje)zaczoł chodzić na 3 garach,jadać w takim stanie do mechanika,stojąc na przejezdzie kolejowym zgasiłem auto i po ponownym zapalenie jakby reka odjął ...
mechanik sam już nie wie co robić bo jak pisałem wymieniłem prawie wszystko
może to katalizator bo jak nie zmienie biegu np. pod górkę to słychac takie brzeczenie GDZIEŚ
jeszcze bede sprawdzał ciśnienie na cylindrach
cylkop22 na dłuższe trasy to sie nic nie dzieje z tym wypadaniem,wybieram sie nad morze i mam troche lekkie obawy zeby nic sie nie stało???
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”