[6n2] wypadanie zapłonu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

przemek 26 Jak napisalem ja juz z tym zrobilem jakies 20kkm i nic sie z silnikiem nie dzieje a robilem trasy po 700 km czasami,wiec w moim przypadku jest ok.Dalem sobie z tym narazie spokoj bo mialem wydatki na slub i podroz poslubna :) a auto jezdzi,a mi tylko na tym zalezy,wkurza mnie to tez no ale co zrobic nie bede w niego niewiadomo ile siana pakowal...
mam ECU na wymiane jak cos tylko musze rozkodowac immobilizer pierw,a auto mi potrzebne na codzien wiec jak znajde troche czasu to dam do vw zeby zamienili kompy
Moze to nie katalizator ci brzeczy tylko ta siatka za kolektorem wydechowym,czesty przypadek w tych autach chyba bo i ja i kumpel w ibizie z silnikiem jak twoj tez tak ma ;) , albo mocowanie rury wydechowej sie urwalo (to zaraz kolo siatki) ja juz spawalem u siebie rok temu ale wczoraj jak wlazilem pod auto to zobaczylem ze znow sie urwalo ...
Tak wogole to jak cos wymyslisz z tym zonkiem(zaplonem) to pisz
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

dziś w końcu pojechałem z tym wypadaniem zapłonu do serwisu i wykazało NIEREGULARNY CYKL NAPIĘCIA na wszystkich cylindrach i koleś stwierdził że to przewody i świece są do wymiany gdzie ja niedawno pierwsze co ,to wymieniłem właśnie to na firmy BERU
zauważyłem że jak go odpalam to czuć paliwem i jak na 1/2 biegu dodaje gazu to go lekko "przytyka"
czy to może być coś z układem paliwowym???
gdzie w warszawie lub w okolicy mógłbym to sprawdzić i kto może polecić mi jakiegoś dobrego elektryka???
Awatar użytkownika
janoelektryk
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 07 cze 2010, 22:14
Lokalizacja: W******e

Post autor: janoelektryk »

Ja wymieniłem świece > kable >cewkę zapłonową >sondę przed kat. Byłem już u trzech kolegów (elektro-mech...) bo sam już tego nie ogarniam , co jeden mówi co innego co kilkadziesiąt km. wywala błąd wypadanie zapłonu cylinder trzeci. Nadmienię jeszcze że na początku jak wymieniłem świece (BERU) przez 4 tyś. km. miałem spokój myślałem że na długo ale się myliłem , teraz po wykasowaniu błędu po około 100 km. to samo.
16684-- Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687--Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Ciśnienie w cylindrach równe 14at. Szkoda kasy bo tym sposobem wymienię pół silnika (1,4MPI AUD )

Zakleję czarną taśmą kontrolkę bo mnie wkurza jak się świeci i będę jeździł dotąd aż się rozleci. :bomb: :grin:
*ROBIĘ*to*co*LUBIĘ*to*znaczy*NIC*
Obrazek

hasło: rekin
Awatar użytkownika
mateuszz117
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 217
Rejestracja: 11 lis 2009, 19:39
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: mateuszz117 »

ja tez mam taki plan z zaklejeniem i tyle..bo juz tak mnie wkurza ten check glupi ze porazka..sami widzimy ze jedni wymienia pol silnika i osprzetu,czujnikow i i tak to samo..chyba to jakas glupia przypadlosc tego modelu... :eek:
Jeżdże nisko..leże na glebie..grunt to zawieszenie..<!-- s]
Awatar użytkownika
przemek 26
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 243
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:09
Lokalizacja: Płochocin

Post autor: przemek 26 »

mechanik wreszcie się dobrał to tej usterki....
-niskie ciśninie na cylindrach na tym 1cyl. ciś.2/3 na pozostałych trzech 8
już mieli go składać ale zauważyli że wałek rozrzadu jest cały pobcierany i to samo na stałych panewkach,czuć dosłownie pod palcem rysy(zrobie poznie foto to pokaże)
musze szukać drugiej kompletnej głowicy
s
slawek773
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:36

Post autor: slawek773 »

W moim od zakupu 1.4 16 AUA wyskakiwał EPC i CHECK i był muł sakramęcki
1 podejście zauważyłem dużo dymu z odmy do filtra zdemontowałem dolot powietrza rurę aż do filtra teraz sprężynowy klapkowy daje ciepłe powietrze z kolektora aby się szybciej zagrzał ale mniejszym okiem na 90% trafiony ale nie do końca jest poprawa da się jechać EPC i CHECK co jakiś czas i błąd przepustnicy
2 podejście może to EGR i był na 100% otwarty ale błędu nie było od niego dany zamiennik już lepiej ale nadal rura jak w pkt.1
3 podejście pojawiało się pomiar ciśnienia w kolektorze dolotowym poza zakresem , wymieniono na nowy + nie oryginalna tania sonda 1 sza lambda w wydechu- coś blisko ale CHECK cały czas jakieś zwarcia na sondzie i po tych wymianach ujechałem może ze 200 km z czego ostatnie 70 km doszło mruganie EPC czyli wypadanie zapłonów masakra ale dojechał
4 podejście wymiana oryginał bosch sonda lambda ( błąd od missfire na 3 cim cylindrze wyczyszczono styki i znikło -cewki z modułem nie wymieniono) EPC i CHECK nie świecą nie ma błędów od ciśnienia powietrza w dolocie, brak błędów sond lambda i EGR, auto jako tako jedzie troszku już lepiej ale nadal odpięta rura bo jest lepiej jak w 1 szym podejściu
w VCDS na kanałach 15 i 15 w silniku na 1 szym cylindrze pojawia się żadko 1,0 misfire cylider 1, reszta ok jest jeszcze opis że na 3000obr/min i na wolnych załącza się w podglądzie opcja MISFIRE RECOGNITION- aktywna i nieaktywna -co to jest i czy mimo 1.0 na 1szy cylindrze nie znaczy już że są problemy z wypadaniem zapłonów ????
w czasie jazdy powyżej 130km/h ja mu gas a ten myśli i jakby zwalniał i szarpał a błędów brak

czy jednak nie czas w drodze wymiany na cewkę z modułem a może to czujnik halla obrotów wału gdzie by go wymienić trza się dostać do sprzęgła (temu co go tam dał to sznurek na szyje i koło młyńskie i do rzeki)
walka trwa
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Nie będę zakładał nowego tylko dopiszę się tu.

U mnie prawdopodobnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze było spowodowane uszkodzeniem przewodu.

Wymieniłem komplet i zobaczymy.

A tak było to urwane.

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”