1.6 16V a LPG? - rozważania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

borys_wrocek nie ma co się stresować. Te silniki nie są przystosowane do gazu. Nie ta konstrukcja i materiały.
Potem będzie: co się dzieje nie pali na LPG albo nie pali na Pb a na LPG jedzie.
Jak dla mnie to każdy może jeździć na nawozie albo pasztetach z biedronki.
Wolna wola.
Zadano pytanie i każdy wypowiada się. Ty to bierzesz jakby to dotyczyło całej Twojej rodziny albo jakbym Ci ukradł ostatniego ziemniaka. Podobna sytuacja ma miejsce w całym kraju o byle słupek czy krzyżyk.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Wątpię by za 3,000zł założyć porządną instalację + robocizna + idealna regulacja.

Jeden strzał i możesz nie mieć czego naprawiać stąd wiem jak ważne jest by instalacja była dobrze założona.

Na plus przemawia fakt, że znajomy prowadzący warsztat samochodowy założył w swojej Del Sol z 94 roku (więc ze sporym przebiegiem) gaz STAG i nie narzekał. Mocy niby nie ubyło, a spalanie było niezauważalnie większe. Plusem na pewno jest to, że mniej wydajesz na stacjach. Jeździłem też Audi A4 2,6 V6 z gazem (ta starsza, 150KM) i właściciel nie narzekał. Spalanie niestety było w granicach 20l / 100km więc szału nie było. Nie wiem jak z żywotnością w tym przypadku, bo szybko sprzedał.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Nie wiem jak ceny w waszej okolicy ale u mnie dobra instalacje mozna miec juz za 2500. Sam na tym jezdzilem i moge polecic ale...sprzedalem i wolalem kupic mniejszy silnik niz bawic sie w LPG :-D Przy mojej jezdzie tłumiki nie dawały rady, niekonczaca sie opowiesc. Wymienialem, przepalalem go i tak caly czas :-D

O strzałach raczej nie ma co dyskutowac...nie wiem czy to wogole możliwe przy sekwencji :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

[quote=""patryk2k""]wolalem kupic mniejszy silnik niz bawic sie w LPG :-D[/quote]


właśnie mały silnik i LPG to jest coś :grin:
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""Tomek001""]Wątpię by za 3,000zł założyć porządną instalację + robocizna + idealna regulacja.

Jeden strzał i możesz nie mieć czego naprawiać stąd wiem jak ważne jest by instalacja była dobrze założona.
[/quote]
Jaki strzał ??? Chyba nie chcesz zakładać instalacji na mikserze, ja tam nie jestem przeciwnikiem LPG, ale zdecydowanie instalacje mieszalnikowe powinny być zabronione. Tutaj się zgodze z fanatykami, mieszalnik to możesz sobie założyć w 1,0 a nie gti.
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

[quote=""LyszyK""][quote=""patryk2k""]wolalem kupic mniejszy silnik niz bawic sie w LPG :-D[/quote]


właśnie mały silnik i LPG to jest coś :grin:[/quote]


Tico + LPG jest tańsze w użytkowaniu niż rower górski :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel0407
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Żabce/Warszawa

Post autor: daniel0407 »

Panowie Gaz to do kuchenki a nie do samochodu a tym bardziej do auta typu GTI. Te auto kupuje sie po to zeby miec frajde z jazdy(mina łysego typa w objeżdżanej ze świateł 20 letniej bmw-bezcenne) :cool2: . Ja mam dwie 6n2 jedna 1.4 mpi i wlasnie 6n2 GTI i w zyciu nie zagazowalbym jej. Skoro stac Cie wydac 20tys na polo gti to i powinno Cie stac na jego utrzymanie. Jeżeli nie stać Cie na utrzymanie gti kup sobie 1.0mpi albo 1.4mpi.

pozdrawiam
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

masz jakiś konkretny argument czy fanatycke gadanie ?? Jak objeżdzanie 20 letniej bmki sprawia ci frajdę to fajnie. Ja na paliwo wydaje połowę wartości GTI więc nie widzę powodu dla którego nie miało by część tej kasy zostać w portfelu. Szczególnie że nie widzę argumentów przeciw.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Zdania na temat gazu w Polo zawsze były, są i będą podzielone. Powtórzę to co powiedziałem wcześniej: gaz to dobre paliwo, ale trzeba założyć do tego odpowiednią instalację. (np sekwencja z wtryskiem w fazie ciekłej), a auto nie dość że zyska na osiągach, to jeszcze spalanie nie wzrośnie. Jak może zyskać?? LPG dobrej jakości ma więcej oktanów niż benzyna (do 120). Wadą jest to, że taka instalacja kosztuje w granicach 5-6k PLN.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote=""JuStIcE""]Wadą jest to, że taka instalacja kosztuje w granicach 5-6k PLN.[/quote]
to juz wole dobrego diesla niz takie kombinacje alpejskie i zamiast tych 6k wydac 2k na porządny program :)
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Tak wogole przygladajac sie z boku tej dyskusji to nie widze glebszego jej sensu polowa ludzi jest za,polowa przeciw,kazdy ma swoje zdanie,i jezdzi na czym chce,ja gazu nie preferuje osobiscie ale to nie znaczy ze kto inny tez nie,jak chlopak chce GTI i jezdzic tanio to co za problem (bajki ze silnik nie przystosowany mozna sobie wiecie gdzie wlozyc) niech pakuje dobra instalacje i jazda,ja bym tam wolal diesla+chip ale to jego wybor.Argumenty ze to profanacja to raczej kwestia indywidualna kazdego z nas bo w koncu Polo GTI to nie Bentley Continental,czy Ferrari Enzo.
A co do wlascicieli "sportowych,chipowanych"diesli to przecierz wikszosc ludzi w tym Jeremy Clarcson uwaza ze slowo diesel i sport nie ida z soba w parze,ale tez nie kazdy sie z tym zgadza
Do autora postu jak widzisz zdania sa podzielone wiec rob jak uwazasz,ja z doswiadczenia powiem ci ze jak lubisz sobie przycisnac to bierz GTI lub 1.4 16v AUB i jezdzij na czym chcesz,jesli natomiast chcesz jezdzic oszczednie i niekoniecznie szybko to bierz TDI,ja kupilem swego czasu 1.4 AUA gdyz jego cena byla sporo nizsza niz ww silnikow
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote=""JuStIcE""]Zdania na temat gazu w Polo zawsze były, są i będą podzielone. Powtórzę to co powiedziałem wcześniej: gaz to dobre paliwo, ale trzeba założyć do tego odpowiednią instalację. [/quote]
zgodzę się w 100%

[quote=""JuStIcE""], a auto nie dość że zyska na osiągach, to jeszcze spalanie nie wzrośnie. Jak może zyskać?? LPG dobrej jakości ma więcej oktanów niż benzyna (do 120). Wadą jest to, że taka instalacja kosztuje w granicach 5-6k PLN.[/quote]
zgodzę się ale częściowo , liczba oktanów nic kompletnie nam nie mówi lpg ma około 110. Jeżeli chodzi o kaloryczność paliwa to faktycznie jest większa odrobinę niż benzyny 95, o 98 nawet nie wspominając.Natomiast faktycznie żeby to osiągnąć wymagany jest wtrysk LPi który wyciaga zalety a eliminuje wady LPG.

jedyny minus to taki że u mnie nie da się podać fazy ciekłej i najlepsze systemy tu nie pomogą :D
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

forum miłośników VW Polo...

"nie przejmuj sie niczym gazuj go"
"zagazuj gti"
"bede jezdzil GTI za 23zł/100km"

a jak padna tarcze klocki to wlozysz uzywane? jak sie posypie zawieszenie to dasz do regeneracji, wydech pospawasz a xenony zastapisz zwyklymi zarowkami. Zamiast oleju odpowiedniego do silnika o kompresji blisko 12:1 wlejesz lotosa za 40zł/litr.

a za pół roku powiesz ze VW to chłam bo ciągle sie psuje i kolejne GTI uda sie na cmentarzysko...

może jestem starym ramolem, ale jak cie nie stac na gti to go nie kupuj, bo to ze go zagazujesz nie spowoduje tego ze bedzie cie na niego stac. Auto to nie tylko benzyna... mnie wlasnie czeka 1500 za klocki i tarcze do mojego auta... chce sie jezdzic mocnym autem to trzeba sie z tym liczyc
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote=""borys_wrocek""]Jeżeli chodzi o kaloryczność paliwa to faktycznie jest większa odrobinę niż benzyny 95, o 98 nawet nie wspominając[/quote]
mylisz liczbę oktanów z kalorycznością. Gaz ma właśnie mniejszą kaloryczność od PB przez co proporcjonalnie więcej musi go być spalane żeby zachować prawidłowy AFR. Oktanów owszem jest więcej (podejrzewam ze większość wielbicieli paliw 99oktanowych super hiper ultimate nie ma swiadomości jaki wysokooktanowy jest gazik ;) )

A wracając do ogólnej dyskusji, gaz mógłby być świetnym paliwem gdyby ktoś zaczął robić auta 100% przystosowane pod gaz. A tak...zdań jest conajmniej tyle ile warsztatów instalujących LPG bo kwestia dobrania instalacji i montażu to 3/4 sukcesu. Są auta które jeżdzą na lpg setki tysięcy km bez problemu, ale też przypadki z popalonymi zaworami czy tłokami. Prawda jest taka że każde auto wymaga indywidualnego podejścia i zwykle gaziarze uczą się dopiero na aucie klienta, stad potem cyrki. Gdyby koncerny samochodowe zaczeły produkować silniki typowo gazowe, kompleksowo zaprojektowane i przetestowane to byłaby rewolucja i...stopniowy wzrost ceny gazu :lol: mechanizmów rzadzących rynkiem paliw nie oszukamy
j
jarek311086
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 28 kwie 2009, 13:00
Lokalizacja: Mława

Post autor: jarek311086 »

[quote=""Borek""]gaz mógłby być świetnym paliwem gdyby ktoś zaczął robić auta 100% przystosowane pod gaz.[/quote]
dokładnie jak kolega mówi gaz to tylko paliwo zastępcze czyli nigdy nie bęcie takie samo jak prawidłowe czyli Pb i nikt nie powie że nie ma różnicy w późniejszej żywotności silnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”