Tłumik końcowy średnica rury 86c 2f

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
agakitty
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:21
Lokalizacja: Racibórz/GliVWice
Kontakt:

Post autor: agakitty »

Witam i w moim jest przeróbka wydechu, ale jest problem, posiadam 3f 75km, kat wycięty i wstawiona jest rura i sonda mniej wiecej w tej samej odległości co orginał, reszta seria a końcowy z PF 125p , dźwiek jest ok, ale moim zdaniem moc spadła, silnik ciągnie ale nie jest to co kiedys (nie 10 lat tylko przed a po tydzien)
, prosty i głupi przykład ta sama droga te same warunki, auto jedzie na asfalcie z żwirem, 1 bieg ok 5km/h (przed przeróbką) gaz do dechy i rwie do przodu (zryw) po przeróbkach trasa bieg predkosc ta sama auto jedzie ale juz nie wyrywa tak jak przed, wydaje mi się ze wydech został zbyt "odetkany" i teraz pytanko co zrobic strumienica czy cos innego???, widomo ze kazdy pożadny wydech działa na zasadzie podcisnienia które pomaga wysysac resztki z komory spalania itd. sonda lambda NGK

Pozdrawiam
...nie sztuka mieć nowy samochód, sztuka włożyć całe serce w stare...
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

dziwne bo jak nie zmieni sie średnicy układu wydechowego to nie powinno być tak że spadnie moc. Może końcowy ma za dużą średnicę? Ogólnie w n/a zwiększa się średnice wydechu, robi się dolot i daje to jakieś przyrosty nawet bez strojenia, dużo Km nie przybędzie ale zawsze to coś tam na +, u mnie w hondzie ze 125KM po zrobieniu dolotu i wydechu wyszło na hamowni 136KM i parę Nm więcej. A jak jest z VW nie mam pojęcia ale sądzę że podobnie bo przecież każdy silnik działa na takiej samej zasadzie.
Obrazek
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

Witam, mam takie pytanie mam silnik polo 1.1 (co prawda nie w VW ale też niemieckie auto :) ) sam silniczek jest po paru modach i pełnej generalce więc chodzi idealnie, chciałem idąc dalej zrobić coś z wydechem ale właśnie mam problem z kolektorem wydechowym mam klasyczny 4-1 i chciałbym zmienić go albo na 4-2-1 i teraz tak wiecie może czy jest jakiś kolektor od VW który będzie spełniał moje oczekiwania i pasował do mojego silnika ?
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
b
boczek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1094
Rejestracja: 01 sty 2010, 0:13
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: boczek »

[quote=""mantex""]Witam, mam takie pytanie mam silnik polo 1.1 (co prawda nie w VW ale też niemieckie auto :) ) sam silniczek jest po paru modach i pełnej generalce więc chodzi idealnie, chciałem idąc dalej zrobić coś z wydechem ale właśnie mam problem z kolektorem wydechowym mam klasyczny 4-1 i chciałbym zmienić go albo na 4-2-1 i teraz tak wiecie może czy jest jakiś kolektor od VW który będzie spełniał moje oczekiwania i pasował do mojego silnika ?[/quote]

z tego co się orientuje,to Trabanty wychodziły z silnikami od polo,jeśli masz taki model to podaj jakie masz oznaczenie silnika i myślę,że bezproblemowo ktoś Ci podpowie.
boczek
Kozienice 2010 ]II miejsce[/color] - rzut felgą 12,7 m
Ślesin 2012 : III miejsce - Najniższe polo zlotu kategoria 86c/86c2f,
Ślesin 2012 : Najstarsze polo zlotu
J
Jaccus
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Jaccus »

U mnie Panowie puścił-przepalił się spaw miedzy katalizatorem a rurą. Więc znalazłem rurę o mniejszym obwodzie i wsunąłem w katalizator a drugą w rurę pospawałem zrobiłem obejmę i chodzi :) I już nie chodzi jak WRC :P
Na przeglądzie jak się ktoś zapyta to odnowa był robiony spaw i dlatego ta obejma - a przecież nikt nie będzie patrzył czy katalizator ma w środku rurę bo kto na to wpadnie. Tak jakby ktoś miał z tym problem to polecam tak zrobić :)
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

[quote=""boczek""]
z tego co się orientuje,to Trabanty wychodziły z silnikami od polo,jeśli masz taki model to podaj jakie masz oznaczenie silnika i myślę,że bezproblemowo ktoś Ci podpowie.[/quote]

jeżeli się nie pomyliłem to 4 VO 5,9/7,5 GRF
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

[quote=""mantex""]Witam, mam takie pytanie mam silnik polo 1.1 (co prawda nie w VW ale też niemieckie auto :) ) sam silniczek jest po paru modach i pełnej generalce więc chodzi idealnie, chciałem idąc dalej zrobić coś z wydechem ale właśnie mam problem z kolektorem wydechowym mam klasyczny 4-1 i chciałbym zmienić go albo na 4-2-1 i teraz tak wiecie może czy jest jakiś kolektor od VW który będzie spełniał moje oczekiwania i pasował do mojego silnika ?[/quote]

każdy 4-2-1 od vw 1,0-1,3 podejdzie.
Obrazek
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

model; 4 VO 5,9/7,5 GRF


ok 4-2-1 ale dokładniej pytając rozumiem że śruby mocujące będą się zgadzały oczywiście otwory w bloku i kolektorze też ? (jeżeli to nie jest problem czy mogę prosić o jakiś link, model tak żebym wiedział konkretnie czego szukać).


a tak w ogóle czy zmiana kolektora ma jakikolwiek sens ? chce zrobić wydech przelotowy bo oryginalnie mam w kształcie litery S (chyba w ramach powiązania go z symbolem marki S :) ) a że przymierzam się do tego z głową więc i powoli dlatego pytam :)
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

np. http://allegro.pl/vw-polo-1991r-1-3-kol ... 01266.html

czy zmiana kolektora ma sens to zależy co chcesz tym osiągnąć. wiadomo że 4-2-1 lepiej troche będzie spaliny odprowadzał. jak chcesz to mam taki na zbyciu.
Obrazek
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

no w sumie ok lepszy od oryginała jeżeli wszystko ma pasować to ok jestem zainteresowany :D
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
m
mantex
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 04 paź 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mantex »

[quote=""qboslavo""]np. http://allegro.pl/vw-polo-1991r-1-3-kol ... 01266.html

czy zmiana kolektora ma sens to zależy co chcesz tym osiągnąć. wiadomo że 4-2-1 lepiej troche będzie spaliny odprowadzał. jak chcesz to mam taki na zbyciu.[/quote]


hmm nie mogę ci odpisać na maila bo nie mam takich uprawnień ...
trabi.waw.pl

udało się, i jeździ:
http://www.trabi.waw.pl/index.php/topic,381.0.html
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

prawda jest taka ze dobry kolektor powinien byc powyliczany, przeplywy, rezonans, i pare innych, dodatkowo powiem ze w glowicy kanaly wylotowe sa zawsze mniejsze niz srednica kanalow w kolektorze. wiec jak juz robić wieksza srednice to róbmy to od samego poczatku
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

[quote=""bruczyk""]prawda jest taka ze dobry kolektor powinien byc powyliczany, przeplywy, rezonans, i pare innych[/quote]

a jeżeli zastosujemy te same średnice wewnetrzne kolektora co w seryjnym , to czy wystarczy sie trzymac równej długosci wszystkich rur w kolektorze ?? czy musimy jeszcze na coś uważać


pytanie z innej beczki , wiek ktoś gdzie znaleźć lub ma takie info jak obliczyc minimalny promień giecia rury z kwasowki ...

np dla rur :
- 30 , 40 , 50 mm , o ściankach 1 i 1,5 mm
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

lubusik pytanie zasadnicze kto w PL gnie kwasówkę?? bo jeszcze się nie spotkałem w Polsce z taką firmą.. gną owszem ale do fi38 ale cena kosmiczna bo z tego co wiem to wszyscy spawają z kolanek
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

pytania glupiego :)

dlaczego?? to takie trudne ?? czy brak odpowiednich maszyn ?? czy kwasówka ma jakies właściwosci , które nie pozwalaja jej giąć ?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”