Wszystko o: Open Air - dach, silniczki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
socpaw
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:44

Post autor: socpaw »

poczekam az zrobisz zdjęcie :], wątpię że zdradzą tajemnice :]
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

foto wysłałem na maila a tu wstawię dla przyszłych pokoleń :)

Obrazek
s
socpaw
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:44

Post autor: socpaw »

mi to wygląda na silniczek od Passata B3 tylko jest obcięty z boku. Jak myślicie ma w środku zmienioną przekładnie na mocniejsza? Firma profesjonalnie zakryła taśmą numery tego silniczka :]
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

raczej nie chodziło tu o ukrywanie numerków, bo jakby mi mocno zależało to bym tą taśmę po prostu odciął :P jak nie zapomnę to zobaczę co mam z lewej strony w tym silniczku, no i może uda się trochę tej taśmy ściągnąć, ale wątpię. Przekładni nie zmieniali, ale powiedzieli, że ten się o wiele mniej psuje w porównaniu do oryginalnego i chyba tak rzeczywiście jest :) teraz z nowym dachem to parę razy dziennie otwieram i zamykam więc test na maksa ;)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

dodam jeszcze, że umiem już demontować dolne poszycie aby naciągać/luzować dach jakby ktoś potrzebował informacji jak to zrobić (przy większym zainteresowaniu postaram się naskrobać manuala) :)
s
socpaw
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:44

Post autor: socpaw »

:grin:
c
chudzienki
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 08 mar 2010, 9:46

Post autor: chudzienki »

Witam
Mam dodatkowy oryginalny silniczek do szyberdachu OpenAir(pozostałość po wymianie całego szyberdachu),za tydzień będę w Polsce ,jakby ktoś był zainteresowany to mogę przywieźć cena 100PLN.Wiem ,że ten post powinienem raczej umieścić w dziale giełda,ale nie chciałbym wozić tego w tą i z powrotem dlatego pytam tutaj.
Pozdrawiam
h
horoszka
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2010, 15:02

Post autor: horoszka »

Od marca jestem posiadaczem Polo z panoramą:)

Wszystko miało być pięknie, silniczek dachu miał działać ale podczas zakupu sprzedawca twierdził, że z zimna dach nie chce się otworzyć... Uwierzyłem...
Dach oczywiście się nie otwiera ale silniczek chodzi, słychać go a po wymontowaniu widać, że zębatka się obraca;
Pytanie jest więc takie: co może być z nim nie tak ?

Z innych przykrych niespodzianek: oczywiście podsufitka przy bardziej intensywnym opadzie wilgotnieje... Potraktowałem cały tył (miejsce styku materiału z dachem) oraz trochę po bokach (między dachem a uszczelką) i 2 miejsca gdzie były przedarcia na dachu uszczelniaczem dekarskim firmy Soudal: http://www.soudal.pl/images/stories/sou ... i_2008.pdf
Lewa strona wytrzymuje, niestety na prawej stronie podsufitki wilgotnieje... (muszę spróbować ją poprawić...)
Całość nie wygląda może zbyt ładnie ale ważne, że przynajmniej z jednej strony się udało;

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na te problemy ?

PS Dzwoniłem do firmy z W-wy, życzą sobie przyjazdu do nich z samochodem bo montują inne silniczki... (jakoś nie mam tam po drodze z południa...)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

na prośbę jednego z klubowiczów napiszę co trzeba zrobić aby naciągnąć dach :) nie mam dobrego zdjęcia więc opisałem to na jakimś znalezionym w necie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f26 ... 8679b.html

1. wyciągamy listwy ozdobne co siedzą dookoła (numer 1 na rysunku)
2. w rowku gdzie siedzą te listwy siedzi też dolne poszycie - na całej długości jest zamontowana mała blaszana listwa która ułatwia montaż demontaż tego poszycia, z rowka wyskakuje łatwo, ale po rogach (na rysunku oznaczone cyfrą 2) jest przymocowana do gumowych oczek, trzeba ją z nich wyciągnąć
3. po demontażu poszycia ukażą się nam wystające 3 śrubki z nakrętkami (u mnie były 2 po rogach ale może być też trzecia na środku)

i teraz: dokręcając te śrubki naciągamy dach - może wydawać się odwrotnie ale właśnie jest tak jest jak piszę :) aby zluzować odkręcamy i stukamy w tył dachu na zewnątrz
N
Nookia
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2010, 19:28

Post autor: Nookia »

Witam i ja mam polo z dachem typu Open Air. Problem mój polega jak wielu z Was, że dach przecieka z tyłu.
Doszedłem do wniosku, że wstawię blachę w miejsce dachu. Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

jak Ci dach nie potrzebny i nie chcesz korzystać z tej zacnej możliwości to spawaj śmiało :)
k
kondzio91
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 29 cze 2010, 17:25

Post autor: kondzio91 »

Wspawanie blachy? Raczej bardzo ryzykowny krok... Prędzej szukałbym dachu z polo 6n bez rolety i przespawał całość w miejscach zgrzewu...
N
Nookia
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2010, 19:28

Post autor: Nookia »

Tak też myślałem ale samochód ma już 14 lat, poza tym podsufitkę nową musiałbym dać i też pytanie czy naciągną jak tak ja w nowym samochodzie, ogólnie koszt takiej wymiany to ok. 1000zł...
A i nowy dach Open Air robiony w ASO kosztuje nie 4200zl tylko 8000zl :)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

to chyba z całym mechanizmem... sam materiał ~4k
d
dedo92
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 sie 2010, 14:03

Post autor: dedo92 »

Witam potrzebuje cały silniczek do dachu do Polóweczki 6N Open Air ewentualnie sama zębatka :))
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”