przestawiony rozrzad,a obroty silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

przestawiony rozrzad,a obroty silnika?

Post autor: PeeterGT »

witam, przy -12stopniach na zewnątrz zamarzla mi gruszka bedaca elementem odmy co skutkowało wybiciem calego oleju silnikiowego przez bagnet wprost na rozrzad:( bylem zmuszony odpalic auto na pych bo sam nie chcial (akumulator padł) po usunięciu usterki okazalo sie ze silnik ma zbyt wysokie obroty na biegu jałowym! okolo 1200. czy sądzicie ze przyczyna moze byc przeskoczenie paska rozrzadu o jeden zabek? moje polo ma silnik 3f.
m
michas16ozo
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2009, 12:20

Post autor: michas16ozo »

Witam
Myśle ze przy takiej temperaturze to zawsze będą wyzsze obroty dopiero jak silnik sie rozgrzeje to spadają. Myślę że nie ma się czym przejmować ;]
Polomaniak Ozw
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

1200 obrotow to juz przy rozgrzanym silniku:(
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Szukał bym innej przyczyny. Może akurat zbiegły się dwie awarie. Jak by Ci rozrząd przeskoczył to napewno byś miał problem z odpaleniem silnika. A nie wykluczone że i tłoki by się spotkały z zaworami
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

sprawdzilem ustawienie rozrzadu i jest ok,czujnik temperatury tez wymienilem a polo jak zaczarowana stoi na 1200 obrotow. przepustnica domyka sie,juz mi pomysłów brakuje:(
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

moge sie mylic ale zajrzal bym jeszcze do przeplywomierza.
P
PeeterGT
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 lip 2009, 20:32
Lokalizacja: wrocław

Post autor: PeeterGT »

nie myliłeś sie strzał w 10! ścieżka przepływki sie wyrobila i trzeba bylo podgiąć ta wychylna wskazówkę żeby miała nowy tor. dzieki za dobra rade!! dobrze ze to auto jest z tych czasów gdzie wszystko mozna bylo rozebrac i naprawic:)
p
pay245
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 09 wrz 2009, 10:10

Post autor: pay245 »

witam by nie robić śmietnika mam pytanko jechałem moja poli i nagle zaczol strasznie trzaskac silnik i stracił moc co sie okazało rozrząd sie przestawił o kilka ząbków, moje pytanie czy w polo jest rozrzad bez kolizyjny czy kolizyjny? i czy po takim czymś raczej mam do wymiany zawory czy nie prosze o odp
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

tak jest kolizyjny. proponuje szukać nowej motorowni bo wyjdzie taniej :P
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

jak najbardziej jestem za zdaniem kolegi wyżej.
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

jak masz 3f oryginalnie to możesz się pokusić o jakieś PY a jak za mało mocy to kompresor z G60 albo ABU żeby jeździło, jak już zmieniać silnik to na coś mocniejszego, chociaż szczerze to dużego wyboru nie masz, no chyba że lubisz rzeźbić to jakieś 2E albo AGG
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

filuś jak już rzeźbić, to only ABF :butcher:
Obrazek
f
filuś
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 25 paź 2009, 2:06
Lokalizacja: VW Team Łódź

Post autor: filuś »

[quote=""adam""]filuś jak już rzeźbić, to only ABF :butcher:[/quote]

jeżeli buda jest od G to owszem, można, w przeciwnym razie ABF w Polo to śmierć :D
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

[quote=""filuś""]proponuje szukać nowej motorowni bo wyjdzie taniej[/quote]
polemizował bym.
pay245
zwalić głowicę, rozpiąć zawory i sprawdzić czy prowadnice całe. jeśli nie popękały (a nie powinny) kupić zawory, uszczelniacze, uszczelkę, zrobić planowanie, i masz głowicę o niebo lepszą niż te na allegro.
wszystko oczywiście zależy w jakim stanie był twój silnik...
...zapomniałem- koniecznie opróżnić szklanki (hydro) -nie mylić z piciem alkoholu :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”