[6n2] PROBLEM Z PODUSZKĄ POWIETRZNĄ

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""bartolll""] a chyba jesteś doświadczony i wiesz , że drobne błędy kasuje się po takiej operacji jeśli uszkodzenie jest wyeliminowane[/quote]
Tak jak napisał savic i MCGrady może w nowszych autach z którymi miałeś doczynienia tak jest, ale w polo tak nie jest i właśnie wiem to z doświadczenia.
Koniec głupiego gadania. Niech wypowie się autor.
Awatar użytkownika
scooter_elect
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:36
Lokalizacja: strzegom

Post autor: scooter_elect »

hej dzięki za wszystkie odpowiedzi koledzy . pewnie będę musiał podjechać na komputer , tylko nie mam czasu za bardzo bo remonty w mieszaniu. tylko zastanawia mnie jedno czemu poduszka gaśnie na chwile i znów się zaświeca. ? pozdrawiam
NIE MA TO JAK VW
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""scooter_elect""]tylko zastanawia mnie jedno czemu poduszka gaśnie na chwile i znów się zaświeca. ? [/quote]

Tak jest, ja mam w 6n też błąd poduszki, i po przekręceniu zapłonu gaśnie na chwile, później znowu się zapala i świeci cały czas :) U mnie skasowanie błedu vagiem pomogło na jakieś 2 miesiące.
Awatar użytkownika
scooter_elect
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 01 cze 2009, 19:36
Lokalizacja: strzegom

Post autor: scooter_elect »

[quote=""bleah1986""]Tak jest, ja mam w 6n też błąd poduszki, i po przekręceniu zapłonu gaśnie na chwile, później znowu się zapala i świeci cały czas U mnie skasowanie błedu vagiem pomogło na jakieś 2 miesiące.
[/quote]

dzięki postaram się umówić z jakimś komputerowcem aut żeby mi go wykasował. jak wykasują mi błąd to dam znać czy działają poduszki czy trzeba będzie wymieniać taśmę od poduszki
NIE MA TO JAK VW
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

a ja się podepnę pod temat. bartolll skoro jesteś taki obeznany to pomóż. Założyłem inne zegary i świeciła się poducha. komp nie mógł się polączyć z jaskami i nic nie zrobiłem. Założyłem z powrotem stare zegary i poducha się świeci. co to może być?
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
b
bartolll
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 sie 2010, 5:37

Post autor: bartolll »

[quote=""d4ri0""]a ja się podepnę pod temat. bartolll skoro jesteś taki obeznany to pomóż. Założyłem inne zegary i świeciła się poducha. komp nie mógł się polączyć z jaskami i nic nie zrobiłem. Założyłem z powrotem stare zegary i poducha się świeci. co to może być?[/quote]

To może być zbieg okoliczności ale uszkodzenie taśmy jak podejrzewasz jest prawdopodobne. Jeśli zdejmowałeś kierownicę to sam sobie odpowiedz. Właściwie to już sobie odpowiedziałeś "komp nie mógł się polączyć z jaskami "
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

nie zdejmowałem kiery. No właśnie sobie nie odpowiedziałem. Bo na starych zegarach się łączył i skasowałem poduchę jakiś czas temu, tylko na nowych zegarach jest problem.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

scooter_elect - kolega savic napisał dokładnie jak wygląda twój problem i wystarczy zwykłe wykasowanie ramki za pomocą jakiegokolwiek interfejsu.

d4ri0 - twój problem polega na tym, że w 6N2 jest komunikacja po CAN-ie, inne tacho ma przede wszystkim inny nr VIN zapisany w epromie o ile to nie jest bezpośrednią przyczyną problemu to na pewno powstała niezgodność wsadu eproma po samodiagnozie. Trzeba sprawdzić czy połączy się ze sterownikiem airbag po CAN-ie, ale to już nie zwykłym kablem KKL tylko HEX-em lub COMMANDER-em. W najgorszym wypadku trzeba będzie wyedytować wsady obu epromów.
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

vjarecki
po CAN-ie też nie mógł się połączyć z poduszkami. Odeślę te zegary i będzie po problemie:)
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Czegoś nie zrozumiałem z Twojego opisu. Na oryginalnych zegarach wszystko działa nie zależnie po kilkukrotnej zamianie zegarów (w sterowniku nie ma błędów kontrolka gaśnie), natomiast po podpięciu zakupionych jest cały czas błąd airbag (w sterowniku błąd, kontrolka świeci) a reszta działa. Jeżeli tylko z zakupionymi się nie łączy moduł, trzeba sprawdzić czy przypadkiem airbag w tych zegarach nie ma sygnału analogowego sterowanego masą na 6 pin niebieskiej wtyczki (po podaniu masy kontrolka zgaśnie). Może po prostu masz nietrafione piny (w sterowniku nie ma błędów kontrolka świeci) i np. zaciągniesz ręczny to zgaśnie airbag :)
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

vjarecki po zamianie
z powrotem na stare swieci sie.jutro jade do speca,mam nadzieje,ze da rade.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Temat wyczyściłem ze zbędnych komentarzy, kolejne posty niedotyczące problemu będą karane.bartolll jesteś tu nowy a wszystkich krytykujesz i uważasz że tylko Ty masz rację, spokojnie ...


bleah1986
M
McGrady
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 11 paź 2009, 21:48
Lokalizacja: Radom

Post autor: McGrady »

też mi się zdaję że to zwykły zbieg okoliczności z tymi zegarami lub tak jak tutaj kolega vjarecki dobrze zauważył mogą być nietrafione piny. Aha i skąd wam się wziął pomysł że komunikacja w 6n2 idzie po canie ? CAN (control area network) wszedł dopiero w 2002roku i to posiadały go tylko nieliczne auta typu nowe mercedesy i itp. na stałe wszedłem na przełomie 2004-2005roku.
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

McGrady troszkę masz za małe doświadczenie. Podłącz sobie 6N2 pod Vaga i na początek zobacz sobie jak zgłosi się TACHO (...920... to CAN) po drugie sprawdź, co siedzi pod 19-stką (Controller Gateway K<->CAN) a na koniec sprawdź sobie 03 (np: ABS 30 IE CAN V004) potem będziemy mogli dalej podyskutować.

d4ri0 jak się sprawy mają? Bo ciekaw jestem, co usłyszały Twoje uszy, czy nawiązali połączenie ze sterownikiem airbag ?
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

nie dało rady,
założyłem z powrotem stare zegary, pod vagiem poducha zgasła, a tamte odesłałem.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”