[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

wiem ze 3f to MPI ale wlasnie dlatego wybral bym ABU w takiej konfiguracji jak było moje :) lekki zamach, skrzynia od 1.0 troche podłubana głowica i szał macicy
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
MAO
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:42

Post autor: MAO »

Mówisz o skrzyni 4-biegowej? W czym miałaby być lepsza? (wymuszone kręcenie do wyższych obrotów z powodu braku 5go biegu?) Chyba, że mowa o 5-biegowej i jest inna (przełożenia itp) niż w silnikach 1.3.
Aha, a z jakiego silniczka ten zamach?
RATuj się kto może !
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

skrzynia AYZ, zamach z AAU... silnik sam sie kreci do wyzszych obrotow i nie trzeba go namawiac do tego
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
m
michall
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Brzeźnica / Dębica

Post autor: michall »

Czy mial ktos doczynienia z silnikiem 1.6 AEA na monowtrysku. Mam okazje go kupic w miare dobrej cenie z osprzetem i skrzynia. Czy jest mozliwosc latwego zamontowania go tak jak ABU wraz ze skrzynia? Czy wystarczy podmienic stare lapy czy trzeba bedzie jeszcze cos kombinowac?
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

michall uderz do Bercika on będzie robił taki projekt z tym, że z tego co wiem wrzuca AEA do Derbiaka.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

Panowie a mianowicie ,pytalem sie juz raz ale jednorakiej odpowiedzi nie usluszalem?,mam polo 2f z silnikiem 1,4abd lekko dlubnietym,od jakiegos tygodnia jestem wlascicielem drugiej polowki z silnikiem 1,3 40kw na pelnym wtrysku.
Pytanie brzmi,czydalo by rade do silnika 1,4 abd zalozyc czala instalacje wtryskowa od 1.3???? czy prubowal ktos zrobuc taka kominacje z ABD MPI??

I drugi pytanie jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ????

p.s sorki za byki
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""marcin1.4""] jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ?[/quote]
sterownik, a co za tym idzie regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu. w tym 55KM (ozn. NZ) jest sterownik DigiJet i sterowanie za pomocą podciśnienia (charakterystyczny grzybek na aparacie zapłonowym), a w 75KM (ozn. 3f) jest DigiFant.

znalazłem na zagranicznym forum opisaną główną różnice:
"In short a Digijet is electronic fuel injection with a separate electronic ignition, Digifant is combined programed ignition and fuel injection with a catalyst although this may have been removed, MV engine code uses Digifant and DJ Digijet. Digifant give more precise control of the injection and ignition giving better running and marginally better fuel consumption with the disadvantage everything is controlled from the ECU which may have to be replaced for either an ignition or injection fault. Digijet and Digifant where VW's adaption of Bosch Jetronic and Motronic systems"
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

Nie różniły się też przypadkiem wałkiem rozrzadu? z tego co wyczytałęm różnił się też chyba tłokami i zaworami i chyba kolektorem ssącym - ale lepiej niech ktoś lepiej obeznany potwoerdzi
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Makumb, tylko że kolega pytał o założenie tylko i wyłącznie "instalacji wtryskowej" z Nz'ta więc tłoki, zawory, rozrząd mu nie potrzebne. Kolektor dolotowy oczywiście że musiałby być z NZ lub lepiej 3f do tego ABD, bo do kolektora z monowtrysku pełnej szprycy się nie założy. ale pewnie pasować p&p nie będzie więc jakaś "......." by się przydała (kurde uciekło mi...nooo...przejściówka taka :glare: )

przypomniałem sobie: FLANSZA !! :banghead:
M
Makumb
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44

Post autor: Makumb »

[quote=""marcin1.4""]I drugi pytanie jaka jest roznica pomiedzy silnikama 1,3 mpi 55 KM a 1,3 mpi 75km ,czy tylko komputerem czy czyms wiecej ????[/quote]

Sugerowałęm się tym pytaniem ;p
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

poczytajcie o Digifancie a póniej polemizujcie
moim zdaniem założenie digi do mono to zabawa w G..nie
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A Nz to nie czasem Digijet ? A 3f Digifant ?
Co do twojego pytania marcin1.4 wydaje mi sie ze to ruszy ale wiadomo koszta
Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

g40 z 1985-1990 jest na Digifancie ML 5.1/2
g40 z 1991-1994 jest na Digifancie MP 4.2
3f z 1990-1994 jest na Digifancie 5.4
G60 z 1989-1992 jest na Digifancie Mp4.0
G60 z 1992-1993 jest na Digifancie MP.4,3
Nz to Digijet!!
M
McHrt
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 12 sie 2010, 18:03

Post autor: McHrt »

mam pytanie, czy dało by rade zamontować do 86c silniczek 1,6 lub najlepiej 1,8?? czy wiąże się to z jakimiś wielkimi zmianami.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

wszystko sadze ze zostalo wyjasnione na poprzednich stronach
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”